Hallo meiden, Mijn kleine vent is vandaag 6 weken en 1 dag oud (gaat dat snel eigenlijk he) en sinds afgelopen dinsdag ontslagen uit het ziekenhuis. De laatste nacht daar ben ik gaan inroomen en gaf hij in de nacht geen kik zelfs voor de voeding van 00.00 en 04.00 moest ik hem wakker maken! Nu hij thuis is is slapen een groot probleem voor me ventje (en mij) Hij slaapt bij mij op de kamer met zijn wiegje naast me bed. Hij krijg nog 7 voedingen van 100ml die over dag van 8 uur in de ochtend tot 8 uur in de avond om de 3 uur zijn en vanaf 8 uur in de avond om de 4 uur dus 00.00 en 04.00. Nou trek die de voeding van 04.00 naar 8.00 in de ochtend niet, meneer is klaar wakker en erg boos wat ik ook doe lopen, laten liggen, schone pamper, speentje aanbieden, lekker knuffelen het heeft geen zin! Ook zelf is dit erg vermoeiend . Overdag slaap hij soms heel veel en soms lig hij gewoon gezellig wakker te wezen met van de week een uitschieter van 9 uur achter elkaar wakker te wezen! Wanneer komt hier een duidelijk ritme in ben nu al als te dood dat hij over moet naar de 6 voedingen want dat gaat hij echt niet trekken denk ik! Wat kan ik zelf doen? Lang verhaal maar begint me nu al op te breken (na al die ziekenhuis bezoeken 4 maal per dag ) en voel me verdrietig omdat ik moe ben ..beetje faal idee herken iemand dit? Liefs Bizzy
Wat je zou kunnen doen is (een deel) van de flessen ophogen. Bijvoorbeeld die van 20 uur en 00.00 uur een flesje van 120/4 aanbieden om zo toch op die vier uren uit te komen. Verder een duidelijk dag en nacht ritme. Dus na de voeding van 20 uur naar boven in pyama en desnoods een slaapzakje. Tijdens de nacht bij het eruit halen in het slaapzakje laten en zo weinig mogelijk licht aan. Als hij niet gepoept heeft eventueel niet verschonen, die luiers kunnen langer mee dan 4 uren. Overdag beneden in de kinderwagen laten slapen of boven met de gordijnen open. Overdag rond de voedingen als hij wakker is lekker met hem gaan spelen, kunffelen enzo. Als hij straks naar 6 voedingen gaat dan hoog je de voeding ook op zodat hij meer tijd tussen de voedingen kan laten. Dit werkte bij mijn beide kinderen goed. de ene wel prematuur en dysmatuur de andere overtijd geboren en flink aan het gewicht. Succes ermee!
Hier heeft het ritme ook lang geduurd, terwijl hij in het ziekenhuis wel degelijk een ritme had. Pas sinds een maand heb ik hier echt ritme. Probeer zoveel mogelijk zoals Setteke zei een duidelijk dag en nachtritme te creeren. Dat hadden ze in het ziekenhuis namelijk niet echt. In het begin is het moeilijk en zwaar, maar er komt echt verandering in.
Hier heeft het lang geduurd voordat Nova haar ritme thuis had gevonden. In het ziekenhuis zat ze op 7 voedingen en thuis weer gewoon op 8 voedingen. Daarnaast had ze van die hazeslaapjes overdag. Wilde niet in haar bedje maar na doorzetten en met proberen zinn we er toch gekomen. Ze is inmiddels al 20 maanden en ze zit best goed in haar ritme alleen als het net anders loopt dan normaal dan is ze weer uit haar ritme..... Ze slaapt nog niet alle nachten door. Ze word minimaal 1 keer nog wakker na de voeding van 7 uur..... Maar heb overleg gehad met de KA en die zegt dat dat ook wel weer overgaat. Het is idd even moeilijk en zwaar maar die verandering komt echt wel hoor! Succes! Liefs Shir
Lynn kreeg pas na 5 mnd een echt ritme. Tot deze tijd kwam ze ook om 11 - 2 - 5 uur in de nacht (avond) erg vermoeiend. Gelukkig was het na 5mnd beter, toen we overstapte naar vaste voeding ging het pas echt goed. succes de komende tijd, wees niet bang om de hulp van mensen om je een te vragen. Ze staan je vast met alle liefde en plezier bij. Het is meer je eigen gevoel. Toen ik me er toch maa roverheen had gezet heeft Lynn 2 keer een nacht bij mijn ouders geslapen, dat gaf ons zoveel rust! Kon er daarna weer veel beter tegen. gr. MAyke
Hmm... vervelend. Wat ons ventje erg verwarrend vond waren inderdaad de verschillende tijden, toen hij ook nog op 7 voedingen zat. Overdag om de 3 uur en 's nachts om de 4 uur. Bij ons heeft het wel geholpen om over te gaan naar 6 voedingen. Gewoon de 7e fles verdelen over de andere 6 en dan om de 4 uur voeden. Ineens ging het 's nachts ook veel beter en was hij ook rustiger. Het is het proberen waard natuurlijk. Succes.