JAIMY LUCA JIM IS GEBOREN OP 17 februari 2009 om 08:26 Nou.....heel verhaal. Dinsdag om 06:00 waren mijn ouders hier, wij enorm zenuwlappig al....en toen naar ziekenhuis gereden. Bij de spoedeisende hulp naar binnen want de hoofdingang was nog gesloten. Afin, op de verloskundige afdeling kreeg ik een kraamsuite (die houden ze altijd apart voor keizersnee kraamvrouwen, plus ze vonden dat mijn vorige bevalling zo dramatisch was dat ze wat extra's voor me wilden doen, dus hadden ze hem gereserveerd gehouden voor me. Lief he!) Kraamsuite zag er super uit, ook een senseo, flatscreen tv en echt net een hotelkamer. Ik moest een operatiehemd aandoen. De verpleegkundige deed katheter erin en wilde infuus prikken, maar aangezien ik moeilijk te prikken ben, ging dat natuurlijk fout. Mega blauwe plek op mijn hand en toen de zijkant geprobeert, wilde ook niet, toen stopte ze er maar mee, moesten ze op de uitslaapkamer maar doen. Toen op bed zitten wachten (die foto staat op mijn hyves, de laatste buikfoto). Ik werd om 07:30 naar de uitslaapkamer gebracht. Daar infuus er op andere hand in 1x in, ik kon dr wel zoenen! Rond 07:45 op OK. Daar ruggenprik erin. Heel vreemd gevoel. Niet pijnlijk, maar wel naar vond ik. Toen liggen en mijn vriend kwam erbij en zat bij mijn hoofd. Voelde ff later duwen en trekken aan mijn buik, waren ze dus aan het snijden. En ineens hoorden we gehuil! Hij was er al uit! Om 08:26 is hij geboren. Hij werd nagekeken en drooggewreven en toen legden ze hem bij mij! Wat een pracht! En oh wat leek hij op mijn dochter! Toen met mijn vriend mee naar de verloskundige afdeling in de transportcouveuse. Mij maakten ze de buik dicht, maar ik had veel bloed verloren (700ml, leek mij niet veel maar zij zeiden van wel) en ik werd misselijk en zakte steeds weg, dus ik moest ff langer blijven op de OK en ze spoten diverse medicatie in mijn infuus naar binnen. Op een gegeven moment naar de uitslaapkamer terug en daar kreeg ik een pomp aan de spinaal (ruggenprik) waar continue pijnstilling doorheen kwam. Ik had heel veel pijn en trilde me kapot. Voelde me niet goed en later kwamen we erachter waarom: HB (ijzer) was te laag. Was maar 4.2! Dus moest langer blijven ter controle op de uitslaapkamer. Daar was mijn vriend inmiddels aangekomen om mij ff te steunen. ff later terug naar verloskundige afdeling. En daar kreeg ik mijn ventje Jaimy op mijn blote borst! Super! Echt van genoten! Verder zijn de 1e uren echt soms langs me heengegaan omdat ik verrekte van de pijn maar ondertussen ook compleet plat gespoten was. Ze wilden me de dag erna laten zitten langs het bed, maar dat was geen suc6...ik schreeuwde het uit vd pijn. Kreeg daarom extra pijnstilling nog ingespoten en de spinaal bleef erin. HB was toen 4,6 en dag erna geloof ik was het 4.8 wat het nu is weet ik niet. Maar zit aan de floradix en staaltabletten. Donderdag gedouched met mijn vriend, hij douchte mij, ik zat erbij en keek ernaar haha...en is de spinaal eruit gegaan, katheter ook en infuus, omdat ik aangaf dat ik het zonder wilde proberen en omdat ik kon staan zonder om te vallen zeg maar mocht dat. Vrijdag dus naar huis 's morgens. Heel blij thuis te zijn, lekker mijn vriend en dochter in de buurt! De 1e 2 nachten waren dramatisch. Jaimy had veel krampjes en de overgang was misschien ff te groot ineens voor hem, dus janken janken en wij niets geslapen. Vannacht ging het super! Kwam om de 3 uur, maar hij drinkt echt TE weinig. Hoort nu 60ml per 3 uur te drinken, maar drinkt 25 a 30ml maar. Hij spuugde ook erg in ziekenhuis. Weegt nu 3660. Erg afgevallen dus van 3950 bij zijn geboorte! Hebben nu een 3 standen speen en in stand 3 gaat het goed. Maar nog maar 1x geprobeert, dus afwachten. Gaat het niet beter, hij MOET min. 50ml per 3 uur drinken, dan gaan we dwangvoeden met spuitje. VK was er vanmorgen en ze schrok wat ie was afgevallen en zijn temp is steeds laag dus kruikjes erbij en hij drinkt echt te weinig,dus gewoon niet goed. Met mij gaat het elke dag een stukje beter gelukkig. Wel veel pijn nog aan rug (doordat ik enkel op mijn rug kan liggen door de buikwond) en de wond zelf ook nog pijnlijk. Maar die was uitgescheurd. De gyn had een normale snee gemaakt, maar met jaimy eruit halen is die snee verder gescheurd helaas..... Mja, gaat allemaal goedkomen. Ik kijk er erg positief op terug! Maar zal nooit meer zo naïef denken dat een keizersnee makkelijker is dan een vaginale bevalling.....echt, hoe naïef kon ik zijn.....
Sjow wat een story! Gefeliciteerd met jullie mooie zoontje! Leyla had precies het zelfde probleem omdat mijn borstvoeding niet op gang kwam en het aanleggen niet lukte ivm mijn tepels. is zij van 3940 gram naar dag 3 naar 3590 gegaan. dat vonden zij ook niet al te geweldig! Nu gaat het al wat beter met haar en komt de borstvoeding ook goed opgang. Hoop voor jou en je zoontje dat het beter gaat.
hallo lieve schat. wat super..je zoontje is er .. Ik ga zo kijken op je hyves of er al fotos staan GEFELICITEERD... het eerste van de eerste rondes topis is geboren YAY! vreselijk pijnlijke ervaring dus...maar goed dat het ook goed gaat nu met jou en Jaimy. veel plezier met je klein manneke *dikke knuffel*
Hey meid, wat een verhaal. Ten eerste gefeliciteerd met jullie zoon! Wij hebben met Lisanne een beetje hetzelfde gehad qua voeden en spugen. Ze woog bij de geboorte 3900 gram en na 4 dagen nog maar 3640. Toen zijn we overgestapt op een andere fles, nl de bfree (heb het er in een ander topic ook al over gehad). Dat schijnt iets nieuws te zijn met een ventieltje er in zodat ze geen lucht binnen zuigen. Ook is het een heel flexibel speentje en ik moet zeggen dat het bij ons echt heeft gewerkt, want ze spuugt sindsdien stukken minder en groeit nu ook goed. Misschien heb jij er ook iets aan. Succes iig en vergeet niet te genieten he
heeey mamakitty! Weet niet of je mij nog kent (van de eerste ronde topic) maar wil je even feliciteren met de geboorte van je zoon! Geweldig meis! Was niet echt gemakkelijk dus, maar je hebt er heel wat moois voor terug gekregen. Geniet er lekker van! Zoals pix al zei: de eerste baby van de eerste ronde topic is geboren! Liefs lexy
Gefeliciteerd mamakitty! Wat een prachtkindje is het! Heb al ergens de foto's gespot (niet op je hyves, want die heb ik niet ) Geniet lekker van je kleine wondertje! Vind Alyssa dr broertje ook een beetje leuk?
Van harte gefeliciteerd met je zoon Jaimy! Wat een verhaal zeg! Ik hoop dat het drinken snel beter gaat, en dat jij je ook snel beter voelt! Geniet van je mooie gezinnetje! Liefs Sharon
Hey mamakitty, Weet niet of je me nog kent, maar wil je bij deze feliciteren met je zoon Heftig verhaal, maar gelukkig is alles goedgekomen. Hopelijk drinkt de kleine ook snel beter. Groetjes Northern
Lieve MamKitty, Wat een verhaal... Maar, super gefeliciteerd met Jaimy! Hoop dat-ie snel goed gaat drinken, en dat jullie lekker thuis kunnen gaan genieten van jullie complete gezinnetje! Liefs!
Wauw wat heftig! Maar supersupersuper gefeliciteerd met JAIMY! Hopelijk genees je snel en drinkt Jaimy wat beter!
Bedankt! Jaimy ligt sinds afgelopen vrijdag in het ziekenhuis. Drinkt te weinig (rond 40cc) en valt af. Nu drinkt ie nog steeds rond de 40cc en krijgt hij tot 85 aangevuld per sonde. Hij komt iets aan. Pas 60gr en gister 15gr. Maar het slechte drinken blijft.
gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon hopelijk gaat hij snel beter drinken en mag hij weer naar huis
wat rot mamakitty dat jaimy in het ziekenhuis ligt. dat wil je natuurlijk niet. wel goed dat voor hem goed gezorgt word en dat ie dan hopelijk snel goed aankomt en goed eet en snel naar huis mag
Hallo mamakitty, Van hart emet de geboorte van je zoontje kan me nog herinneren dat we rond dezelfde periode probeerden zwanger te worden heb helaas begin jan een miskraam gehad maar proberen gewoon verder. Ik hoop dat het vlug beter gaat met je zoontje. Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte toe meid. Groetjes Nadine