vocht vasthouden, hoofdpijn en hoge bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sandra1979, 22 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Al een tijdje hou ik ontzettend vocht vast. Toen ik daar gisteren ook nog eens hoofdpijn bij kreeg dit vanmorgen bij de acupunctuur gezegd. Hij heeft mijn bloeddruk gemeten en die was 135/90. Dit is voor mij redelijk hoog, normaal is het 110/65. Dus verloskundige gebeld. Die is geweest. Gelukkig was de bloeddruk gezakt naar 130/75, en mijn urine was schoon. Ben wel een beetje gerustgesteld, maar vooral dat vocht vasthouden is vervelend (en ook wel een beetje pijnlijk). Iemand tips?
    groetjes sandra

2. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik hoop voor je dat het geen zwangerschapsvergiftiging is :(

3. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    aan het vocht vasthouden is weinig te doen. je kunt wel produkten eten die extra vocht afdrijven en er zijn druppeltjes voor te krijgen en ook een bepaalde thee(kruiden) verder kun je vaak even gaan rusten met je benen omhoog! ik heb bij beide zwangerschappen erg veel vocht vastgehouden en van alles geprobeert, maar niets hielp! ik had het echt op alle plekken van mijn lichaam zitten( zelfs mijn schaamlippen zaten vol!) :oops:
    het is erg vervelend en pijnlijk, maar na de bevalling gaat het wel snel weer weg!

4. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Veel met de beentjes omhoog.
    Een kussen onder je matras bij het voeteneinde.
    Niet te lang en te veel lopen en staan.
    Veel drinken
    Je ringen optijd af doen, anders moet je ze eraf laten zagen, dat heb ik gehad...snik...
    Alles wat voor je gevoel strak staat lekker insmeren met creme of bodylotion om je huid soepel te houden.
    Bij mij waren vooral mijn voeten en onderbenen erg pijnlijk van het vocht vasthouden. Leek wel alsof ik de boel had opgepoetst met boenwas hahah. Lekker koelen was bij mij het enige wat hielp.

Heel veel sterkte! Helaas is er niet zo heel veel aan te doen.

5. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb ook ontzettend veel vocht vast gehouden (kon 's avonds mijn benen niet meer buigen). Ik heb alle middeltjes en tips geprobeerd. Uiteindelijk belandde ik in het ziekenhuis met pre-eclampsie, en complete rust was het enige wat hielp. Ik viel daar in 2 weken tijd 4 kilo af, en ' s ochtends was er veel vocht weg, maar naar mate de dag vorderde werden mijn benen weer dikker en dikker. Ik heb het idee dat er helaas niet echt een gouden tip voor bestaat....

Jawel eentje: bevallen ;) ....Maar daar heb je nu niks aan...

Sterkte meid, ik 'voel' met je mee. Ik hoop dat je urine schoon blijft!

6. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Bedankt voor jullie antwoorden. Gelukkig is het geen pre-eclampsie. Zo hoog was de bloeddruk nog niet (en was 's middags weer gezakt) en ik was al bang dat er tegen het vocht weinig te doen was, uitgezonderd van het vele drinken, benen omhoog enz.
    En de optie van bevallen..........dat lijkt me wel wat. Laat maar komen (ha ha).
    Ach ja de laatste loodjes zullen we maar denken.
    groetjes sandra

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Herkenbaar hoor. Hier is het ook drama en gelukkig nog geen zwangerschapsvergiftiging.

Kreeg ook de tip om met m'n voeten omhoog te liggen maar bij mij gaan m'n benen daar weer heel erg van irriteren (van dat gestrekte liggen, m'n schenen en knieen enzo) dus dat hou ik ook niet zo lang vol.

Heb je ook dat je af en toe heeeeel warme zweterige voeten hebt? Zwaar irritant :(

8. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik wil niemand bang maken, maar dames let wel ff op: de vk hanteert voor symptomen pre-eclampsie een bloeddruk van boven de 100. De mijne is er zelden boven geweest en zat meestal rond de 90. Toch heb ik 2,5 weken voor de geboorte met pre-eclampsie in het ziekenhuis gelegen. Mijn normale bloeddruk blijkt 60 te zijn (terwijl hij in de zwangerschap al meteen steeds rond 75 zat, dus al vrij snel verhoogd, daarom wist ik ook niet dat ie normaal gesproken vrij laag is), dus 90 was voor mij best hoog!
    Maar de grootste boosdoener was bij mij niet de bloeddruk, maar de eiwit in de urine.
    Pin je dus niet vast op de bloeddrukwaardes, maar luister naar je lijf! En als je ongerust bent: trek aan de bel!

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Daar nam ik altijd een lekker voetenbadje van met bruistabletten van Herome.

DE tip tegen vochtvasthouden heb ik ook niet, ik hield al vanaf 13 weken veel vocht vast, uiteindelijk meer dan 20 liter en kon over mijn hele lichaam putten drukken. Zag er uit als een waterballon. Ben met dreigende pre-eclampsie opgenomen in het ziekenhuis.

Wil je alleen maar adviseren je bloeddruk in de gaten te houden!

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik weet het. Gelukkig zijn ze heel alert bij mij iig. Afgelopen week is m'n urine nog gecontroleerd. Dinsdag zat er een heel klein beetje eiwit in maar donderdag was het alweer verdwenen gelukkig!
    En de grens is bij ons 90, maar daar zit ik tot nu toe nog elke keer onder gelukkig (laatste keer 88, dus kom er wel in de buurt helaas :()

11. missyb

missyb Niet meer actief

bij mij ook steeds schommelende boedrukken.
    ook 1 restje eiwit in mijn urine na bloedtest geen zwangerschapsvergiftiging.
    ik zie nog wel steeds sterretjes heel vreemd en nu is mijn onderdruk weer 75

12. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Wat ook helpt voor vocht vasthouden is mistens 2 liter water drinken, buiten je normale koffie en thee momenten.

Verder opletten met zout. Door zout eten houdt je ook meer vocht vast.

Voor de pijn in je benen, kun je je man 's avonds je benen in laten smeren met venal creme van biomal. dit is echt heel fijn.

Verder blijven bewegen, je krijgt meer last als je blijft zitten.

Ik zou het inderdaad wel goed in de gaten houden. Ik heb ook enorme last van vocht. Kwam op een gegeven moment 7 kilo aan in 4 weken tijd. Mijn urine wordt nu ook vaker gecontroleerd en ik mocht al sneller afspraken maken voor elke 2 weken. Mijn bloeddruk blijft gelukkig ook nog steeds goed, dus ik maak me vooralsnog geen zorgen. Maar ertrouw je het niet, bel gewoon de vk.

Deel Deze Pagina