hoi Zoals de titel al zegt; ineens komt zijn ontlasting standaard NAAST zijn luier....had ik eerst niet zo'n last van... Is de luier te klein, te groot? of pasvorm niet meer goed...wat denken jullie? Ik gebruik pampers.....
Hmm, ben benieuwd naar de reacties. Hebben wij ook vaak (gebruiken ook pampers). Moet zeggen dat de kleine vent ook wel vaak spuitpoep heeft, dus dat loopt er natuurlijk nog makkelijker langs.....
Denk dat je dat toch een beetje zelf moet uitproberen met een andere luier. Wat het beste past bij je kleintje. En misschien ben je wel aan een grotere maat toe. Zelf gebruik ik de huggies en daar heb ik weinig tot geen poep naast de luier. Alleen als ze echt aan de dunne is dan wil er nog wel eens wat naast komen.
Grotere maat kan, maar bij mij lag het aan de pasvorm. Ik had maat 1 en 2 van Kruidvat, Maat 3 weer van Pampers ( zat beter dan Kruidvat) En nu weer Kruidvat. Maat 3 moest ik dus echt van Pampers hebben. Even uitproberen dus.
Bij ons ging het er voornamelijk langs als ze net op het randje qua gewicht bij de luier zat. Dus bijvoorbeeld de luier van 3-5 kg was en Inge woog 4,5 kg dan kon je er bijna standaard vanuit gaan dat de poep er langs zou gaan. Dus een maatje groter kan het probleem oplossen. Ook goed opletten of je de randjes langs de beentjes er goed uit haalt, dat kan het ook nog wel eens zijn. Hier vergeet oma dat vaak te doen en als ze dan moet poepen zit vaak meteen de hele broek onder. Heel fijn.
Ik kijk ook na de maten... Heb nu die van 5 tot 9 kilo voor meissie.. Maatje kleiner dan heb ik ook feest als ze heeft gepoept...
Bij ons was het ook altijd een teken dat als de luier overliep, we aan een volgende maat toe waren. Ik heb eigenlijk altijd kruitvat-luiers en gaat altijd goed, als je tijdig een grotere maat neemt. Nu toevallig Huggies omdat ze voor de helft waren, maar geen problemen met overlopen hoor..
We zijn toen gewoon overgegaan naar een grotere maat, ook al hoefde dat qua gewicht eigenlijk nog niet. Als ze veel poept en het is heel waterig (borstvoeding, dus sowieso erg vloeibaar) dan komt er nog wel eens iets langs, maar dat is niet te ontkomen.
Ons ventje heeft vrij gauw maat 3 van Pampers aan gekregen, omdat de poep er bij kleinere pampers bij langs ging. Dus dan heeft hij wat meer pamper over, maar het zit wel goed.
Dat probleem heb ik ook in eens de laatste tijd! Ik gebruik ook pampers, mt. 3 baby dry. en qua maat moet deze zeker nog wel passen, deze is zeker nog niet te klein en ook de pasvorm is volgens mij wel goed. Misschien dat ik de active fit moet proberen ofzo en anders een ander merk. Het is toch even uitproberen denk ik...
bij mij gebeurt dat soms ook, er zitten kartelrandjes aan de zijkant, de een klap ik altijd naar buiten langs de beentjes ivm irritatie maar de andere (de binnenste) moet aan de binnenkant blijven. Als ik die perongeluk meeklap naar buiten kan ik ook poep gaan rapen... Misschien is dat het?
ik heb het ook altijd met pampers. Gebruik meestal wasbare luiers (bamboozles van totsbots) NOOIT gehad bij deze. Leve de vooruitgang!
ik stapte altijd over naar een grotere maat als Rick aan het onderste gewicht van de volgende maat zat. Dan bleef het meestal goed gaan. En inderdaad altijd op het randje letten, als ik dat vergeet zit het 9 van de 10 keer ernaast. Ik doe hem ook altijd heel netjes om, als ik anderen een luier zie verschonen plakken ze de plakkers vaak in 1x vast, ik doe het altijd nog een tweede keer zodat ze echt recht vast zitten en dus goed aansluiten. Maar echt voorkomen kan je het niet, hier nog wel af en toe een ongelukje. Maar als het meerdere keren per week is, is er iets niet ok met de luier.