Onze tweeling heeft nu op de nicu een webcam in hun couv hangen. Op zich heel fijn voor ons, kunnen we af en toe kijken. Ik denk dat we drie of vier keer per dag even 5 min kijken, niet veel dus. Ml heeft het wachtwoord ook aan de opas en omas gegeven en een paar kijken serieus de hele dag door. Nu is het zelfs zo dat schoonvader mij belt als hij ziet dat er onderzoeken worden gedaan en wil weten of alles goed is. Dit gaat mij nu echt te ver en vind dat geen fijn gevoel voor de privacy van onze kindjes. Ik ben heel benieuwd hoe jullie hiermee zouden omgaan? Ik neig er zelf naar om via de nicu een nieuw wachtwoord te laten instellen en m alleen dan zelf te houden. Of is dat egoistisch? Het gaat wel om onze eigen kinderen en straks als ze thuis zijn hangt er ook geen camera voor opa en oma...
Zelf heb ik er geen ervaring mee, het eerste wat er in me op komt is om het te bespreken. Dat je het niet fijn vind, niet voor de privacy van jullie kindjes en niet dat je meteen gevraagd word om informatie te delen; waar je wellicht even geen zin in hebt op dat moment. (ik kan me dat je bepaalde info eerst zelf even moet verwerken) Veel sterke!
Allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweeling! Ik hoop dat alles voorspoedig mag verlopen voor jullie. Mij proberende in te denken hoe het hier zou gaan denk ik dat ik ook iemand zou zijn die vrijwel de gehele dag zou kijken. Ik zou het dan ook niet gek of zelfs wel begrijpelijk vinden dat andere naasten dat mogelijk ook zouden doen. Dat er na iedere onderzoek gebeld wordt daarvan zou ik wel aangeven dat je dat niet fijn vindt en ze het echt wel zouden horen als er dingen niet of juist wel goed gaan.
Inderdaad afspreken dat jullie contact met hun opnemen als er nieuws is. Geen nieuws=geen veranderingen of bijzondere dingen.
Zeker bespreken! Wij hebben het gelijk aangegeven of ze niet lang willen kijken en als ze zien dat wij er bv zijn of ze het dan uit willen doen.
Bedankt voor de tips. Ik doe zelf de webcam meestal ook op de grond richten als we er zelf zijn maar ik weet dat aangeven dat ze 'niet te lang mogen kijken' niet werkt want ze hebben gewoon toegang dus kijken wel. Kan inderdaad wel zeggen dat ze niet hoeven te bellen als ze iets zien, maar nieuws wel horen als er nieuws is... maar dan nog benauwd het me dat er continu mensen naar onze kindjes kijken.. heb het denk ik gewoon niet zo op die technologie.. achteraf wat beter moeten nadenken voordat we het wachtwoord uit handen gaven.
Hier ging de webcam sowieso uit tijdens onderzoeken. Zodra hij weer rustig geïnstalleerd lag, ging hij weer aan. Kun je dat niet voorleggen aan de verpleegkundigen en artsen? Enige nadeel is dat de webcam regelmatig niet terug aan gezet werd, dat vonden wij niet zo'n groot probleem.
Ja we zijn allemaal verschillend daarin natuurlijk, mij zou het juist een heel fijn gevoel lijken dat er altijd liefhebbende familieleden zijn die een oogje op ze gericht hebben. Maar anders inderdaad met verpleging overleggen of de webcam uitkan op bepaalde momenten? Of juist alleen op bepaalde momenten aan?
Het zou mij niet uitmaken als opa en oma de hele dag op dat schermpje turen...zou ik zelf ook doen als mijn kind daar lag en zou het fijn vinden dat opa en oma ook zo begaan zijn. Maar ik zou wel afspreken dat ze ons niet telkens bellen als ze "iets zien" maar dat wij het melden als er nieuws is.
In het verschrikkelijke periode dat je als ouder gescheiden bent van je pasgeboren kinderen, is de nicu een bijzondere wereld. Daar kijken mensen constant naar je kinderen. Als het verpleging niet is, zijn het schoonmaaksters, ouders en bezoekers van andere kinderen enz. Als wij destijds webcam hadden gehad zou ik juist minste moeite hebben met opa's en oma's. Hier stonden willekeurige mensen dagelijks achter het glas te turen op de couveuse afdeling, het blijkt een bezienswaardigheid te zijn. Op dit moment erg kl*te, maar je went eraan. Vooral met een tweeling, jullie worden een attractie op zich : -(( Ik zou er persoonlijk geen moeite mee hebben. Onze ouders kwamen dagelijks naar het ziekenhuis. Hun kleinkinderen lagen daar te vechten voor hun leven, en dat gevoel is de volgende gradatie dan wat wij als ouders voelen omdat onze kinderen daar liggen/lagen.
Van harte gefeliciteerd trouwens!!! Met welk termijn zijn je meisjes geboren en hoe gaat het met ze? Onze kinderen zijn geboren met 30,3 weken.
Gefeliciteerd, hopelijk gaat het goed met ze. Bij ons draaide ze de webcam ook altijd weg bij onderzoeken en dat vond ik wel prettig. Wij hadden de inloggegevens alleen aan mijn zus gegeven, die in Amerika was. Bewust niet aan andere mensen, ze hoorde het wel van ons. Ik zou het zeker bespreken, snap ook heel goed dat ze bezorgd zijn als er een onderzoek plaats vind, maar ze doen zoveel onderzoeken op een dag...
wij hebben destijds het ww aan niemand gegeven. En dat vond ik zelf heel prettig. Tijdens onderzoekjes (webcam was niet op de nicu, alleen later in het streekzkh) of wisselen van sonde oid werd de webcam uitgezet of werd er een deken over de couveuse heen gelegd.
Wij hadden de inlogcodes aan onze ouders gegeven, maar al snel kregen we van broers en zussen ook het verzoek. Iedereen leefde zo met ons mee en was zo benieuwd hoe het ging. Op deze manier hoefde we ze niet steeds op de hoogte te houden, ze konden zelf zien dat het allemaal goed ging. En soms kregen we ook grappige situaties, wanneer wij bijvoorbeeld net iets miste wat ons meisje aan het doen was. Dat hoorde we dan later weer terug van mensen Bij ons draaide de verpleging de webcam ook vaak weg tijdens onderzoeken. Maar meestal vergaten ze hem dan weer terug te draaien en zo werden we om de havenklap gebeld door familie dat ze de baby niet meer konden zien. Twee dagen na de bevalling kon ik samen met mijn meisje op een privekamer verblijven en hebben we besloten de webcam continue op haar gericht te laten staan, ook tijdens onderzoeken. Familie vond het allemaal machtig interessant, maar soms ook wel eng. Dan moesten ze maar even niet kijken hoor Maar nu werden we juist vaak gebeld dat de baby plots weg was (we waren dan aan het buidelen). We hebben meteen aangekaart dat als de baby weg was, ze dus bovenop ons aan het liggen was en er dus niks aan de hand was. "Kijk over een uurtje nog eens, dan ligt ze er vast weer" was onze boodschap. "Niet steeds bellen, dat is heel storend. Als er iets mis is, laten we het jullie meteen weten". Uiteindelijk hebben we afgesproken dat als er iets bijzonders gaande was, we een briefje onder de webcam legde die het kort uitlegde (groot met koeienletters, anders kunnen ze het niet lezen). Dat hielp enorm, bijvoorbeeld tijdens haar eerste badje (iedereen die meeleefde op dat moment, leuke reacties per sms en email na afloop) of tijdens een echo waarvoor ze de afdeling af moest ofzo. We hebben ook veel lol gehad met de webcam; veel grappen uitgehaald om te zien wie er op dat moment keek Favoriet was baby na het buidelen of aankleden van heeeeeeeeeeeeeel dichtbij opeens in beeld te laten komen. Keek ze blijkbaar helemaal scheel van En de mensen thuis schrokken zich te pletter
Ik heb geen ervaring, maar ik zou geen moeite hebben met dat anderen meekijken. Het steeds bellen lijkt me wel reuze irritant.
juist om onnodige paniek te voorkomen bij derden hebben wij het wachtwoord van de webcam niet afgegeven.
als allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters! had een heel verhaal getypt maar drukte op het verkeerde knopje weg verhaal. maar kort samengevat wij hebben dit ook meegemaakt, gelukkig werd de cam tijdens de onderzoeken weggedraaid! werden om de haverklap gebeld zelfs als d'r dekentje iets te hoog lag of dr mutsje over d'r oogjes zat en mede hierom zou ik de inlog gegevens (mocht het nog eens gebeuren) niet meer afgeven.