Zou je man niet het brood voor bijvoorbeeld een week kunnen smeren en dan invriezen? Dan pak je het de avond ervoor eruit.
Welliswaar net iets anders maar toch ook een breuk bij mijn elleboog. (Ik had een breuk net boven mijn elleboog) Ik ben hieraan geopereerd en na 2 dagen drukverband mocht ik zonder verband met mijn arm in een sling. Ik mocht 6 weken mijn arm niet belasten. En inderdaad zelfs broekophijsen was lastig, potjes opendraaien klemde ik in het ergste geval in de bankschroef en draaide hem dan met mijn goede hand los. Het is nu 8 maanden geleden en ik kan mijn arm nog niet goed belasten, arm strekken lukt niet en zijwaarts iets tillen wil ook niet. Nu heb ik een slecht herstel gehad omdat mijn dochter (2jaar) een week na mijn operatie geopereerd moest worden en een maand in het ziekenhuis lag. Na 2 weken tilde ik alweer en reed auto.
Dank jullie wel allemaal voor de tips! Man heeft aangegeven dat hij voor het ontbijt en school lunch gaat zorgen! Hoe makkelijk kan het zijn! Nu heb ik wel een vraag ik draag dus die sling en zit in drukverband vanaf mijn pols tot bijna bij mijn oksel. Nu begint mijn hand op te zetten en hij is rood. Pols en duimgewricht beginnen ook goed zeer te doen. Lijkt wel alsof mijn onderarm ook steeds meer zeer gaat doen. Klinkt dit bekend voor degene die dit ook hebben gehad. Heb nu op advies van mijn moeder de sling even afgedaan en mijn arm op een kussen gelegd. Maar is dit herkenbaar. Heb totaal geen zin om weer terug te moeten naar de SEH!
Ja die willen dus niet helpen omdat ik gister ben doorgestuurd naar de SEH. En om nou meteen de SEH te bellen vind ik ook zowat! Hier een foto van de handen let niet op mijn gare kleren maar het moet even functioneel zijn haha.
Ligt je hand in de sling ook iets omhoog? (weet niet of dat bij je breuk mag hoor) maar dit is wel een normaal verschijnsel als er gips of drukverband omheen zit... Vocht ophoping en vaten worden iets afgeklemd. Door je hand wat omhoog te houden trekt het vaak weer weg. Maar zoals ik al zei, weet niet of dat mag, en als hij erg pijn doet zou ik zeker even bellen. Wellicht kunnen ze je telefonisch advies geven! Heb je zelf het idee dat het te strak zit?
Nou ik heb netjes gebeld en het komt door de sling. Daardoor hangt je hand af. Dus ik mag weer in de mitella. En even aankijken. Die mitella doet zo'n zeer in mijn nek dus dit is even afzien maar goed ik hou mij maar netjes aan de adviezen!
Mitella in de kraag van je shirt doen. Dus even een polo aandoen bv. Knoop van de mitella ook niet in je nek leggen maar aan meer in het holletje van je sleutelbeen zeg maar, wel aan de gips loze kant. Beterschap en ik duim dat het weer koel blijft voor je! T is echt zo onpraktisch dit.
Dat blauwe ding kan je met klittenband afstellen, je moet altijd zorgen dat je hand naar je hart wijst. dat kan ook met en gebroken elleboog want ik moest dat ook. Dan doe je de band bij je elleboog iets lager en bij je hand juist iets hoger. Wat trouwens ook belangrijk is is dat wanneer je zit je dat ding af doet en er een kussen onder legt en beweeg zoveel mogelijk je vingers. Ik had een stres balletje waar ik in kneep.