Gefeliciteerd meis, ik hoop dat ondanks alles het goed gaat met jullie kleine wonder. Mijn zoontje is geboren met 27 weken en ik ben na de bevalling op advies van de artsen gaan kolven. Ik kreeg daar een neusspray met hormonen voor. Tot bij mij de borstvoeding goed op gang kwam, kreeg hij moedermelk van de donorbank. Voor mij voelde borstvoeding als het enige wat ik echt voor mijn mannetje kon doen, zeker in het begin toen ik nog niet mocht buidelen met hem. De gevoelen die jij beschrijft zijn heel herkenbaar en ook ontzettend logisch. Je wordt geleefd op dit moment en het voelt alsof je contact met de realiteit bent verloren. Wat mij heel erg hielp en nog steeds, is alles opschrijven. Ik had een heel mooi boekje van m'n zus gekregen om alles in op te schrijven. Het zijn geen hele verhalen, sommige dagen slechts een paar steekwoorden van mijn gevoelens die dag, soms een uitgebreider verslag. Ik heb het de hele ziekenhuis periode en korte tijd daarna bijgehouden en heeft me ook daarna heel erg geholpen om het terug te lezen. Ik word er nog steeds emotioneel van als ik het lees, maar het gaf me wel m'n realiteitsgevoel terug en het besef wat we hebben meegemaakt in die tijd. Sommige dingen gaan nu compleet aan je voorbij, dringen niet tot je door, ik vond het fijn in mijn verwerkingsproces om dat terug te kunnen lezen. Als ik je nog een tip mag geven, neem een kijkje op de site van EarlyBirds. Zij zijn een stichting die fotoreportages maken van prematuren en hun ouders. Zij leggen dit zo mooi en intiem vast. Mijn zus heeft dat voor ons geregeld, ik heb een prachtig fotoboek van hun gekregen. Beelden zeggen zo veel meer als woorden en zelf stonden we er echt niet bij stil om mooie foto's ( dus met camera ) te maken. En dat terwijl het toch prachtig is om ook een baby met slangetjes en de hele ratteplan op foto te hebben. Ik wil je heel veel sterkte en kracht toe wensen. Liefs poppetje
Wat heftig! Proficiat en ik ook dat het goed gaat met je kleine wonder! Als ik je een tip mag geven, word hierboven ook al gezegd, schrijven. Het boek kleine kanjers heb ik zelf veel aan gehad. Je kan er in schrijven, foto's plakken ect. heel veel sterkte! Hopelijk komt alles helemaal goed!
heej meis, wat vreselijk heftig, hopelijk komt alles goed met jullie mooie kleine man.. hier ook het advies wat al gezegd werd, schrijf elke dag iets op, ik heb dat niet gedaan, niet aan gedacht en vind het nu aan de ene kant ontzettend jammer omdat je sommige dagen echt geleefd word, (mijn kindje was niet zo vroeg 34 wkn maar waren wel dingen aan de hand door medicijngebruik tijdens zwangerschap) ook inderdaad de stichting earlybirds hebben wij erg veel aan gehad, een mooie reportage op een hele natuurlijke manier. ik wens jou en je gezinnetje heel veel sterkte!
Dank allen voor jullie reacties. Het gaat naar omstandigheden redelijk met hem. Hij heeft een hersenbloeding gehad maar die lijkt stabiel te blijven en de hersenen lijken hiervan geen schade te ondervinden. Hij ligt momenteel nog aan de beademing, die hopende spoedig te kunnen stoppen. Hij is nog erg klein maar we zien hem groeien en iets sterker worden. Dat helpt. Het gevoel van onmacht speelt altijd wel even de kop op maar ja. Ik weet ook dat het nou eenmaal zo is. Ik zal zeker 2 van jullie een pb sturen. Ervaringen uitwisselen is wel erg prettig. Ook bekruipt me telkens het gevoel dat ik weer zwanger zou willen zijn. Maar of het nou echt een tweede kindje is dat ik zou willen of meer het gemis van de zwangerschap, de buik, het met z'n tweeën zijn de hele dag etc.... Ik vind het maar een raar idee dat mijn gevoel daarmee bezig is. We hebben nog heel wat spannende weken voor de boeg maar het doet me goed hier mensen te treffen die iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Wat fijn iets van je te horen! En ook nog goed nieuws! Ik hoop dat het in een prachtig stijgende lijn zo zal doorzetten! Veel sterkte voor de heftige aankomende periode!
Fijn iets van je te horen en ben blij dat jullie zien dat het steeds beter gaat. Het gevoel van een volgende zwangerschap herken ik maar al te goed, ik voelde me leeg en verlangde ook gewoon naar een normale zwangerschap. Ik moet zeggen dat ik dat gevoel nog steeds heel sterk heb, misschien ook wel doordat m'n zus zwanger is.. Veel sterkte, kracht en moed de aankomende periode!
Gefeliciteerd met jullie ventje! Hoe is het nu? Ik herken veel in je verhaal. Onze twee dochters zijn op 18-12 geboren bij een zwangerschap van 25,6. Ze liggen nu op de NICU en zijn nog zo klein. Het gemis van het laatste trimester, geen schopjes meer in je buik maar pijn door de keizersnee, huilen om alles wat verkeerd gaat en vooral het 'Waarom' gevoel overheersen nog steeds bij mij. Ik ben sinds het begin aan het schrijven, elke dag een stukje, en dat helpt. Heb ook een dagboekje bij de couveuse gelegd waar ik af en toe iets richting de meiden inschrijf. De verpleegkundigen schrijven daar soms ook iets voor ze in. Check inderdaad ook de facebook groep 'Kleine Kanjers'. Hier heb ik zelf veel steun aan en kan je even heerlijk van je afschrijven als er iets is. Sterkte meid! En je kunt altijd een pb'tje sturen!
Lees al vanaf t begin mee en ik vroeg me afbhoe het nu met jullie is? Doet t kleine man het goed? Veel sterkte nog iig!
Dag dames, het gaat erg goed. Hij is sinds een paar dagen overgeplaatst naar een streekziekenhuis. Dat is al een hele stap vooruit na ruim 9 weken IC en high care! Verder groeit hij als kool en lijkt het al steeds meer een "echte" baby. Hij heeft van de week voor het eerst wat aan de borst gedronken. Wat was ik trots zeg! Nog zeker 7 weken te gaan maar de stap naar huis komt al dicherbij.
Wat fijn dat het zo goed gaat met je kindje!! Afgelopen maandag is mijn zoon na 24+6 weken geboren. Hij heeft een VSD en aorta vernauwing, lag gelukkig in het ziekenhuis omdat hij al hartproblemen had gehad. Hart begon dus te falen. Medicijnen werkte niet meer. Grootste overlevingskans kans voor ons beide was een spoedkeizersnede. Vind het nog steeds te bizar voor woorden, zo. Onwerkelijk en raar. Ze zouden hem rond 36 weken gaan halen, vanwege zijn hart. Was ook een raar idee dat ze de datum waar je zo naartoe leeft opeens word veranderd, begon aan dat idee te wennen en opeens is hij er gewoon. Met mijn zoon gaat het super.
Sabhout; wat goed zeg!! En wat kun je glunderen van trots he als ze voor het eerst aan de borst drinken! Herrido; gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Ik hoop dat het allemaal net zo voorspoedig mag gaan als bij Sabhout!
@sabhout, wauw wat doet jullie kanjer het goed! Nog even doorbikkelen in het zkh, ik hoop dat je daar ook kunt genieten! @herrido, gefeliciteerd! Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat. Hoe gaat het met jou? En moet je zoontje geopereerd worden. Dames heel veel kracht de komende tijd!
Wat fijn dat hij t zo goed doet! Zou mooi zijn als hij die lijn weet door te zetten Herrido: jemig dat is ook niet niks zeg! Heel veel sterkte nog en duim dat ook jouw kleintje het goed doet
Veel sterkte! Ik ben 7 november bevallen met 30 weken, onze meisje woog 950 gram.. Hebben 12 weken op nic gelegen.. Wens je veel sterkte !!!
Iedereen bedankt voor de lieve berichtje. Fijn om met lotgenotes te praten. Met mijn zoontje, genaamd Quinn gaat het goed. Hij is vrijdag geopeerd, woon in de VS hier operen ze gelukkig zo vroeg in NL hadden ze waarschijnlijk tot 3 maanden gewacht. De artsen vonden het risico om te wachten te groot en vonden hem sterk genoeg. Ze hebben hem in slaap gehouden vanwege de pijn en zodat het hart sneller kan herstellen. Ze hebben gezegd dat mocht alles goed gaan ze mischien maandag, vandaag hem wakker wouden maken. Ze zouden vanmiddag bellen, of ze hem wakker maken want wij willen er graag bij zijn. Dames hoe gaat het met de andere kanjers?
@Herrido, de operatie is goed gegaan? En hebben ze hem wakker kunnen maken vandaag? Spannende tijd voor jullie zeg. Hoop dat Quinn mooie stappen gaat maken. Hier is onze kanjer inmiddels al 5 maanden en gelukkig kent hij niet veel problemen, maar hij is natuurlijk een stuk later, bij 30+5 weken, geboren dan jullie kanjers. Hij weegt ook al 5045 gram, kan me niet eens meer voorstellen dat hij zo klein is geweest. Alleen als ik foto's zie.
Hoi Sabhout, hier ook vroeg bevallen met 24,1 op 30 december 2014. Ons zoontje was 660 gram met de geboorte. Ook netjes voor de termijn. Ondertussen na 8 weken nog steeds op de IC, maar ook al veel overwonnen. Helaas 2x een fikse infectie gehad, dus daarom tot twee keer toe terug bij 'af'. Nu net weer herstellende van een infectie, maar wat toont hij een kracht. Ben zo trots op 'm.. Hoe gaat het nu bij jullie?