opzoek naar ervaringen (24wk en 425gr geschat)

Discussie in 'Prematuur' gestart door MMMmeisje, 11 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Onze kleine meid ligt al vanaf het begin achter op groei, veroorzaakt door een placenta insufficiëntie.
    vandaag precies 24wk zwanger en de kleine meet op 21.3wk en een geschat gewicht van 425gr.
    We zijn nu Door gestuurd naar het wkz en moeten daar morgen heen voor weer een uitgebreide groei echo en gesprek met de gynaecoloog.

Nu ben ik opzoek naar meiden met een soortgelijke ervaring.

Wie o wie en wat kunnen We gaan verwachten.

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    O wat spannend zal het zijn voor jullie
    Ben zelf in het wkz onder controle geweest en bevallen. Helaas geen ervaring zoals jullie nu maar kan wel zeggen dat ik het als zeer kundig ziekenhuis heb ervaren betreft zwangerschap en bevalling.

3. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Bij mij was het pas later bekend dat groeivertraging door onvoldoende aanleg van placenta kwam. Met 23+5 weken werd de kleine op 525 gram of zoiets geschat. Is dus wel nog wat zwaarder dan de jouwe. Ik ben heel goed gevolgd in een academisch ziekenhuis (waar ik al kwam vanwege cerclage) en uiteindelijk bevallen van een kleine, maar gezonde zoon.

Het zal een hele spannende tijd voor jullie zijn. Belangrijkste is dat jij en de kleine goed in de gaten worden gehouden en dat er zo nodig wordt ingegrepen. Heel veel sterkte!

4. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    @iris: qua bevalling weet ik gelukkig ook hoe het daar Is. Ben er in 2014 bevallen van een gezonde zoon.

@Light thnx voor je ervaring, met welk termijn en gewicht werd jullie zoontje uiteindelijk geboren?

5. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Geen ervaring maar ik wil je sowieso heel veel moed toewensen ! Hopelijk is alles goed gegaan vandaag !

6. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik ben net 30 weken een keer opgenomen geweest vanwege dips in de hartslag, maar hij herstelde zich binnen een week gelukkig weer. Toen wel al longrijping gekregen. Ik zou met 37+4 ingeleid worden maar de kleine kwam spontaan, 2 dagen eerder. Toen was ik wel alweer opgenomen, o.a. omdat de controles (dopplers van navelstreng en hoofdje) slechter werden. Hij werd op 1600 gram geschat en woog uiteindelijk 2 kilo! Ondanks regelmatige groeimetingen dus toch wat ernaast geschat. Desondanks zeer blij met het zorgvuldige beleid. Bevalling is ook spannend geweest.

Deel Deze Pagina