Mijn oudste dochter leest alles wat los en vast zit. Ze zou dan ook graag een ereader willen hebben. Maar nu vraag ik mij af, zijn bijna alle kinderboeken ook als E boek verkrijgbaar? En ja, je kan ook E boeken via de bieb lenen. Is het jeugd abonnement dan nog steeds gratis?
Mijn voorkeur gaat uit naar het gratis bibliotheek abonnement ipv maandelijkse kosten bij kobo. Ik ga ook eens op de website van onze bibliotheek zoeken wat zij evt bieden.
Absoluut niet. Bij onze bieb is er wel een aanbod, maar als je kind veel leest, dan is hij/zij er zo door heen. Bovendien mag je maar tien boeken tegelijk lenen en zit je er drie welen aan vast. Mijn dochter heeft die boeken in amper een week uit en dan dus twee weken niets meer te lezen. Hier in de zomervakantie de 30 dagen gratis Kobo plus uitgeprobeerd en dat is wel echt ideaal.
Kan je de boeken dan niet eerder inleveren en weer nieuwe uitzoeken? Mijn dochter leest ook meer dan tien boeken per drie weken, we maken regelmatig een tripje naar de bibliotheek!
Is het echt van de bieb waar je een pasje van hebt of is het een systeem waar alle bibliotheken op aangesloten zitten?
Eerder inleveren kan niet inderdaad. Dat laatste, volgens mij, meer is er bij deze bieb (en het is een (hele) grote) digitaal niet bij mijn weten.
Oh jammer, anders zou ik naar de centrale in de grote stad gaan voor meer e boeken. Hopelijk breiden ze het met de tijd dan uit. Worden de boeken automatisch vergrendelt of verwijdert? Zodat je nooit meer te laat kan zijn met het inleveren als je het digitaal doet?
E-boeken staan fysiek niet in een kast, je leent ze ook online. Je download ze online en na drie weken worden ze automatisch vergrendeld.
Ik vind het via de biebsite bovendien best wel omslachtig; je download de boeken op je computer en moet ze daarna overzetten op de ereader. Bij kobo plus is dat veel makkelijker. Je krijgt dus op zich wel echt wat voor het geld. Maar we zijn er nog niet over uit of we het abonnement blijven houden, hoor... Misschien af en toe een maandje ofzo, bv. in/rondom vakanties ofzo.
Nee, bij ons is er bijna niks voor kinderen. Daarom houd ik ons kobo abonnement aan, daar staat wel genoeg op voor kinderen.
Hoe werkt het bij kobo? Als je eie boeken klikt en download, en je abo is af, kom je dan gewoon niet meer in je gedownloade boeken? Of kun je dan geen nieuwe boeken meer downloaden? Hoe zit dit?
Als je abonnement is afgelopen, veranderen je downloads in previews - je kunt dan dus de volledige versie niet meer lezen.