Hallo Even een vraagje. Ben nu 35 weken inverwachting. Voel me de laatste dagen zo moe en mijn hele lichaam doet pijn. Slaap erg slecht ondankt de moeheid. Nu beginnen mijn enkels en polsen op te zwellen. Dit alles kan niet komen omdat ik te druk ben. Zit de heledag thuis hoef alleen mijn zoontje te brengen en halen van school. Dus doe eigenlijk niet veel. Ben bang dat ik straks geen energie meer voor de bevalling heb. Of is dat een rare gedachte. Heb bij de 1e zwangerschapsvergifteging gehad ben daar dus ook een beetje bang voor. Maatje
hoi, heb je misschien een virus onder de leden? Als je zo moe bent en pijn hebt kan dat het geval zijn. Dan gewoon uitzieken. Verder kan het wel helpen om wta te gaan doen hoor, rust is belangrijk maar van een beetje in beweging zijn knap je op en wordt je ook lichamelijk moet zodat je bete rkunt slapen. Ga een paar keer per week zwemmen, gewoon rustig een half uurtje baantjes trekken. Maak voor je gaat slapen nog even een wandeling buiten, dat helpt vaak ook om beter in slaap te komen. dJe verloskundige houdt goed in de gaten of je weer zw.vergiftiging krijgt, die kans is overigens niet groot bij een tweede zwangerschap. Dat je opgezette handen en voeten hebt komt door de hormonen, dat is vervelend maar niet ernstig. Mirjam