Ik kon helaas vandaag sowieso niet meer terecht voor een afspraak. Ga morgen even langs om te laten kijken. Beweeglijkheid is wel stukken beter. Alleen ik kan nu alleen weer ineens niet mijn pink aanraken met mijn duim? Vreemd!
Ik zou niet te vaak die beweging maken. Het is gewoon een test, geen therapie. Mocht het een bandenletsel zijn dan is rust juist raadzaam de eerste tijd. Succes morgen!
Ik zou zeker gaan. Ik ben jaren geleden blijven doorlopen met een teen die gekneusd of gebroken was. Achteraf zeg ik: gebroken. Want we zijn nu een paar jaar verder en ik heb er nog vrijwel elke dag last van. Vooral als mijn tenen koud zijn en dat is in mijn geval het grootste deel van het jaar iedere avond. Dus ik heb dik spijt dat ik toen niet gegaan ben. Geen idee of ze er iets mee hadden gekund. Maar wellicht was het met bijvoorbeeld een spalk wel beter genezen. En zo niet, dan weet je in ieder geval dat je er alles aan gedaan hebt.
Heb om 11:00 de afspraak. Toch maar even laten kijken dan. Moet er niet aan denken dat dit een permanente staat van mijn duim is. Lijkt me flink onhandig en toch ook wel pijnlijk. In het beste geval is het gewoon een kneuzing en kan ik misschien tape krijgen om de duim een beetje te ontzien in de tussentijd.
Ja, precies, met een kneuzing sta je daar ook niet voor paal ofzo, dat is ook gewoon een prima reden voor een bezoek aan de huisarts Succes!
Ik heb dit met een middenvoetsbeentje gehad. Die bleek achteraf gebroken en had beter geweest met gips. Nu -15 jaar later- voel ik hem soms nog met lopen en doet hij donders zeer. Dan denk ik vaak; had ik maar... Maar hey dat is te laat haha.
Ik heb alleen jouw bericht gelezen maar herkenning. Heb jaren geleden mijn duim achterover geklapt toen ik viel en met mijn duim achter de deur klink bleef hangen. Ja het kan ik had een gezwollen handpalm en twee vleier strepen in t midden vd hand en aan basis van de duim. Op de SEH vroegen ze of ik soms een krant had vastgehouden die afgaf Ik heb na veel gips en therapie een kijk operatie gehad aangezien ik pijn en bewegingsbeperkingen vd duim beef houden. Foto en mri lieten niets zien. Ik bleek mijn peesplaat te hebben gescheurd en die ja tussen mijn duimgewricht komen te zitten en is uiteindelijk gaan verkalken.
Nu je weet dat het gekneusd is. Als je veel last heeft kan je altijd even een fysio vragen om te tapen.