koemelkallergie / reflux

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Ditjedatje, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ditjedatje

Ditjedatje Actief lid

2 feb 2015
    138
    43
    28
    hoi iedereen,

Sinds mijn zoontje 1 week oud is, huilt hij veel en is hij erg onrustig.
    We lopen sinds hij 3 week is al bij een kinderarts i.v.m. Verborgen reflux.
    Hij krijgt hier omeprasol voor... Ik heb echter het gevoel dat dit niet geweldig werkt. Hij huilt iig nog steeds best veel en lijkt nog veel last te hebben van zuur.
    Hij klinkt ook erg vol tijdens het drinken en begint sinds kort ook te huilen na de fles. Hij is nooit echt tevreden na de voeding. Meteen weer huilen...
    Hij is nu 7 weken en vandaag weer bij de kinderarts geweest + fysio.
    Inbakeren was het advies,. Deden we al...
    Wij zelf denken al een poosje aan koe melk allergie... Hij heeft niet alle symptomen, maar wel behoorlijk wat.. Echter geen eczeem of uitslag.
    De kinderArts adviseerde alles nog even zo te houden als het is, maar ik vind dat het niet goed gaat.
    We mogen proberen pepti te geven om te kijken hoe hij daarop reageert.. We moeten daar wel jbpm aan toevoegen omdat het andrrs te snel om hoog komt. Maar hij had afgelopen week nog wat obstipatie dus of dat nou handig is????
    Ook mogen we stoppen met de omeprasol... Hoewel ik denk dat het niet echt helpt, vind ik dit wel eng, +dat het er ook zeker niet beter van zal worden & wat dan???
    We moesten hierin zelf een keuze maken. De kinderarts gaf aan dat andere medicatie wss zinloos is. Nexium is vergelijkbaar en zantac milder dan omeprasol,

Maar ons kleintje is nog zo omrustig... Als dit nog weken/maanden duurt is toch haast niet te doen.. Weet niet zo goed wat ik hier mee wil, mss ervaringen/advies???

2. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Onze dochter had ook vreselijke reflux en daar hielp de omeprazol totaal niet. Ranitidine( zantac zonder alcohol) helpt super en direct. Ik zou je gevoel volgens, mijn oudste had koemelkallergie en na 1 fles pepti was het een compleet ander kind! Helaas was ze toen al 3 maanden en hadden we onnodig 3 maanden lang een bijna non-stop huilend kind. Volg je gevoel zou ik zeggen of vraag een doorverwijzing naar een maag-darm-lever- arts.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Omeprazol is niet gelijk aan esomeprazol (nexium).
    Onderzoek wijst ook uit dat nexium beter kan werken dan omeprazol.

Ik heb zelf juist wel goede ervaringen met nexium, maar soms kan ook zantac/ranitidine goed helpen. Het is absoluut niet zo dat als 1 middel niet voldoende helpt, andere middelen dat ook niet doen.

Pepti is iets wat je kunt proberen, maar ik zou niet gaan indikken.

Sowieso is het verstandig 1 ding te doen en dat 2 weken af te wachten. Dus niet nu pepti geven en stoppen met medicatie. Dan weet je niet wat wel of niet goed helpt.
    Hier was het nl de combinatie nutramigen met nexium wat zijn werk deed. Als ik 1 van beide afbouwde/stopte ging het volledig mis.

4. Ditjedatje

Ditjedatje Actief lid

2 feb 2015
    138
    43
    28
    Jullie bevestigen wat ik zelf ook al steeds denk.
    Ik was juist zo optelucht dat we al zo snel bij een kinderarts terrecht konden.. Nu zijn we. Alweer 4 weken verder, de onrust is er nog en voor mn gevoel staan we met de rug tegen de muur...

Ik denk dat we idd de pepti eens gaan proberen, zonder meteen in te dikken. Vind al die veranderingen ook wel spannend moet ik zeggen..:(

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Osteopaat gaan

Verder als osteopaat niets vindt dan pepti. Ik zou niet indikken hier juist koemelkallergie wilde absoluut niet indikken door meer krampjes.
    Eczeem uitslag hoeft op zich niet.

Mijn dochter heeft misschien koemelkallergie dat weten ze niet maar ze krijgt nu neocate is de sterkte tegen koemelkallergie. Ze heeft nog steeds wel eczeem en diaree maar verder ergste uitslag was weg daarom krijgen we nu het voor 3 mnd lang.

Voeding overstappen kan je gewoon gelijk doen je hoeft niet mengen etc. Dus na 2wk pepti zal je verbetering zien. Hier met pepti had ze nog steeds mini reflux als bij standaard en pas met neocate is echt geen reflux meer.
    Opzich is makkelijker met neocate testen want daarom zal kind niet reageren op pepti dan wel. Maar is verzekering issu ka doen lastig al over pepi laat staan sterkere..

Tegen obstipatie en buikkrapjes probiotica geven is een goede. Solgar 40+ is goed bijvoorbeeld

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Elke verandering kan 2, of eigenlijk 3, dingen betekenen;
    - verslechtering
    - gelijk blijven
    - verbetering.

Ik ben absoluut tegen het onnodig veranderen van dingen rondom babys. Wat goed gaat niets aan wijzigen, dat idee. Maar als het niet goed gaat kun je door iets te veranderen ook voor verbetering zorgen.

Sommige kinderartsen geloven heilig dat er bijna nooit een medische oorzaak is bij huilbabys. Of dat kea bijna nooit voorkomt. Of dat bepaalde medicatie niet beter werkt dan een ander.

Bij de jongste kregen we bijv ranitidine, terwijl ik goede ervaringen had met nexium bij de oudste. Maar oke, ander kind, andere arts, dus vol goede moed geprobeerd. Het hielp iets, maar niet voldoende. Dus ik vroeg na de zoveelste verhoging van dosering naar nexium en kreeg als antwoord "nexium zal echt niet beter werken dan ranitidine". Toch voet bij stuk gehouden en we kregen nexium. Problemen waren, na de inwerktijd van 5 dagen, volledig weg en kreeg een tevreden baby.
    Ik ben dan ook van mening dat een ka ook maar een mens met een mening is, en het dus niet altijd bij het juiste eind heeft.

Als jij denkt dat pepti kan helpen, probeer het 2 weken.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Is maar welk kinderarts je treft maar ik heb 3 gezien en allemaal vroegen of het behabdeling is wat ze voorstellen hetzelfde waaraan in dacht. Hier protocol dat ze inderdaad eerst reflux behandelen omdat het veel vaker voorkomt dan koemelkallergie. Ik zei dat ik niet denk dat ze erg last van reflux had dus ze gingen verder kijken.
    Je moet niet vergeten dat ka weet ook niet wat het is zonder duidelijk aanwijzingen en die kan ook diverse dingen proberen.
    Maak filmpjes en video die je kan laten zien.

Mijn dochter had wat uitslag bij standaard en krampen-pepti. Ging goed. Na 2mnd terug op standaard ze kreeg na 2wk allergische reactie op buik en eczeem op hele lichaam. Was overduidelijk dat ze op iets reageerde maat dan ook arts gaf aan hoef geen koemelkallergie zijn. Maar bij neocate verdween alles na 2e flesje (milde ecze bleef wel).
    Reden van diareen continu konden ze niet benoemen eigenlijk..

Deel Deze Pagina