Die fles van 23 uur zou ik pas laten vervallen als het kindje er zelf niet meer om vraagt. Met andere woorden, als je hem ervoor wakker zou moeten maken. Dan zou ik hem lekker laten slapen. Verder sliepen zowel Aiden als Finley minimaal 6 uur achtereen (doorslapen) rond 3 maanden oud. Aiden sliep pas klokje rond vanaf 11 maanden en Finley met ongeveer 9 maanden.
Lijkt mij normaal voor een baby van 10 weken. Ik zou me niet te fel focussen op het doorslapen, mijn zoontje was al over de 2,5 jaar toen hij pas ging doorslapen...
Onze zoon kwam gewoon elke drie uur voor een voeding op die leeftijd... Dus eigenlijk mag je niet eens klagen dat je kindje van 22.30 tot 03.00 uur slaapt...
Dit is echt heel normaal voor een baby van tien weken. Mijn zoon is nu 10,5 week en dit is zijn ritme ongeveer: 20.00u - 0.30u - 4.00u - 7.00u. Soms komt hij maar 1x voor een nachtvoeding, maar laatste nachten weer 2x.
Ja, inderdaad, ik moest hem er voor wakker maken, maar volgens mij is dat meestal het geval. De meeste maken hun kind ervoor wakker. Dan geef je die fles voordat je zelf naar bed gaat in de hoop dat ze dan zo lang mogelijk slapen. Maar dat werkte hier dus niet, dan kwam hij nog tussen 1 en 2, en zonder die fles ook. Dus toen maar geen fles meer om 23u. Nu slaapt hij dus door van 7 tot 7, maar helaas betekend dat soms nog wel 1 a 2 x een speen, soms ook niet. Maar een voeding hoeft hij niet meer.
Het is erg vermoeiend inderdaad, maar niet raar.. Het komt veel voor. Mijn zoontje heeft dat nog langer gedaan dan 10 weken. En komt nu nog steeds regelmatig voor een nachtvoeding en slaapt nog niet door... Erg vermoeiend die gebroken nachten, maar je moet een hoop geduld hebben. Er komt een tijd dat het beter gaat s'nachts..