Voor onze Tristan en Kyra (geboren met bijna 19 weken zwangerschap) nadat ik heel erg ziek ben geworden door een of andere bacterie, willen we graag een geboorte/overlijdenskaartje sturen. Ik heb alleen totaal geen idee hoe ik dit moet doen. Zijn er meiden die in een zelfde soort situatie hebben gezeten en een kaartje hebben gestuurd? Zoja, waar hebben jullie dit gemaakt en hebben / willen jullie een voorbeeld laten zien?
Dit was ons geboortekaartje van Noah, hij is geboren met 18+3w, hier ook door een infectie... Mijn schoonbroer heeft het kaartje ontworpen. Als jullie een viering doen, zijn hier een paar liedjes die je misschien wel mooi vindt; Michael W. Smith - Hello Goodbye Coldplay - The Scientist Racoon - Don't give up the fight Edit: ik kan mijn kaartje hier niet uploaden. Als je me je mailadres doorstuurt, wil ik het straks wel eens doorsturen (moet nu gaan werken).
Bedankt voor je reactie Elke, ik heb je een PM gestuurd, zie nu dat het bij jou ook pas vorige maand is gebeurd. Heel veel sterkte voor jullie met het geven van een plaatsje van jullie Noah. -x-
Wij hebben bij onderstaande link vorig jaar kaartjes besteld. Babyrouwkaartjes - Home sterkte aankomende tijd
Wij hebben ook een geboort-overlijdens kaartje laten maken. Door een tip vanhet uitvaart centrum zijn we naar een drukkerij gegaan. Een aantal foto's mee genomen op cd en zo samen onze wensen door genomen en hun hebben een 5 verschillende kaartjes gemaakt waar wij uit konden kiezen. Op de voorkant van het kaartje hadden wij een foto van de voetjes van Djordy Aan de binnen kant links: Heel onverwacht maar met alles erop en eraan ben je van ons heengegaan. Je hebt dapper gevochten maar je kans was zo klein. Wij zijn heel trots dat we jouw papa en mama mogen zijn. Aan de rechter kant: Met pijn in ons hart hebben wij afscheid moeten nemen van ons lief zoontje Djordy* Geboren en overleden op 8 november 2006 Adres Djordy* is in besloten kring gecremeerd Hoop dat je iets kan met deze info. Heel veel sterkte met dit grote verlies
@ MissQ: Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en ik vind het een mooi gebaar om een kaartje te sturen. Ik hoop dat de crematie van jullie engeltjes goed is verlopen. Hoe gaat het nu met je/jullie? @ Vlindertje: echt super mooie woorden!
Hey MissQ, Wat vreselijk dat jullie je twee wondertjes zijn vreselijk meid! Veel sterkte en kracht! Wij hadden een kaartje bij Babyrouwkaartjes - Home En dan de volgende tekts erbij ons eerste kind gedragen, gevoeld Maar niet gekend Een vlinder van liefde weggevlogen heel zacht Je bent nu de mooiste ster en straalt dag en nacht. Nogmaals meid heel veel sterkte met dit vreselijke verlies!
Allemaal super bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik heb de kaartjes uiteindelijk bij geboortekaartje.nl gemaakt. Ze worden de 27ste verzonden, want nu werkt er natuurlijk niemand. Onderstaand gedichtje hebben we op het kaartje gezet: Eindelijk zwanger, superblij Net aan het genieten, ineens alles voorbij Heel erg welkom en lang op gewacht Dat 't zo zou lopen had niemand verwacht 2 prachtige kindjes, Silvester zo blij Een broertje en zusje die kwamen erbij Tristan en Kyra, veel te vroeg en geen kans Geven als sterretjes aan de wereld nu glans Op de andere kant hebben we een hele mooie (bewerkte) foto van de handjes van Tristan en Kyra gezet met daaroverheen hun namen, geboortetijd en geboortegewicht. Ik ben erg blij met het resultaat. -x-
missQ ik schrik heel erg van je berichtje! ik weet nog dat je zo dik positief testte en dat het dus een tweeling was op de echo. ook dat je benieuwd was naar het geslacht van beide baby's met de nub theorie.. en nu lees ik dit!! verschrikkelijk, ben er helemaal stil van! heel erg veel sterkte. hier zijn geen worden voor die passend zijn!
MissQ, ik ken je niet echt, maar kwam je weleens tegen op het forum Wat verschrikkelijk dat jullie dit mee moeten maken. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van jullie wondertjes! Liefs Loesie
Beste missq, Toen ik zocht op clomid en puregon kwam ik op een ander topic wat jij was gestart. onder je naam zag ik toen staan dat je je lieve kindjes bent verloren. Ik wilde je een hart onder de riem steken en heb me dan ook even geregistreerd. ik hoop dat je dit verlies kunt dragen samen met je gezin familie en vrienden. Ik brand een kaarsje voor ze! Hierbij een gedicht. hopelijk geeft het je troost! What makes a Mother? I thought of you and closed my eyes. And prayed to God today. I asked what makes a mother and I know I heard him say: A mother has a baby. This we know is true. But God, can you be a mother when your babies are not with you? Yes, you can, He replied with confidence in His voice. I give many women babies. When they leave is not their choice. Some I send for a lifetime and others for a day. And some I send to feel your womb but there's no need to stay. I just don't understand this God, I want my babies here. He took a breath and cleared His throat and then I saw a tear. I wish I could show you what your children are doing today. If you could see your children smile with other children and say: "We go to earth to learn our lessons of life and love and fear. Our Mommy loved us, Oh so much, We got to come straight here. We feel so lucky to have a Mom who had so much love for her & me, We learned our lesson very quickly. Our Mommy set us free. We miss our Mommy, Oh so much, but we visit her each day. When she goes to sleep, on her pillow's where we lay. We stroke her hair and kiss her cheek and whisper in her ear, 'Mommy don't be sad today, We're your babies and we're here.'" So you see, my dear sweet one, your children are okay. Your babies are here in My home and this is where they'll stay. They'll wait for you with Me until your lesson is through. And on the day that you come home, they'll be at the gates for you. So now you see what makes a Mother It's the feeling in your heart. It's the love you had so much of, right from the very start. Heb hem iets aangepast omdat jij 2 engeltjes hebt. Ik wens je veel kracht toe om dit verlies te dragen. Liefs jacqueline
Beste Jacqueline, Echt een fantastische gedicht, het deed me goed om het te lezen! Ik heb in het verleden en weer laatst bij het verlies van onze Isabella in oktober ook zo iets gehoord. Mij werd verteld, als is het moeilijk om aan te horen (was voor mij zeker zo ), dat er kinderen zijn die van de aardse materie willen komen proeven, de liefde van een moeder, ze worden sterrenkinderen genoemd. Maar ik heb nog niet zon mooi gedicht gelezen wat me nu iets meer vrede en bevestiging geeft bedankt. Ik zal vaker proberen aan deze woorden denken en vaker, zoals mijn Bella dat wilt/zegt, niet lang verdrietig te blijven en vaker op ons liedje te dansen/zingen zoals tijdens de zwangerschap. Ik hoop dat andere moeders, die ook een verlies hebben moet meemaken, ook vrede en kracht uit je gedicht zullen halen.
Ook ik zal aanstaande maandag mijn zwangerschap moeten afbreken. En ik heb het gedicht gelezen en het omschrijft precies mijn gevoel en gedachten..En het geeft mij rust. Bedankt voor het delen van het gedicht.
Heel veel sterkte Jazz, mag ik vragen waarom jullie de zwangerschap moeten afbreken? Dikke knuffel. MissQ.
Mijn kindje heeft Trisomie 18, dit is een syndroom die niet verenigbaar is met leven. Jaarlijks worden er 30 kindertjes geboren met dit syndroom en meerendeels overlijd na een week. Voldragen is een optie maar meerendeels redt het niet en als het toch geboren wordt dan zijn de afwijkingen zo veel en groot dat het kindje niet lang zal leven en veel pijn zal hebben. Daarnaast heb ik ontzettende hoge bloeddruk door deze zwangerschap en dus voor mijn eigen gezondheidsreden hebben wij besloten om de zwangerschap af te breken. Ik ben nu 17 weken maar de baby heeft een groei van 13/14 weken. Wij hebben er voor gekozen geen foto's, kaartje, naam, begrafenis, geslacht weten etc te doen omdat wij niet een onafgemaakt beeld van ons kindje in ons hoofd willen hebben...Ik wil het kindje blijven herinneren zoals in mijn buik en op de 2d echo. Daarnaast wil ik het kindje overdragen voor obductie omdat ik toch ook de erfelijkheid wil laten onderzoeken. Als je nog vragen heb vraag gerust... Ik wens je nog veel sterkte met het verlies.....
Jeetje meid, wat heftig voor jullie allemaal zeg. Ik ben achteraf juist heel blij dat we wel veel foto's hebben mogen en kunnen maken. Maar dat is natuurlijk voor iedereen een eigen keuze. Ik zal maandag een kaarsje voor je branden. Heel veel sterkte, ik denk aan je.