Mri onder narcose?

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Maan14, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hallo,

    Morgen krijgt onze zoon een mri onder narcose van zijn hersenen.

    Hij is met 32 weken geboren heeft hier na ernstige flaring gekregen met cyste vorming. Uit eindelijk vorig jaar pas doorgestuurd naar een kinder neuroloog die zijn echo's van toen der tijd beoordeeld heeft en een mri wil maken om te kijken hoe het er nu uit ziet. Onze zoon gebruikt zijn linker kant motorisch minder en dan vooral als hij druk ergens mee bezig is. Hij vergeet zijn linker arm dan, daar naast word deze arm met fysiek inspannen juist extreem Verkrampt.


    We hopen na alle tijd eindelijk wat meer duidelijkheid te krijgen. Wie heeft er hier ervaring mee?
     
  2. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Mijn dochter heeft toen ze 4 maanden was een MRI gehad vanwege meerdere hemangiomen op haar lijf en haar hoofd. Om uit te sluiten dat er niks in haar hersenen zou zitten, moest het snel gebeuren.

    Ben je op zoek naar mensen die een mri onder narcose hebben meegemaakt of mensen met kinderen waarbij er een neurologische afwijking is gevonden?
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Eigenlijk beiden.

    Onze zoon is dit jaar uitgebreid getest op iq etc hier scoorde hij gemiddeld op. Echter heeft hij wel een TOS, waar van ze niet goed weten of het echt een TOS is of juist onduidelijk praten door zijn slechte moteriek.

    Ik zoek dus ook echt ervaringen van ouders van kindjes met neurologische problemen. Hoe het met de kindjes gaat en Opschool bvb.
     
  4. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Een vriendin van mij heeft het allemaal meegemaakt. Bij haar zoontje is na de mri diagnose CP gesteld. Vervolg is medisch kdv waar hij allemaal therapieën krijgt. Wel heel pittig maar wel heel fijn dat hij alles op dezelfde plek krijgt wat hij nodig heeft en thuis gewoon kind kan zijn.

    Ik weet niet of je Facebook hebt en wel op wil maar op deze groep zitten heel veel ouders. Ook ouders met oudere kindjes. Als je je vraag daar stelt vind je denkt ik heel veel lotgenoten :)
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  5. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ik ben lid van de grote kanjer pagina de opvolging van de kleine kanjer. Dankjewel voor de informatie. We hopen vooral op duidelijk heid.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  6. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ja dat kan ik mij voorstellen , de toekomst is vaak al zo onzeker. Zelfs met duidelijke diagnose.
    Het kinderbrein is zo fantastisch plastisch. (ik werk op een zmlk school als fysiotherapeut)
    Mijn vriendin zegt zelf "we leven met de dag en zien wel weer wat morgen ons brengt
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  7. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Het is goed gegaan. Alleen werd hij weer heel erg onrustig wakker. Op het moment dat hij echt bij was werd hij weer zijn eigen gelukkig.
     
  8. Fauna

    Fauna Bekend lid

    22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Onze dochter heeft ook meerdere MRI’s gehad, toen ze nog heel jong was ging dat nog zonder narcose maar nu krijgt ze wel narcose. Zij heeft tot nu toe geen (vervelende) bijwerkingen gehad. Lees dat je zoontje onrustig wakker werd, gelukkig toch snel weer zichzelf geworden. Hopelijk worden jullie wijzer met de uitslag van de MRI. Veel sterkte.
     

Deel Deze Pagina