kleinkinderen onbereikbaar

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mel78, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Zit net een herhaling van Max te kijken en zie daar een oma die haar verhaal doet dat ze haar kleinkinderen niet meer mag zien. Er is ook een website gestart voor deze opa's en oma's en nu zie ik dat mensen zelfs een rechtzaak tegen de ouders zijn gestart om hun kleinkinderen te mogen zien! Er zijn vast mensen die het niet met me eens zijn, maar zo jaag je toch je kinderen nog meer tegen je in het harnas?! Vaak hebben ouders toch een goede reden om dat besluit te nemen.

(Nu heb ik geloof ik nooit begrepen waarom opa's en oma's soms ineens hun leven in het teken van de kleinkinderen zetten en de ouders niet meer meetellen , maar goed)

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.493
    113
    Ik vind dit altijd van die moeilijke verhalen want je hoort vaak maar 1 kant van het verhaal en er zit zoveel meer aanvast.

- hoe hebben ze zelf hun kinderen opgevoed (misschien sloegen ze wel veel en willen de kinderen niet dat ze hun kleinkinderen ook slaan)
    - waarom zien ze elkaar niet meer?

Heel zielig natuurlijk dat ze hun kleinkinderen niet meer mogen zien

maar vaak is het wel zo

waar er 2 vechten hebben er ook 2 schuld.

Groetje sAnita

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

In Amerika is het in sommige staten zelf bij wet verplicht dat de opa en oma's de kleinkinderen mogen zien!
    Ik zou dat echt verschrikkelijk vinden. Ik wil mijn schoonma zo min mogelijk om mijn kinderen heen hebben omdat ik haar niet vertrouw. Wij zullen er altijd bij zijn, maar je kan dus in Amerika verplicht zijn je kids naar de opa en oma toe te brengen.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik denk dat het een goed én slecht iets kan zijn. Ik zal eventjes een hypothetisch verhaal ophangen om het te verduidelijken.

Kyra gaat al vanaf dat ze een maand of drie is elke week een paar dagen bij oma logeren (samen met mij) en als ik overdags weg ben past zij op. De band tussen Kyra en oma is ontzettend goed, ze zijn dol op elkaar.

Stel dat mijn man en ik gaan scheiden met de nodige ruzies en dergelijke zou het kunnen gebeuren dat de band tussen mij en mijn schoonmoeder beschadigd raakt (kan het me eigenlijk niet voorstellen, maar je weet het maar nooit) en dat ik als gevolg daarvan het contact tussen oma en Kyra wil afkappen (dat lijkt me al helemaal onwaarschijnlijk). In dit geval vind ik het niet in het belang van het kind als de band tussen oma en kind verbroken wordt.

In dat geval lijkt het me alleen maar goed dat de moeder (ik dus) gedwongen mee zou moeten werken aan contact tussen oma en kind.

In andere gevallen waar het een bewuste keuze is van beide ouders/ één ouder met zeer gegronde redenen om het contact te verbreken lijkt het me niet in het belang van het kind om het contact voort te zetten.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Bij scheidingen kan het weleens voorkomen dat niet alleen de vader de kids niet meer mag zien maar de grootouders ook niet meer.

Dat vind ik persoonlijk niet eerlijk.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ben het er wel mee eens hoor, maar mijn moeder werd als volwassen vrouw nog geslagen door mijn opa tijdens een ruzie waar ik als kind bij was. Mijn moeder heeft toen het contact verbroken en voor onze veiligheid ook voor ons de beslissing genomen het niet meer toe te staan dat wij er alleen heen gingen. Dat heeft een hoop ellende veroorzaakt in de familie, maar mijn moeder heeft denk ik wel goed gehandeld.
    Mijn ouders zijn ook gescheiden en de opa en oma van mijn vaders kant ben ik altijd blijven zien. Ook al zag ik mijn vader niet meer, daar was mijn moeder dan ook weer duidelijk in haha.

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Natuurlijk heeft jouw moeder goed gehandeld Melisa. Je moeder heeft deze beslissing genomen in het belang van jou als kind. Geen enkel kind hoeft te zien hoe haar moeder geslagen wordt, en dan is er ook nog eens de vraag of hij jullie met rust had gelaten.

Edit: Ik kan me ook niet goed voorstellen dat er rechtbanken zouden zijn die mee zouden helpen aan het herstellen van contact tussen mishandelnde opa's/oma's en de kleikinderen.

8. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Vind het een beetje een vervelend gevoel, als je gedwongen word om je kind ergens te moeten brengen. Zoals ik dus lees hier over Amerika.

En waar er 2 ruzie hebben, hebben er 2 schuld. Zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Je kunt een schoondochter en schoonmoeder hebben die niet met mekaar overweg kunnen, en schoondochter het daarom wel lekker zou vinden. Maar dat zou ik persoonlijk niet eerlijk vinden. Want dat jij als schoondochter niet overweg kan met schoonmoeder, hoeft niet hetzelfde te betekenen voor de kinderen.

Maar in het geval zoals hierboven beschreven, mbt veiligheid. En vernedering voor je eigen kinderen. Gaat veel tever, en vind ik het alleen maar een goede keuze van jou moeder.

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik denk dat er toch echt wel " dingen" gebeurd moeten zijn voordat je besluit dat je kind opa en oma niet meer "mag" zien..

Wat dacht je van alcohol/drugs misbruik, seksueel misbruik, agressie,..

Maar die kant hoor je dan niet. Alleen maar.. Oh ik ben zo zielig ik mag mijn kleinkind niet meer zien. Daar zul je het dan zelf wel naar gemaakt hebben..;)

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Het is omstandigheid afhankelijk... als inderdaad de ouders scheiden en de vrouw krijgt om wat voor reden volledige voogdij zonder bezoekrecht van de man, omdat die man misschien "slecht" is, maar stel je voor zijn ouders hebben ook geen contact met hun zoon... Die willen hun kleinkinderen missschien wel zien... tja, in dat soort gevallen...

Er zijn altijd uitzonderingen...

11. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik heb het van dichtbij meegemaakt dat een vader elk recht werd ontzegd op contact met zijn kinderen uit wraak om ruzie tussen moeder en vader, vader belde wel maar moeder zei botweg dat kinderen er niet waren en tegen kinderen zei ze dat vader nooit belde/ nooit wilde komen of iets dergelijks.
    Het is tot een rechtzaak gekomen waarin dochter door moeder zoverre vergiftigd tegen vader dat zij letterlijk vertelde dat vader slecht was tegen moeder en dat zij blij was dat zij vader niet meer ziet.

Dit is echt alleen een ruzie tussen volwassenen waarin kinderen zijn ingezet als wraakmiddel.

Zelfs als er 2 vechten, 2 schuld is dan zijn kinderen nog geen wraakmiddel.

Alleen wanneer sprake van mishandelijk/verwaarlozing/misbruik is het een geldige reden om je kind te beschermen.

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Je moet je kinderen ook niet inzetten bij een ruzie. Maar ik vind wel dat opa's en oma's soms ook te ver kunnen gaan met de rechten die ze vinden te hebben. Mijn man en ik hebben samen besloten zijn ouders een beetje op afstand te houden en nu willen ze hun kleindochter zien zonder ons. Tja, wij hebben niet voor niets een beetje afstand ingebouwd. Nu zie ik ze geen rechtzaak aanspannen maar hoor wel van mensen dat ze heel zielig zijn en dat wij hun leefdenvreugde ontnemen. Wij gebruiken onze dochter niet als machtsmiddel, maar beschermen haar wel... Het zal toch wat zijn dat hun rechten krijgen haar op te halen etc, mijn man en ik zijn de ouders? (zoals in amerika dus) En hebben een weloverwogen beslissing genomen.

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik vind niet dat oma of opa contact mag eisen omdat ze vinden dat ze de kinderen te weinig zien of zo,

maar een buurvrouw van mijn ouders haar dochter is overleden, en die 2 kinderen zijn van haar schoonzoon afgepakt omdat hij niet meer goed voor ze kon zorgen,
    hun hebben aangeboden voor de kinderen te zorgen en de kinderen wouden ook graag bij hun opa en oma zijn( toen 7 en 9 )
    maar ze moesten van pleeggezin naar pleeggezin en opa en oma mochten van jeugdzorg helemaal niets geen contact,

dat vind ik dan weer te ver gaan, nu zitten de kinderen in een "vast" pleeggezin, en die pleegouders vinden het belangrijk dat hun nog naar opa en oma gaan ( aan de andere kant van het land) en gaat 1 keer per maand met de kinderen daarheen zodat de kinderen hun opa en oma nog zien,

maar in zulke gevallen vind ik dat je kinderen een veilig gevoel moet geven en als opa en oma dat kunnen door ze 1 keer in de zoveel tijd een brief te schrijven of te bellen of af en toe zien, dan moet een opa of oma dat kunnen doen !!

maar verder...!! ik moet mijn schoonmoeder echt niet te vaak bij mijn zoon hebben hoor !! grrrrrr

14. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik bedoelde het als voorbeeld en niet als aanval.
    Mensen hebben zo hun eigen redenen om dingen te besluiten.
    Ik heb alleen ook de andere kant meegemaakt, in dit geval de vader en dus niet opa of oma.

15. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben het niet eens met de stelling waar twee zijn hebben twee schuld, het bestaat echt dat één persoon neemt en neemt en neemt... Mijn beste vriendin heeft dat twee jaar geleden dus meegemaakt, haar schoonmoeder is een bordeliner (ze heeft alle tekenen) trekt ontzettend veel aandacht naar zich toe en als ze dat even niet krijgt wordt het een geraffineerde feeks. Ze stookt alles en iedereen tegen elkaar op en dreigt bij sommige zelfs met zelfmoord! Haar vriend en zij hebben dan ook besloten dat ze haar dochter niet meer ziet.

16. danip

danip Niet meer actief

Inderdaad is het niet altijd zo dat beide partijen schuld hebben. Wat als je bent misbruikt door je vader, dan zou ik het ook logisch vinden dat je je kinderen daar niet naartoe brengt.

Overigens vind ik het wel heeeeel erg wanneer kinderen ingezet worden in een ruzie tussen ouders, of ouders en grootouders als er geen ernstige dingen (misbruik, mishandeling, enz.) zijn gebeurt.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou dat zou wat zijn zeg.

mijn vader zou roepen:

ik zie mijn kleinkind nooit boehoe.
    en een of andere pipo rechten dwingt mij mij kind naar hem te brengen no way. ze zullen over mijn lijk moeten gaan want no way dat ik mijn zoon naar hem breng.

ik zou dus mijn kind moeten brengen naar een man die zijn eigen dochter met stukken hout slaat zich iederweekend klem zuipt en niet eens de naam kent van zijn kleinzoon?

nee laten ze maar normaal doen hier. laten ze maar druk maken over andere dingen

18. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Dat is sowieso de strekking van dit bericht niet.
    Niemand hier zegt (ik zie het ook niet in het artikel) dat je, je kind moet brengen naar iemand die mishandeld/verwaarloosd of misbruikt.
    Het gaat erover dat deze grootouders zich miskend voelen, is te begrijpen als ze bovenstaande dingen niet doen.

Ik kan begrijpen dat dit sowieso negatieve gevoelens oproept, niemand wil horen dat men iets moet ten opzichte van je kinderen.

19. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Hier ben ik het absoluut mee eens! die ouders zullen het ook niet voor de lol doen, ik heb geen contact meer met mijn vader en hij zal mijn dochter ook absoluut niet te zien krijgen, is dat gemeen, zielig. laf? Nee, het is een stuk in ons familieverhaal en ik vind dat je in zulke zaken op tv nooit het hele verhaal te zien krijgt en dat mensen te snel oordelen van aaah wat zielig voor die opa en oma

20. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Bij mij is het net de omgekeerde situatie... De opa en oma van mijn zoon (ouders van mijn ex) kijken niet om naar hun kleinkind terwijl ik het niet tegen hou.

Deel Deze Pagina