hallo dames! ik zal het niet te lang maken! helaas van het weekend gevallen en met mijn knie op een ijzeren pin terecht gekomen! eenmaal in het zh bleek dat mijn knieschijf flink bebroken was! de gipskamer was dicht waardoor ik nu in een brace zit van enkel tot bovenbeen! vandaag gaat de chirug die er over gaat naar mijn foto kijken en kan dan evt beslissen of ik vandaag terug moet komen voor gips! anders moet ik vrijdag terug voor foto en gesprek met de dokter wat de volg stappen zijn! oooo wat baal ik! ik kan echt helemaal niks mijn knie moet ws 8 weken gestrekt blijven! ik heb een kereltje van bijna 2 jaar thuis. ik kan de trap niet op (ja via mijn kont) ik kan niet eens in de wc! mijn voeten hangen op de gang met een tafeltje eronder! gelukkig heb ik een hele lieve moeder en schoonmoeder die iig ons zoontje deze week overnemen (hij is nu bij oma logeren) wat erg ik kan gewoon niet voor mijn kind zorgen! maar ja iig wou ik vragen heeft iemand dit meegemaakt en hoe was het herstel enz? sorry voor mijn geklaag maar moest het efe kwijt. veel liefs jaja
Oh jakkes, wat vervelend zeg! Hopelijk heb je niet al teveel pijn! Ik heb helaas geen tips voor je, maar wou je wel sterkte en beterschap wensen met je knie. Dikke knuf..
oh, wat balen voor je!!! Ik heb jaren geleden ook mijn knieschijf gebroken. Ik geloof dat ik 6 weken in het gips moest, van kont tot enkel. Dat was enorm wennen, je been is altijd gestrekt. (ga maar eens even gewoon naar de wc...). Ik had uiteindelijk meer last van het 'gedoe' en het ongemak dan van de breuk zelf. Waar je rekening mee moet houden is dat je been in korte tijd enorm 'afvalt' (je spieren nemen af) en dat je daarna dus zult moeten revalideren. Als het gips eraf gaat kun je niet meteen je knie buigen, dat leer je in revalidatie stapje voor stapje weer. Je zult echt hulp moeten regelen want er zijn veel dingen die niet meer zo vanzelfsprekend en makkelijk zullen gaan, helaas. Maar het 'went' snel genoeg en dan is het even doorbijten. Het komt uiteindelijk wel weer helemaal goed (althans, ik hoop dat het met de breuk meevalt). Heel veel sterkte en ga alvast kijken waar je over een tijd kunt revalideren. Met een beetje geluk is het op loopafstand, want je kunt natuurlijk niet op je fietsje of in de auto.... beterschap! Amber ps: helaas, het gaat ook jeuken in het gips...bleh
Ik had het al gelezen op hyves en van alleen het idee doen mn knieen al pijn. Gedver! Heel veel sterkte meid! En Dylan heeft het vast naar zn zin bij zn oma. Dikke knuffel!
bedankt voor de reacties! vrijdag weer naar de chirurg en ga dan in een gipskoker! en weer een foto maken en krijg dan te horen hoelnag de arts denkt dat het duurt! @amber: ind wat een gedoe en heel je verhaal klopt ind naar de wc is echt zo vervelend! maar ja we moeten het er maar mee doen gelukkig heb ik veel hulp en heb meteen even voor het revalideren gekeken zoals je schreef heel slim dankjewel veel liefs jaja
Hee bah getsie, heb geen tips voor je. Wil je wel even succes en sterkte wensen, en vooral even om jezelf denken! Niet schuldig voelen vanwege je kindje... concentreer je op je herstel Succes & beterschap!
Ja ook ik heb mijn knieschijf een keer gebroken. Erg vervelend ik was erg blij dat ik er een brace om kreeg. Dat was alleen ook direct het probleem, het is zooooo vreselijk vervelend om van lies tot enkel in het gips te zitten dat het wel erg verleidelijk was om die brace af te doen. Hierdoor moest ik twee weken langer. erg dom maar ja, ik was 16 en kon toen echt niet stil zitten. Het meest is mij dus ook die wc bijgebleven, het was gelukkig mijn rechterbeen en die moest dus gewoon buiten de deur steken. Heel veel sterkte!!!
Hier ook gehad.. 8 weken met brace gelopen.. Daarna nog een aantal weken met krukken gelopen omdat de spieekracht totaal weg was. succe en sterkte