Mijn dochtertje (van 2 weken) is geboren met ingegroeide nageltjes op haar beide grote tenen. Alle andere nageltjes op voeten en vingers groeien gewoon naar buiten en zijn dus normaal. Alleen op beide grote tenen groeien ze naar binnen en zit er een bult aan het einde van de teen. De kraamverzorgster en verloskundige kenden het beiden niet en wisten het niet zo goed. Ze denken dat het er misschien wel uitgroeit. Ik moest naar de dokter als het rood wordt of gaat ontsteken. Dat is (nog) niet zo, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het er vanzelf wel een keer uitgroeit. Op het internet kan ik er weinig over vinden. Kent iemand dit?
Had ukje ook in week 1 werd het wat rodig maar deed nog geen pijn. Ik.heb toen tijdens elke voeding het velletje gemasseerd en uiteindelijk kwam de nagel er boven te liggen. Wilde juist niet wachten hoe langer de nagel is hoe lastiger hij er weer boven komt en uiteindelijk wordt het te pijnlijk
Mijn zoontje had het ook, aan 1 grote teen. Het werd al snel rood, en zelfs een beetje gelig. Ontstoken dus...Ik ben in week 2 naar de huisarts gegaan en die heeft er iets aan gedaan.. (weet eerlijk gezegd niet precies wat, mijn hart brak toen ik mijn piepjonge ventje zo hoorde huilen en ik kon er echt niet naar kijken.) Was niet leuk, maar het is sindsdien wel goed en ze groeien niet meer in. Hij heeft wel "moeilijke" teennagels die eigenlijk allemaal een beetje de verkeerde kant op groeien. We moeten ze echt goed kort houden anders groeien ze wel in... helaas heeft hij mijn nagels geërfd. Dus ik zou zeggen, als het niet op korte termijn zelf weggaat, ga even langs de huisarts en zorg voor wat mentale ondersteuning voor jezelf. Je kind zal even brullen (want is niet leuk) maar mijn ventje was het na 5 minuten weer vergeten! Mama daarentegen....
Hier hadden beide kinderen dit. Volgens de cb en de HA was dit normaal en hadden bijna alle babys dit... Het is hier ook gewoon goed gekomen. Volgens mn moeder hadden ik en mn zusjes dit allemaal..
Ook hier gehad bij mijn dochtertje toen ze een week of 2 oud was...De huisarts deed hier niks aan, ook al zat er echt een pusbultje op de rand zeg maar, dus echt ontstoken. Ik heb op een gegeven moment toen ik het er wel erg gespannen uit vond zien met een gesteriliseerde naad een gaatje in gemaakt, zodat de pus eruit kon (lekker smakelijk verhaal dit..) en een aantal dagen schoongemaakt met afgekoeld gekookt water.... daarna was het probleem over...