Wij willen nieuwe vouwgordijnen aan onze voorkant van het huis. Het wordt een beige achtige linnen stof, semi transparant. Nu vraag ik mij af of deze gevoerd moet worden. De verkoper heeft uiteraard wel de voor en nadelen besproken, maar ben toch benieuwd naar jullie ervaring. We hebben alleen 's ochtends vroeg zon aan deze kant en beetje licht doorlatend vind ik wel leuk. Alleen is mijn grootste zorg of het s avonds niet erg doorschijnend is. Wil niet het gevoel hebben in een vissenkom te leven. Wat hebben jullie? En wat raad je aan?
Ik heb in de keuken een vouwgordijn hangen die gevoerd is. Maar laat alsnog wel licht door. Mijn zus heeft dezelfde alleen in een andere kleur, ongevoerd. Je kan vanaf buiten niet supergoed bij haar naar binnen kijken.
Wij hebben dunne vouwgordijnen. Het is een vitragestof. Ongevoerd. Maar volgens mij kun je er niet echt doorheen kijken hoor. Dichter wil ik ze niet hebben, want anders wordt het te donker naar mijn zin. Voor mij is het een vorm van vitrage, daarnaast hebben we nog overgordijnen. Maar die doen we nooit dicht.
Wij hadden ongevoerde in ons vorig appartement. Liet wel licht door maar had niet echt het idee dat je van buitenaf binnen kon kijken. Het was een middeldichte stof. Je kon kiezen in 3 categorieën als ik het me goed herinner qua doorlatendheid. Misschien zo wat schaduwbeweging dat je kon zien maar niet duidelijk.