Hallo, Ik ben moeder van een bijna 3 jarige zoon. Hij eet goed, eiegnlijk alles alleen vind hij groenten niet zo lekker. in de gerechten verstoppen we vaak groenten zodat hij wel zijn vitaminen binnen krijgt. Hij eet fruit en ook melkprodukten. hij drinkt koemelk, maar hij krijgt ook nog steeds borstvoeding (alleen bij inslapen en soms voor troost). Nu zag ikvandaag bij het knipppen van zijn teennagels dat zijn nageltjes allemaal overdwars zijn gebroken? In het midden van het nageltje. Ik heb dit niet eerder gezien en aan de nagels van zijn vingers is niets te zien. Is dit een gebrek aan calcium? Heeft ditt eventueel met de borstvoeding van doen? Misschien hoort deze topic wel meer bij de lactatiedeskundige maar dat weet ik niet. Hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt, Esther
Hoi Esther, Je kindje heeft per dag 300 ml aan melkproducten nodig, als hij dat drinkt en hij eet goed met de pot mee, dan zou hij genoeg voedingsstoffen binnen moeten krijgen. Je kunt je vraag het beste nog even aan je CB stellen. Groetjes Eveline