hallo, hoe doen jullie dat. mijn dochter had laatst voor het eerst op het potje geplast. ik was natuurlijk helemaal trots. ik vroeg me daarna alleen af. hoe maak je hem nu goed schoon?
Nog niet echt over nagedacht want Dennis is nog nooit op het potje geweest maar volgens mij deed mijn zus het zo; - potje legen in wc - even goed afspoelen met water en evt. allesreiniger of zo - hygiënisch doekje erover of met Dettol o.i.d. spuiten en afdrogen
- leeggooien in het toilet - naspoelen met water (en weer leeggooien in het toilet) - elke dag 1x even schoonmaken met een desinfectant
Idd, leeggooien, leegspoelen, eventueel met een borstel bij poep, en elke dag schoonmaken met dettol/bleek/wcreiniger.
dank jullie wel voor de reacties dus het beste kan ik even reinigings doekjes van detol of glorix halen.
Bij mijn nichtje gooide ik 't potje eerst leeg in de wc, dan navegen met vochtig toiletpapier van page (doorspoelbaar) of gewoon wc-papier als het nog echt vies was (bij alleen een plas niet nodig), even een sprietsje schoonmaakmiddel erin (plantenspuit vullen met detol + water bijvoorbeeld, ook handig om even snel de wc-bril mee schoon te maken etc), papiertje erdoor en klaar. Met een borstel vind ik echt niet te doen, dan zit de hele borstel eronder en moet je die weer uit gaan spoelen of in een emmer zetten etc, gewoon even een doekje erdoor is sneller. (Maar ik hou sowieso ook niet van wc-borstels Een keer iemand op bezoek gehad die het voor elkaar kreeg de hele borstel te besmeuren met poep, gadver! Hij wilde vast de boel netjes achterlaten, maar dat was dus grandioos mislukt....)
Als ze moeten poepen leg ik alvast een laagje wcpapier op de bodem, dan kun je makkelijk die drol weggooien zonder dat het aan de bodem plakt. Verder doe ik het zoals Cygnet.
Doen wij ook! Daarnaast spoel ik de pot na elk gebruik uit in de wasbak, met warm water. Evt poeprestjes was ik dan ook meteen uit (met water en mn handen op dat moment).
Ik gooi 'm leeg in de wc en maak 'm daarna schoon met heet water (bij alleen plasje) en met heet water en wat afwasmiddel in geval van poep. Ik gebruik daarvoor een oude afwasborstel met daarop duidelijk 'potje' met stift geschreven. Die staat in een aparte pot in het gootsteenkastje.
als het alleen plas is dan in wastafel leeggooien en daar met water spoelen. poep eerst in wc, met wc papiers schoon maken dan wassen met schoonmaakmiddel.