Kinderlogica en leuke opmerkingen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tetta, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf nog geen kinderen maar ik kan altijd zo lachen om de logica van kinderen. Mijn moeder heeft ook vroeger een boekje bijgehouden van wat ik en mijn broertjes er allemaal uitsloegen.
    Even wat voorbeeldjes:

Kind vraagt: Mama wanneer ben ik jarig?
    Mama zegt: In Mei
    Kind zegt: Oh ben ik jarig in jou?

of

Mama zegt: Je moet komen eten
    Kind zegt: Krijg ik een potje middag?
    Mama zegt: Nee een potje fruit
    Kind zegt: Oh is het nou dan fruit?

Plaats hier alle grappige opmerkingen die jou kind maakt!

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik was met mijn nichtje van toen 3 in de dierentuin en we stonden bij de giraffes te kijken. Zegt ze;'Als een giraffe valt, gaat hij helemaal kapot!' Wij begrepen er niets van, dus ik vroeg waar ze dat had gehoord;'Dat zei opa!' ... Bleek dus dat opa met haar een giraffe van lego had gebouwd en die was omgevallen en dus helemaal kapot :D

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn dochter heeft nu een pyamajurk. :D (ze heeft een nachtjapon gehad)

De jongste is met 34 weken in het zh geboren en moest daar natuurlijk een tijdje blijven. Nu zegt de oudste aan iedereen,: Nienke hebben we van de dokter gekregen. :p

4. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Vorige week is er een tante van ons uit brabant overleden (tante Griet)

Mijn dochter: Mama, nu is ouwe oma dood, ome Jan, Amy Wijnhaus en nu ook nog tante Griet, dan zijn er 1,2,3, 4 dood!

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier liep ik in de vakantie van mijn ouders met de jongens naar hun huis toe. Lucas wilde er graag heen, prima. Dus ik vroeg hem: 'wat gaan we daar doen dan?' Zegt ie met een big smile: 'koekje eten' ;)... mijn moeder heeft altijd koekjes voor hem, hihi

Dus wij lopen daar naartoe en ik vraag aan hem: waar zijn opa en oma nu? Dus hij nadenken....
    We hadden al een paar keer besproken dat ze op vakantie waren, met de caravan, etc. etc. Helemaal interessant.
    Dus ik zeg: opa en oma zijn op.......? (vul in: vakantie).
    Zegt Lucas: ja, opa en oma zijn op!

Enne: 'papa's haren zijn wit!' vond ik ook wel een klassieker hier :D

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Opa heeft ijsberen haren (wit is hier nog steeds ijsbeer)
    Papa heeft een dikke kont gekregen, moet wat vanaf!
    Mama moet goed de tanden poetsen en de kiezen, want het stinkt (had net vis gegeten)
    Papa moet zijn scheten maar buiten laten, dat is niet goed binnen (pa produceert atoombommen)

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik zeg: zal ik de zandbak open doen?
    Evy zegt: goed idee mama

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon wil altijd slippers of schoenen aan, nooit op 'blote sokken' :D

9. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Papa: wil je een banaan?
    Dochter: Ja maar banaan eerst jasje uitdoen

Of als er iets misgaat "da's niet zo slim mama"

Van de week bij de kapper zegt ze tegen een mevrouw "ik ben gekke Lieke"

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Zoonlief ging douchen met zijn vader, en toen hij hem bloot zag riep hij heel enthousiast: mooie piemel papa! :$:)

We kwamen echt niet meer bij!

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    gisteravond nog. er hangt een langpootspin aan het plafond, ik zag hem en zei die moet morgen maar even in de stofzuiger... Mijn zoon hoordt dit en gaat onder de spin staan kijkt omhoog en zegt: Lieve spin! Je moet nu weg wezen naar buiten toe! mama doet je in de stofzuiger morgen! en dat wil je toch niet?

Ik moest echt zo lachen hierom! (spin zit inm nog op het plafond... zoonlief vind het maar wat zielig dat ik hem in de stofzuiger wil doen en beschermt de spin nu ;))

12. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Als ons zoontje naakt is zegt hij dat hij zijn blootje aanheeft!

Een van de eerste zinnetjes die Guus kende was "Ik ben op mijn mik gegaan! uiteraard van opa geleerd. Hij was er zo trots op dat hij twee dagen lang steeds express viel om het te kunnen zeggen!

Natuurlijk vertellen we hem dat hij groeit als hij goed eet. We wonen op een boot met uitzicht op een brug en regelmatig geef ik de eenden eten vanuit t keukenraam.
    Zeg Guus opeens: "Nee mama stop! Niet de eenden eten geven! Straks passen ze niet meer onder de brug door!

In de supermarkt zagen we een man in een rolstoel. Roept Guus heel hard "Je mag niet fietsen in de winkel hoor!
    De man in rolstoel kon er gelukkig om lachen, dus ik knoopte een praatje met hem aan om Guus uit te leggen wat een rolstoel is en waarom de meneer daarmee in de winkel mag. De benen van de man deden het niet meer, maar hij had wel hele sterke armen.
    Guus laat direct zijn spierballen zien en roept "ik ben ook sterk, kijk, je kan er een spijker op recht slaan! (tsja, dat had hij dus ook weer van opa geleerd :-/

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Volgens mijn dochter heeft papa een piemel en mama en zij een kont :D

En wanneer wij wat goed doen (of iets wat zij graag wil) dan zij we "Baaf" (braaf.... we hebben honden) en denk je dan ook even in dat we dan ook nog naast het Baaf een klopje krijgen *PROEST*

Buurvrouw heeft westernpaarden en zwagerlief een Fries. Ze heeft op beide paarden gezeten.... Zwager heeft "Grutte hynderke" (groot paardje) en de buuf heeft "Hynderke". Maw buuf heeft kleine paarden :D

14. kjara

kjara Actief lid

7 nov 2010
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat ons dochtertje ongeveer 3 maanden oud was, zei onze zoon (4 jaar) "mamma..waneer poep je nog zo'n leuke baby uit?"
    zo schattig om van zo'n ventje te horen.

15. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Mijn zoontje was bij zijn tante (mijn zusje). En hij is soms heel druk met alles nazeggen. Dus zij zegt tegen hem "papegaai"! Dus mijn zoontje papagaai, mamagaai en tante Geertjegaai.
    Ik kwam niet meer bij toen ik het hoorde :D.

Groetjes Mariska

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een tijdje terug alweer: oma aan de lijn. We waren dat weekend ervoor bij ze langs geweest en Thirza kreeg oma ook even aan de lijn.
    Staat ze even na te denken, vraagt ze: Oma, ben jij thuis?

Grappig, dat eerste moment dat ze zich dus realiseerde dat oma niet in de telefoon zat, maar in haar eigen huis met de telefoon aan het bellen was ;)

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oja, en vanochtend, echt grappig. We zaten te ontbijten en ze liet ineens een enorme scheet. Begint te lachen, met d'r mond vol: Thissa doet cheet!
    En kijkt vervolgens eens achter zich, alsof ze dacht dat er wat meegekomen was :D

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    een tijdje geleden had ik schelpen gezocht met mijn zoon, ook van die slakkenhuis schelpen. die had hij meegenomen naar huis en lagen op de tafel. de volgende dag kwamen we thuis en er liep een naaktslak voor huis. mijn zoon ziet dit, rent naar binnen toe en komt weer terug gerend met zo'n huisjeschelp en zet deze op de rug van de naaktslak! "zo nu heeft deze slak ook een huisje mama" en het beest kroop er nog mee weg ook hahaha.

19. Bastet

Bastet Niet meer actief

Even een uitleg vooraf: Ik zeg altijd tegen V: 'je mag boos of verdrietig zijn, maar mokken doe je op de gang.'

Een paar dagen geleden was ik haar ineens kwijt, vind ik haar
    ineens op de gang.
    Ik vroeg nog wat ze daar deed, zie ik haar ineens in de mok-houding staan (armen over elkaar en 'boos' kijken).
    :D Vond ik wel een goede actie van haar.

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier gisteren wat grappigs, ik heb echt geen idee hoe die erbij komt [​IMG].

Mijn zusje (tante San) ging Milan in bed leggen, ik had 'm al even laten plassen. Maar toen hij in bed lag zei hij dat hij nog een keer moest plassen, dus San liep even mee naar de wc. Milan gaat voor de wc staan en probeert te plassen.

Milan: hou nou eens op met jokken! (beetje bozig)
    Sandra: huh?
    Milan: ja ik heb het even tegen m'n piemel, die moest helemaal niet plassen.

En afgelopen week was ik met een vliegenmepper op vliegenjacht, toen ik er een zag zitten wilde ik 'm meppen, maar ik sloeg mis. Zegt Milan heel wijs tegen mij: owowow, mama, laat mij 't maar weer doen, jij snapt 't nog niet zo goed. Je moet OP de vlieg slaan.

Deel Deze Pagina