Uh geef je dan geen bv of een flesje??? Mischien honger Maar heb je vast al geprobeerd neem ik aan Hier ook al jaaaaaaaaren gebroken nachtem ziekte ,speentjes,dromem noem maar op Ellendig is het,want bij slapen zit er hier niet in
Ooh die van mij slaapt nu ook zo slecht, en bijna precies even oud! Zou het de leeftijd zijn...? (vroeg zij hoopvol) Ben erg vermoeid aan het raken. Aanleggen, even bij ons laten liggen, terugleggen, weer huilen, weer bij ons nemen. En ik slaap nauwelijks als hij bij ons ligt.
Zo vlak voor de 6 maanden elk uur wakker 's nachts was hier bij de oudste honger en toe aan bijvoeding. Die kreeg BV. Bij de jongste (KV) geen last van gehad toen.
Hier was dochterlief even het verschil kwijt tussen dag en nacht... Klaar wakker van 00.45 tot 4.30... En alles was prima, behalve in bed! Dus gewoon een gevalletje te wakker, maar wel heel vermoeiend...
Hier lijkt het doorslapen eindelijk aangebroken: afgelopen nachten steeds maar 1 keer wakker (eergisteren 11.15, gisteren 1.00 en vannacht 10.15 en toen geslapen tot 8.15!) en dan verder de klok rond slapen! Hopelijk zet het nu wel door, de vorige keren dat ze dit liet zien, kwam er steeds weer iets tussendoor zeilen en was het dan na 2-3 nachten weer klaar...
Wat een leuk topic. En wat fijn die herkenning! Om mij heen slapen de kindjes van dezelfde leeftijd als mijn dochter of zelfs jonger door, terwijl wij nog steeds gebroken nachten hebben. Mijn dochter is trouwens net 7 maanden nu. Ze krijgt nog twee nachtvoedingen. En 's ochtends vindt zij dat de dag begonnen is om 6 uur. We zijn net terug uit Griekenland en door het uurtje tijdverschil was ze vanmorgen al om half 5 wakker.. Die tip van de groene thee vind ik heel handig. Ik probeerde rustig aan te doen met de koffie ivm de borstvoeding. Verder heb ik zelf eigenlijk geen tips.. Ik probeer rustig aan te doen, maar ben er helaas ook zo eentje met een hele takenlijst in haar hoofd en gebruik de slaapjes overdag die trouwens ook erg kort zijn vaak voor de was en het huishouden. 's Avonds heb ik daar namelijk echt geen puf meer voor en mijn vriend werkt vaak 6 dagen in de week, dus die komt ook niet echt aan het huishouden toe.
Ik sluit me ook ff aan. Onze kleine meid sliep al weken lang door. Maar sinds ze vorige week dinsdag niet meer. Ze is toen s nachts ziek geworden. En heeft toen paar dagen gespuugd, koorts, hoesten etc. Ze komt nu ook snachts voor haar fles. Dit komt omdat ze nu overdag minder drinkt (wordt langzaam meer). Denk dat ze te kort komt om de nacht door te komen. Normaal dronk ze 5 flessen van 180/6. Nu mag ik blij zijn als ze net 100 cc red per keer. Hopelijk drinkt ze binnenkort weer de normale hoeveelheid
Pfff, ik denk dat ik me toch ook wel aan mag gaan sluiten hier. Onze dochter heeft altijd goed doorgeslapen vanaf 8 weken tot 6 maanden. Nooit 's nachts wakker dus we waren ook wel verwend. Maar het is nu al 2 maanden raak. De ene nacht erger dan de andere nacht. Soms heeft ze 1 keer 's nachts een flinke hoestbui en de andere keer wordt ze 5 keer op een nacht wakker. Ik hoef er bijna nooit uit want meestal valt ze zelf wel weer in slaap na een paar minuutjes. Maar ik lig wel iedere keer wakker. Achjaa het hoort er allemaal bij. Maar het meest frustrerende is: je wilt weten waar het door komt dus je gaat opzoek naar oorzaken. Ik ben de hele dag aan het bedenken: als ik nu dit doe of dat, misschien helpt het. Maar ik weet zelf ook wel dat de beste oplossing is, om het te accepteren en jezelf erbij neer te leggen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan en zeker als je heel lang gewend was dat ze gewoon wel lekker doorsliep .
Haha ja erg he, het is gewoon bijna een dagvullende taak om te bedenken wat er allemaal kan zijn en wat we kunnen doen. Het ergste is, dat je weet dat je het beter gewoon kunt accepteren want dat geeft nog het meeste rust.
Herkenbaar! Finley is 5 maanden en krijgt ook nog steeds twee nachtvoedingen (ik geef BV op verzoek). Hij krijgt ook al bijvoeding trouwens. Moet ook 's nachts nog 1x echt zijn luier verschonen, want anders stroomt ie over (plasluier). Afgelopen nacht kwam hij om 00.00 uur en 02.30 uur. En vanaf 05.30 uur was hij klaarwakker..... Overdag mijn rust pakken lukt echt niet. Ik doe dan het huishouden, heb nog een peuterzoontje rondlopen en ik werk 16 uur per week. Maar 's avonds doe ik helemaal niks, behalve op de bank hangen met mijn tablet. Dat is mijn ontspanning. En op tijd naar bed (21.30 uur).
Vannacht vanaf 3 uur wakker, pfff! Vl is om 5.15 maar naar beneden gegaan met hem. Ik nog even proberen te slapen maar de oudste was voor 6 uur ook alweer wakker Dinsdag even bij de huisarts geweest om zijn oortjes na te laten kijken omdat hij ook al twee keer verkouden geweest is. Maar zijn oren zagen er goed uit. Wel wat anders meegekregen voor het poepen. Dat gaat al heel lang moeizaam bij Mathijs, hij kreeg eerst lactulose maar nu movicolon gekregen. Wie weet helpt dat voor het slapen 's nachts ook.... zal wel niet Vandaag gaan we lekker niets doen!
Lactulose is echt troep. Heeft als bijwerking ook stevige winderigheid, maakt de darmen lui... Niet fijn. Mocht de movicolon nou niet helpen, (bevat heel veel vezels, waardoor het poepen beter moet gaan), dan zou ik vragen of je forlax junior mag proberen. Werkt hier als een tierelier. Is een lichaamseigen stof die de darmen dus ook niet lui maakt. Bij hele accute klachten kun je zelf microlax halen bij apotheek of drogist, om een klysma te geven. Sterkte na vannacht!
onze kleine was vanmorgen om 430 al wakker en wilde niet slapen. Ze had sinds gisterenmiddag spontaan luieruitslag, spuitluier en rode wangentjes. Ze wrijft ook heel vaak over haar gezichtje. Ze was vanmorgen heel erg moe. Was ook geen honger. Dan was ze ff stil en begon uit het niets flink te huilen. Had haar schone luier gegeven en creme op uitslag gedaan, maar hielp niet. Iemand zei tegen mij dat er misschien een tandje zou kunnen komen. Maar ze is net 5 maandjes. Kan toch nog niet?
Hier wisselt het momenteel nogal: steeds een paar dagen rust en dan weer een paar dagen bal. Als het rustig is, slaapt ze momenteel vanaf een uur of 7 tot een uur of half 11, krijgt dan een flesje en slaapt dan door tot een uur of 7, (o zaligheid! ). De onrustige nachten (en dagen, want dan slaapt ze overdag ook minder goed), is ze 2-4 keer wakker en begint de dag eigenlijk uiterlijk om 6 uur. Eea is hier wel duidelijk te wijten aan niet-lekker-voelen trouwens: verkouden, buikpijn, dat soort dingen Eind vorige week medicatie opgehoogd, van het weekend weer moeilijk poepen, slecht slapen en dus ook onrustige nachten. Maar gelukkig kunnen we nu steeds tussendoor wat bijkomen
Dat zou best kunnen, heb je al in haar mondje gekeken? @Rozemarijke: hij poepte vanochtend zijn romper en broekje eronder en later poepte hij over mijn handen De movicolon lijkt dus te werken. Het lijkt er ook op dat Mathijs wat rustiger is vandaag. Normaal slaapt hij niet langer dan drie kwartier per slaapje. Weer in slaap laten vallen lukt dan echt niet. Maar nu heb ik hem na drie kwartier weer de speen en knuffel gegeven en hij ging weer lekker liggen. Ben er ondertussen wel al 4 keer geweest maar hij probeert wel echt weer in slaap te komen Nu vannacht nog Ik moet zeggen dat ik het makkelijker vind dat de oudste 's nachts wakker wordt dan de jongste. Bij de oudste weet ik vaak wel wat er is, hij kan het meestal ook wel vertellen. En ik weet dan hij uiteindelijk wel weer gaat slapen. De echte slapeloze nachten met oudste zijn op 1 hand te tellen.