Zwanger na vroeggeboorte

Discussie in 'Prematuur' gestart door pinacolada22, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinacolada22

26 mrt 2012
    51
    0
    0
    Full-time mama!
    Achterhoek
    Met mijn zoontje ben ik met 32 weken bevallen. geen reden, vliezen braken, ziekenhuis vond dat ik overdreef, 2 dagen later bevallen. Hij heeft het vanaf het begin super gedaan en nu nog! geen enkele achterstand tot nu toe, beter dan we ooit hadden durven hopen. En nu begint het weer te kriebelen. Sander is nu bijna 20 maanden en we willen dit jaar nog voor een 2de gaan. Alleen hoe ga je met de angst om? ben natuurlijk vreselijk bang dat ik weer te vroeg beval, zoals iedere moeder van een prematuur zal hebben, en vraag me dus af hoe jullie daar mee om zijn gegaan?

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Bij mij is ook nooit een oorzaak gevonden, dus ik sta er een beetje dubbel in nu. Nooit getwijfeld of ik weer zwanger wilde worden hoor, maar hoe het gaat lopen is dan wel onzeker. Ik ben in het AMC bevallen en die hebben mijn huidige gyn aangeraden vanaf 16 weken (morgen voor het eerst) elke week een prolutoninjectie te geven en vanaf 20 weken de baarmoederhals te meten.
    Wijzelf maken steeds grapjes over de uitgerekende datum, die ligt vlakbij mijn verjaardag maar ik roep altijd dat ik al blij ben als ik 2013 haal. Hoe het ook loopt, ik heb er wel vrede mee, het eerste jaar na de bevalling wilde ik graag een herkansing, ik vond dat ik gefaald had. Zo zie ik het niet meer. Ik ga nu voor een gezond kindje en als dat met (toch wel minstens) 30 weken geboren wil worden dan is het maar zo.

We zien het wel dus...

3. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Wat mama van Simone schrijft, we zien wel en niet te veel over nadenken..denk ik ;)

Wij zijn redelijk nuchter en hebben in omgeving gezien dat ook rond de 40 wk genoeg mis kan gaan. Ik hoop vooral dat de kleine in m'n buik een goede start zal hebben straks. En of dat nu met 41 wk is of weer met 31. De termijn geeft je geen enkele garantie over die start, ook al denken mensen dat vaak wel.

Ik merk overigens wel nu de termijn waarop zoon geboren is dichterbij komt ik wel meer let op wat er in lichaam gebeurd en ik nu ook echt rust als ik moe ben of als buik gevoelig is.
    Mijn bmh meten ze wel op en krijg met 29 wk nog uitgebreide echo, maar geen injecties..weet iemand of er een richtlijn is wanneer je die injecties wel/niet krijgt?

4. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Zoals hierboven ook al is beschreven....probeer je zeker niet te leiden door angst.
    Mijn VK kon het wel mooi omschrijven om het te zien als een nieuw geschud setje kaartje te zien. Voorafgaand aan een spel weet je ook niet wat er allemaal kan gebeuren.

Er was bij mij ook geen oorzaak gevonden. Er kwam verder niks uit testen.

De gyneacoloog heeft ook bij mij extra baarmoederhalsmetingen geadviseerd, er is een urinekweek onderweg en verder behoudt de VK de eerstelijns controle, maar wel met als achtervang de gyn.

Ik krijg geen injecties....dus ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die richtlijnen.
    Zal dat nog eens even vragen..

Ik voel me nu overigens prima, maar ik denk hoe dichterbij de 30 wkn hoe spannender het wel zal gaan worden.

Ik moest vandaag een afspraak maken voor de 34e week...de eerste gedachte 'eerst maar eens zien of we dat halen'.. :cool:

sukses in elk geval!

5. pinacolada22

26 mrt 2012
    51
    0
    0
    Full-time mama!
    Achterhoek
    Bedankt voor jullie reacties! Het is natuurlijk zo dat een kindje met 40 weken een slechtere start kan maken dan een kindje dat te vroeg is geboren, heb daar eigenlijk nooit zo over nagedacht! Na onze vakantie gaan we weer aan de klus!!!

6. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg wel hormoonspuiten vanaf de 16 weken, dat heeft de gyn geadviseerd. En elke week baarmoedermond metingen.

Ik ben zelf met 30 weken bevallen. Ik weet niet precies wanneer je wel of niet hormoonspuiten krijgt.

Ik weet wel, dat het voor ons ook spannend is wat er gaat gebeuren.

Ik was van Niek 26 maar uitgerekend en hij is 17 januari geboren.
    Ik ben nu 27 april uitgerekend en ik hoop echt dat ik nu ook weer die 30 weken zeker mag halen.

onze Niek doet het ook geweldig en geen problemen gehad, maar je weet het niet he hoe het loopt. Ik ging de vorige keer voor 30 weken en dat heb ik gehaald ( 4 weken op en af in het ziekenhuis). Nu gaan we dan maar weer voor de 40 weken!!

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Volgens mij krijg je die injecties als je voor 32 weken bevallen bent. Wees blij als je ze niet hoeft want ze zijn echt niet leuk. Gelukkig had ik na 3 dagen geen last meer van mijn been (ik heb er een in mijn bovenbeen gehad) en kan ik dus maandag vrolijk de volgende laten zetten...

8. pinacolada22

26 mrt 2012
    51
    0
    0
    Full-time mama!
    Achterhoek
    als ze maar werken!

Deel Deze Pagina