Hallo dames, Afgelopen woensdag na een super bevalling mama geworden van een dochter. Herstel ( flinke knip) gaat prima op een ding na. Mijn stuitje heeft t zwaar te verduren gehad. Zeker gekneusd en ontzet maar kans dat t gebroken is is ook groot. Bevallen vond ik een eitje maar t stuitje heeft me vandaag al 3x bijna doen flauwvallen. Wie heeft er ervaring mee?
Ik heb er geen ervaring mee, maar je hebt de VK hier al wel over ingelicht? Weet niet of ze er iets mee kunnen... in ieder geval veel rust houden (maar dat doe je wrs sowieso wel).
Mijn zus had ook een gedraaid stuitje. Via een fysiotherapeut heeft ze dit terug laten draaien. Misschien daar eens informeren of er dingen kunnen helpen? succces en nog proficiat!
Zorg dat je je stuitje echt niet belast. Ik heb nu voor de tweede keer 'iets' aan mijn stuitje door een val. Waarschijnlijk gekneusd (niet mee naar de huisarts geweest.) Vorige keer ben ik er 'gewoon' mee doorgelopen. Nou ja, lopen was het probleem ook niet. Maar het zitten! Maanden last van gehad! Deze keer ben ik zo wijs geweest een zitring te halen bij de thuiszorg. Ik merk dat ik doordat ik mijn stuitje nu niet (of in ieder geval veel minder) belast, veel sneller herstel. Echt doen hoor! Haal zo'n zitring of een wigkussen met een uitsparing voor je stuitje. Onderschat het niet. Elke keer als je gewoon gaat zitten, belemmer je het herstel. En dan duurt het heel lang voordat je er vanaf bent.
Au dat is balen. Mijn zus heeft haar stuitje gekneusd bij de bevalling. Ze heeft maanden pijn gehad. Hopelijk herstel je snel.
Hier na de bevalling ook enorm last van m'n stuitje, bekkenfysio heeft het met een vet simpele behandeling verholpen, echt ideaal. Stuitje stond ook scheef. Maar die dag al geen last meer, alleen spierpijn in m'n hele lichaam.
Mijn stuitje is ook zwaar gekneusd na de bevalling. Bekkenfysio probeerde er wel wat aan te doen en gaf oefeningen (vooral rug hol en daarna bol maken als je last hebt) maar ik heb er toch zeker maanden last van gehad en als ik nu echt lang moet zitten (3,5 jaar na bevalling ) voel ik hem nog steeds. Dus tips heb ik niet echt. Het is gewoon rot.
Gisteren is de huisarts geweest. Zij vermoedt idd kneuzing/ontzetting masr vooral geïrriteerd botvlies? Iig niks aan te doen sls rust voor nog een week ook ivm hechtingen en daarna bekken fysio.
Gebroken zal het niet zijn, maar mijn man heeft tijdens een mountainbike ongeluk zijn stuitje ernstig gekneusd (het was helemaal zwart) en dat heeft zeker 6 mnd geduurt! Succes hoor!!
Waarschijnlijk idd jiet gebroken maar dit is alleen uit te sluiten via rontgen.. Je kunt t blijkbaar wel degelijk breken hij bevalling. Gekneusd, gebroken, ontzet t doet iig goed zeer. Wel verbetering maar nog steeds erg pijnlijk en idd 6 maanden gaf de huisarts aan. Vooral bij fietsen bijvoorbeeld. Pfff echt vervelend dit.