Ff hartje luchten...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anna, 24 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Ik wil even mijn hartje luchten bij jullie! Ik slik, nadat ik in het ziekenhuis heb gelegen eind november voor uitdroging door het spugen en misselijkheid, staalpillen vanwege bloedarmoede. Nu na meer dan 6 weken is mijn ijzer NOG lager als toen eind november... Toen 6.7, vorige week bij vk was ie 6.3 en gister bij de huisarts (maar 6 dagen later) ineens 5.7

    Ik schrok er behoorlijk van terwijl ik alles doe om hem omhoog te krijgen, daalt ie extreem snel... Nu moet ik bloedprikken om er achter te komen waarom mijn ijzer zo daalt... Heeft iemand anders daar ervaring mee? Met zo'n lage ijzer, zo snel dalend... Ben er erg van geschrokken en weet niet wat me te wachten staat... Wat kan het betekenen? Wat kan de oorzaak zijn? Maakt me ineens zo emotioneel en onzeker... niks voor mij!

    Liefs Anna
     
  2. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Jeetje meid wat gek!!
    Misschien kun je iets van roosvicee ferro erbij drinken? dat doe ik ook en merk dat het wel wat helpt ben namelijk af en toe draaierig en voel me een wrak haha

    Voor de rest zou ik ff je vk bellen of huisarts en vragen hoe dit komt en wat er aan gedaan kan worden want neem aan dat je je zo niet prettig voelt!

    Sterkte meid!

    Liefs Paula
     
  3. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Tip van mijn verloskundige:

    Geen melk of toetje bij het eten nemen, veel groene groenten eten of rode bietjes daar zit veel ijzer in.
    In appels geloof ik ook...

    Ik slik zelf al vanaf het begin van de zwangerschap Davitamon voor zwangere vrouwen, daar zit ook veel ijzer in.

    Omdat ik van de Roosvicee Ferro niet goed meer naar de wc kon meng ik het met een klein beetje roosvicee laxo...

    Veel sterkte, ik hoop dat je ijzer snel weer op peil is.

    Sas.
     
  4. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Ik doe het allemaal, maar toch bedankt voor de reacties! Ik neem na het slikken van mijn ijzer ook vit. C, dan neem je de ijzer beter op... maar het wil niet helpen...
     
  5. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ook ik zorg trouw voor mijn ijzer-inname. En dat werkt dan ook heel prima, 9.1, is mijn gehalte.

    Wat vervelend dat het bij jou zo zakt... Hoop dat je ijzeer snel weer ophoog gaat!
     

Deel Deze Pagina