Ja, ik had het ook nog nooit gedaan Ik heb het boek zoomigurumi gekregen en daarmee een knuffel gemaakt, staat ook uitleg in van de steken maar heb t e.e.a. nog wel nagezocht op youtube, precieze filmpjes weet ik niet meer maar staan HEEL veel op. Ik zal een foto bijvoegen. Was mijn eerste project, niet foutloos maar ik vind m leuk geworden! Het is iets te los, waardoor je de vulling een beetje ziet, maar dat weet ik nu dus. Dat uiltje heb ik pas gemaakt als kraamcadeautje voor iemand ^^ Ik wil best iets voor je maken, alleen ja, ik ben nog niet zo goed als die dure babywinkels Mocht je t leuk vinden, kan je me wel een Pb'tje sturen.
Even een tip: Als je knuffelbeesten wilt haken van standaard katoen, neem dan naalddikte 3. Dat is iets dunner dan geadviseerd, maar dat is wel beter want dan is het haakwerk wat dichter en zie je de vulling niet. Ik zou geen haaknaalden kopen van de Action. Ik ben daar ook mee begonnen. Mateloos frustrerend! Ik heb meteen daarna een goede gekocht en dat ging veeeel beter. Welke je zou kunnen gebruiken is naald 3 van Prym, of nog fijner die van Clover. Zie foto. Kost iets meer maar heb je eindeloos lang plezier van. Ik heb het ook geleerd met een boek, en internetfilmpjes. Ik heb al superveel mooie dingen gemaakt. Ik vind het vooral heerlijk ontspannend om te doen. En nog een tip: gebruik stekenmarkeerders om aan te geven waar het begin van je tour is. Als je rondhaakt (is meestal bij amigurumi) raak je snel de tel kwijt. Als je een stekenmarkeerder (is een soort clipje) gebruikt weet je altijd waar je bent.
Ik heb het aan mijn mama gevraagd en zij is de aapjes van op de foto aan het namaken Ben er zooo blij mee want ze zijn zo leuk!
Waaauw die aapjes zijn echt fantastisch!!! Weet je waar ze t patroon vandaan heeft?? T past echt ontzettend goed in de babykamer hier!!
Heeel graag. Ik zocht nu leuke opbinders maar dit is VEEL leuker. En heb ik nog wat te doen de komende weken
Kolibri ik zweer ook bij mijn Clovers, maar zo'n naald is dan wel meteen weer ruim 8 euro per stuk. Om te proberen of haken iets voor je is kun je prima beginnen met simpele metalen haaknaaldjes. En vind je het leuk dan idd heel snel aan de kant gooien die dingen hihi.
Als je beestjes maakt voor een baby zou ik de oogjes overigens erop borduren ipv die veiligheidsoogjes. Better safe than sorry.
Er is een een knutsel /haak/brei knuffel bij de xenos. Dus als je je verveelt in je verlof kan je lekker zelf aan het werk!
@Ukkie1; ik heb eens nagevraagd bij mijn mama waar ze het patroon vandaan heeft. Het exacte patroon heeft ze niet gevonden, ze heeft een patroon van een ander aapje gekocht en zelf wat aanpassingen gedaan. Zo heeft ze de handjes en voetjes aangepast en de oortjes anders gedaan. Hier kan je het patroon kopen: https://www.etsy.com/nl/listing/161348893/mike-the-monkey-aapje-amigurumi?utm_campaign=Share&utm_medium=PageTools Het resultaat heb ik nog niet mogen zien, is een verrassing tot als het kindje geboren is, maar ik denk dat je er iets heel leuks van kan maken. Veel plezier! ps: natuurlijk je afgewerkte aapjes hier posten he!!
heee thanks, lief! Ik heb een ander aapje ook gevonden die ik een beetje aan wil passen, maar wellicht kan ik deze erbij gebruiken. Ik zal een foto plaatsen als t leuk wordt haha