Mijn mijlpaal gehaald!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door marsab, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik heb mijn mijlpaal gehaald!
    Ik geef nu precies 6 maand BV, joepie! :whistle:
    Maandag zijn we begonnen met bijvoeden, a la rapley (meer groente op de slabber dan doorgeslikt, maar goed :) )
    Maar ik ben echt wel trots op mijzelf!

Wel merk ik dat het toch behoorlijk zwaar aan het worden is, wat mijn lichaam betreft...
    Ik ben behoorlijk wat afgevallen...

Wie herkent dit ook bij zichzelf?!

Maar toch vind ik het geven van BV belangrijker en het geeft mij een heel goed gevoel!
    Dus we gaan vrolijk verder!
    Ik ben benieuwd tot hoelang ik en mijn ventje het gaan volhouden. ;)

2. Een hele dikke proficiat.

Na 6 maanden was ik ook weer op mijn oorspronkelijke gewicht van voor de zwangerschap en ben ik ook beginnen afvallen. Maar ik had wel wat reserve, dus voor mij geen probleem.

Nu ben ik de kilo's dan ook weer helemaal bij!

Geniet ervan zou ik zeggen, en je mag echt trots zijn op jezelf!

3. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hartstikke goed zeg! gefeliciteerd! wat een lekker gevoel he, als je eerste doelstelling gehaald is. je zult zien, het wordt alleen maar makkelijker nu je met bijvoeding gestart bent.

wat je zegt over afvallen: ik begin eigenlijk pas de laatste maanden te merken dat de bv wel energie kost (calorieen dan bedoel ik) ik val nu wel langzaam af en heb meer honger. Tja, het enige wat je kunt en moet doen is goed voor jezelf zorgen. Dus goed eten, drinken, rusten. (en ja, ik weet het dat is lastig genoeg want iedereen heeft het druk :))

Veel voedplezier nog!

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Gefeliciteerd, dit heb je vast te pakken. Op naar een jaar!
    Als de bijvoeding straks goed loopt wordt het allemaal nog makkelijker.

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Gefeliciteerd! Goed hoor, die heb je in de pocket!
    Ik mag over een maand een juichtopic openen en beginnen met bijvoeden. Hoe vond je mannetje het? Hoe reageerde hij op die andere structuur en smaak? Toch wel gefilmd hè?!

Merk jij ook dat mensen om je heen ervan uitgaan dat je vanaf 6 maanden gaat afbouwen?
    Heb je een tijdspad in je hoofd, of kijk je gewoon hoe het komt?

6. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Hihi, ik vond het erg leuk om met bijvoeden te beginnen.
    Maar hijzelf vond het heeeel raar.
    Dat gezichtje, echt zo van: Wat heb ik nu weer in mijn mond gestopt!
    Whahaha. De dag erna ging het al beter, hij had al wat meer stukjes courgette gehad.
    (af en toe hebben we wel wat geholpen hoor, enkele stukjes in zijn mondje gedaan)
    Hij heeft nu 3 dagen courgette gehad en vandaag heeft hij dus een rustdagje.
    Morgen of overmorgen begin in met verse worteltjes óf met aardappel.
    Moet ik nog ff bekijken.

Ik merk dat veel mensen er al vanuit gingen dat ik met 4 maand al zou stoppen! :confused:
    Nou ik snap niet waarom je nu al zou "moeten" stoppen hoor, melk heeft de kleine nog volop nodig.
    Dus waarom dan ineens overgaan op poeder. Het idee alleen al, geeft mij een heel raar gevoel.
    Ook al weet ik dat KV niet slecht is.....
    Nee, BV geeft mij gewoon het beste gevoel.

Misschien dat ik strakjes wél ga afkolfen en dat ik het dan geef uit een flesje.
    Nu nog lang niet, maar wel als mijn manneke rond de 1 jaar is of zo...
    Ik zelf vind het een beetje raar om een heel groot kind live te voeden, maar dat is mijn gevoel erbij op dit moment.
    Misschien denk ik daar straks wel heel anders over en heb ik zoiets van: Kom maar lekker drinken bij mij!

Mensen verwachten idd dat je nu wel een keertje gaat afbouwen.
    Echt zo van: je gaat je kind toch niet tot weet ik veel hoe oud BV geven he?!
    Euhh....ja, waarom niet?! :rolleyes:
    Ik geniet volop!

En nee, ik heb geen eindtijd in mijn hoofd, ik zie het allemaal wel!
    Jullie wel? Hebben jullie een punt/ tijd waarop je zlgt: tot dan en daarna stop ik, dan vind ik het genoeg?!
    En waarom wel/ niet?

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Marsab: gefelicteerd !
    Leuk he om je kleintje zo te zien "eten".

Ik ben wel afgevallen maar gaat niet heel snel. En ik eet gewoon wat meer. Geen idee hoe lang ik nog blijf voeden. Zoals ik er nu over denk is totdat mijn zoontje zelf stopt maar mischien verander ik nog van gedachten. Ik wilde wel de eerste 6 maanden koste wat koste bv geven.
    Nu is het echte moeten er wat vanaf.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd!

Hier nog maar net begonnen ... ik zit nog 3 kilo van mn prezwangerschapsgewicht en 7 kilo van mijn ideaal ... maar ik eet als een bootwerker ... dus zal nog wel ff duren :)

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Marsab, gefeliciteerd. Je mag ook trots zijn op jezelf :D

Ik ben sinds de bevalling 16 kg afgevallen. De eerste 7 gingen vanzelf, de rest was (is, want ik ben er nog niet) hard werken. Ik ben nu wel lichter dan voor m'n zwangerschap.

10. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb altijd gezegd dat ik minimaal 6 maanden uitsluitend bv wil geven. Toen ik eenmaal zonder pijn kon voeden (na eerst 9 pijnlijke weken) zag ik het al rooskleuriger in en wil ik in ieder geval mijn kolfrecht opmaken (9 maanden). Nu denk ik voorzichtig al aan een jaar, want dan kan hij over op koemelk en hoeven we niet aan de opvolgmelk. Maar ja, ik laat me maar leiden door mijn mannetje.... misschien wil hij eerder stoppen, dat mag. Langer dan een jaar denk ik niet dat ik ga doen. Al weet ik nooit hoe ik er tegen die tijd over denk. Het is dan tenslotte waarschijnlijk alleen een ochtend- en nachtvoeding.

Overigens moet mijn partner heel erg wennen aan een kindje met tanden en dat misschien al loopt aan mijn borst. Maar ik groei hier vanzelf in, hij misschien ook wel. Ik loop maar niet teveel op de feiten vooruit.

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Marsab: gefeliciteerd met je mijlpaal.

Toen ik begon zei ik: na 6 maanden ga ik afbouwen, maar nu Marijn toch wat asmatisch lijkt te zijn en exceem heeft wil ik zeker tot 9 maanden door gaan en dan mss wel tot een jaar. Of ik dan nog doorga? Geen idee, ik heb nog wat moeite met het idee van een 1 jarige aan de borst.

12. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal!
    Ik moet nog 2 weekjes wachten. Bij Ryan ging ik voor een half jaar, wat uiteindelijk een jaar is geworden, toen wilde hij zelf niet meer. Nu heb ik geen eindtijd in mijn hoofd, ik kijk wel hoe Vince het doet. Ik vind het wel vermoeiender nu, zeker aangezien Vince veel meer wil drinken dan Ryan, maar het is het mij zo waard.

13. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd hoor!

Ik merk dat ik het nu ook steeds lastiger vind dat ik nog borstvoeding geef, heel veel mensen vragen nu aan mij wanneer ik ga stoppen.
    Ik krijg dan het gevoel dat ik het feit dat ik nog borstvoeding geef moet gaan verdedigen.
    Er zijn zoveel mensen echt heel erg verbaasd dat ik nog borstvoeding geef.
    Mijn werkgever is wel super positief ik mag blijven kolven (kolfrecht is vervallen).
    Ik weeg nu minder als wat ik voor mijn zwangerschap woog, er gaat langzaam nog wat af maar dat is helemaal niet erg ;) .

Groetjes Senna

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Marsab, ik ben een dagje te laat, maar van harte gefeliciteerd met jullie mijlpaal! 6maanden is niet niks he! Wij zitten er ook alweer bijna! Ik zie het bijvoeden niet echt zitten, maar wel super dat jullie het zo leuk en lekker vinden!

15. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Proficiat hoor! Vind je ook niet dat de tijd zo snel voorbij gaat?

Met het afvallen wil het bij mij juist niet goed lukken. Ik ben nog steeds 6 kg zwaarder, dan toen ik zwanger werd. :(
    Dus de regel dat je van bv geven afvalt, gaat bij mij helaas niet op.

Veel plezier nog!

Bij ons is er sinds de start van het bijvoeden helemaal geen ritme meer. Iedere dag zien we wel hoe laat we eten en drinken. Overdag wil Arend vrijwel niet meer drinken bij mij, maar ook niet uit een fles of beker. Alleen 's avonds en 's nachts wil bij graag bij mama drinken.
    Ik hoop dat we snel weer een ritme krijgen, want ik hou nogal van regelmaat. Maar voorlopig is het afwachten. Het zou fijn zijn als Arend weer 's middags zijn bv wil drinken, het lijkt me nu zo weinig.
    Maar ja, we zullen we zien.

Deel Deze Pagina