Gebroken scheenbeentje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jantina, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hallo,

    Mijn meisje heeft afgelopen vrijdag haar scheenbeen gebroken(spiraalfractuur):(
    zo ontzettend zielig! We waren een dagje naar toverland en daar
    is ze erg ongelukkig tenval gekomen:(.
    ze had/heeft er ontzettend veel pijn aan, maar met iets zwaardere pijn stillers is het draagbaar. Alleen die nachten! Ze slaapt heel slecht, zal ook te maken hebben met de toch wel een beetje traumatsche ervaring.. ehbo-dokter-spoedijsendehulp enz..en die gipsspalk (bijna tot haar lies)die zwaar is en in de weg ligt....

    heeft er iemand tips om haar dit te laten verwerken ...
    iets voor de nacht en misschien weet ook iemand iets over de tijdsduur,, herstel enz?

    Gr Jantina
     
  2. mamavanmeisje

    mamavanmeisje Fanatiek lid

    17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb er echt geen ervaring mee maar wil jullie heel veel sterkte wensen, wat zielig zeg!
     
  3. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Heb je al geprobeerd een kussen tussen haar benen te leggen als ze gaat slapen ( dit hielp bij mijn zoontje erg goed) en we gaven hem elke keer een pijnstiller voor het slapen gaan zodat hij wat beter in slaap kwam..
     
  4. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    we hebben het matras aan de achterkant iets verhoogd. en als ze gaat slapen legt ze haar gebroken been op een kussen...

    pijnstiller krijgt ze uiteraard ook.
     
  5. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Voor de rest geen tips. Stijn had gelukkig weinig moeite met slapen dus daar hadden we heel erg veel mazzel mee..
     
  6. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief


    bij je nemen s nachts even vertrouwd voelen.

    Werkt meestal super zeker als ze heel erg geschrokken zijn na het avontuur ziekenhuis.
     
  7. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle had vorig jaar een stukje van zijn scheenbeen. Minder erg en hij heeft uiteindelijk maar anderhalve week met een gipsspalk gezeten. Wat bij hem goed ging was op zijn buik slapen. Hij sliep sowieso altijd al op zijn buik, en tot mijn verbazing kon hij dat nu ook. Zijn been lag eigenlijk een beetje in dezelfde houding dan hij zonder gips ook lag. Je weet wel, naar buiten gedraaid met een iets gebogen knie.

    Qua pijnstilling kan ik je niet helpen, Jelle heeft in het ziekenhuis een paracetamol en een diclofenac zetpil gehad. Het ingipsen was wel even pijnlijk, maar vanaf het moment dat het gips zat, heeft hij eigenlijk geen pijn meer gehad. Voor het slapen gaan heb ik hem niks meer gegeven omdat hij rond 19.00 in het zkh die zetpillen had gehad.
     

Deel Deze Pagina