Help! Fopspenen drama!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Saja87, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn zoontje had in het begin veel moeite een ritme te krijgen.
    En nu eindelijk krijgt hij deze een beetje.

Alleen nu hebben we dit probleem.

Hij heeft eeeeenorme behoefte aan zijn speen de hele dag maar zodra hij naar bed gaat het ergste. Op zich geen probleem zou je denken maar hij zuigt zo hard op die speen dat hij hem er continu uit zuigt! Met het gevolg ik soms wel 2 uur heen en weer aan het lopen ben om zijn speen terug te doen voor hij eindelijk echt slaapt. Aangezien hij elke keer wakker word als die speen er uit gaat. ( het is wel goed voor de beweging die kom ik niet te kort haha ) Ik heb op advies van het CB diverse spenen gebruikt maar hij doet dit dus bij alle spenen! Toen kreeg ik als advies laten huilen ( ik wíl en kan dit niet ) Hij is nog zo klein zo'n klein ventje kan ik echt niet laten huilen!

Maar ondertussen word ik wel een beetje moedeloos van dit spenen drama en ben dus opzoek naar ervaringen of evt tips!

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb aan een difrax speentje een hydrofiel spuugdoekje gemaakt om de speen te stutten zeg maar en dat werkt goed. Ze kan hem dan weer terugzuigen mits ze blijft liggen en niet met haar hoofdje draait

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja dat werkt hier niet hij trekt die doek over zijn hoofd en is nog te klein om hem terug in zijn mond te doen. En zodra die speen er uit gaat draait hij alle kanten op met zijn hoofdje dus dan word het helemaal onmogelijk de speen terug te krijgen hahaha

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Bij ons was dat ook zo'n groot probleem. Ik liep wel 100keer heen en weer. En hij maar steeds wakker. Ik werd er moedeloos van.

Uiteindelijk heb ik (ja, ik weet het, HEEL slechte moeder ;)) zijn speen met een klein stukje leukopor (van dat verbandtape) aan zijn kin geplakt. Hij kon hem dan nog gewoon uitspugen als er iets was (was bang voor braken ofzo), maar hij bleef wel zitten bij hard zuigen.
    Hij lag vaak 's-nachts te slapen met die speen aan zijn kin hangend.
    Ik heb er nooit problemen mee gehad.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hihi nou zo slecht vind ik dat niet!

Heb er ook wel eens over na gedacht:) Maar ik durf het niet:$ * ben een scheiterd*

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Oh ik ken dit probleem nog als geen ander. Pfff dodelijk vermoeiend is dat he? Misschien kan je de speen met een stuk tape vast zetten, net als een soort buitenboordbeugel? Hahaha, zulke dingen heb ik dus echt bedacht uit wanhoop. Helaas niks gevonden wat echt werkte voor Ilias. Ik moet wel zeggen dat Ilias echt met 3 maanden al zelf de speen weer in zijn mond drukte als die er bijna uitviel. Dus hopelijk wordt het bij jou ook makkelijker met een maandje.

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Haha, had ik in het begin ook. Maar uiteindelijk wist ik het echt niet meer. Dus uit pure wanhoop een keer gedaan toen hij in de box lag. En dat ging goed. Dus ik dacht dat het wel goed zou komen. Zeker als je maar 1 kant vastplakt en hij hem gewoon kan uitspugen.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja ik hoop het! Hij zoekt wel steeds vaker zijn vuistje en duim maar heeft de controle nog niet om die in zn mond te houden.

En ik denk dat ik gewoon verwend ben want de oudste was met 2 mnd al helemaal speen af!

Achja tis goed voor de lijn zeggen we maar:)

9. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ons zoontje ging pas met 6-7 maanden echt zijn speen zelf in zijn mond doen. Dan is een speendoekje erg handig, zodat hij hem snel kan vinden en niet tussen de spijlen van het ledikant kan gooien.
    Tot die tijd deed ik het met een plakkertje :)

10. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Helpt het niet als je de speen met je vingers tegen houd tot hij echt slaapt? Zo deden wij het altijd.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou dan slaapt hij idd maar bij me op schoot en zodra ik hem dan wegleg word hij weer wakker..

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb voor beide kinderen "knuffel-je-speen" gehad. Dit is een soort kegel met onderin korreltjes. Hij is wat zwaarder en blijft daardoor makkelijker liggen. Misschien zoiets proberen? En hij is makkelijker terug te vinden omdat hij doordee zwaarte van die kegel niet ver weg lag. Dat is handig als ze wat ouder zijn en ze kunne hem zelf in hun mond stoppen.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohh waar kun je zoiets vinden??

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb hem bij prenatal vandaan. Maar volgens mij kun je hem op bol.com ook wel bestellen. Das wel makkelijk als je geen prenatal in de buurt hebt of de deur niet uitkan.

Kijk maar eens op google op "knuffel-je-speen". Ik vond het echt een goede uitvinding! Mijn kinderen moesten er wel even aanwennen maar goed das met ieder nieuw ding natuurlijk.

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Thanks ga gelijk ff zoeken!

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Sassie, ik heb ook nog zo'n kogel liggen, gekregen maar nog niet gebruikt.
    Lijkt mij nl zo zwaar, dan blijft die speen toch niet in het mondje??
    Maar goed, ga dat toch maar eens proberen, nu kan ik er iedere nacht uit omdat ze haar speen kwijt is...
    Saja, ik zou het ook eens met tape proberen hoor!!:D
    Nu is je mannetje ws nog te klein om het los te trekken...

17. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    Van het plakkertje heb ik ook vakaer gehoord maar zelf niet gedurfd.
    Welke speen gebruik je ?ik heb eerst avent en toen difrax combi toen avent en mam en nu voor slapen de mam perfect deze blijft goed zitten doordat het stukje bij t schildje heel smal is

hier pakt ze hem snachts nog steeds niet zelf omdat ze hem half slapend zoekt

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb geprobeerd:

difrax combi en dental.
    Bibi speen
    Avent speen
    Beide mam spenen
    eigen merk spenen ( etos en kv )
    Nuby
    Tommy Tippie
    Chico

19. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Stukje tape werkt prima! En is absoluut veilig, ze kunnen m wel uitspugen, enals ze lekker veel kwijlen dan laat het tape zo los.
    Haha.. Het staat alleen een beetje raar.. Ik had namelijk wel steeds het gevoel me te moeten verdedigen als duidelijk werd dat wij de speen vastplakten. Alsof ik te lui was om heen en weer te lopen, ivm inbakeren kunnen we ook nog niet leren om z'n speen zelf terug te stoppen. Ik heb ook zon knuffel-je-speen geprobeerd maar mijn zoontje draait veel met z'n hoofd en dan bleef de speen aan de knuffel liggen en daar wordt hij helemaal gefrustreerd van. Daar komt bij dat hij niet in slaap valt als ik bij hem ga zitten dus uiteindelijk os het toch tape geworden.

20. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Ik bedoelde eigenlijk zijn speentje tegenhouden terwijl hij al op bed ligt. Dat jij er dan een paar minuten bij blijft zeg maar.

Deel Deze Pagina