Gebroken teen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Sabrina25, 13 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik vroeg mij af wie er ook wel eens zijn tweede teentje heeft gebroken naast je grote teen. Dit is bij mij met sporten gebeurd en hij is diagonaal gebroken.
    Hieronder even een foto met paars heb ik een streepje gezet waar hij gebroken is en hoe hij dus gebroken is. Je teen bestaat uit 3 delen zeg maar en bij het onderste deel is hij gebroken zoals jullie op mijn plaatje kunnen zien.

Hoe lang duurde het voordat het allemaal weer normaal is en je geen pijn meer hebt met lopen en je dus ook weer kan sporten.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb mijn teen gebroken door keihard (per ongeluk) tegen de trip trapp aan te trappen.. tja.. stommiteit!
    Ik had na een week eigenlijk weinig last meer maar het heeft een week of 3 geduurd voordat ik echt helemaal 'pijn' vrij was. Wel een nadeel: mijn teen is niet recht geheeld en staat nu dus een klein beetje scheef

3. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    oeiiii.

Heb het idee dat mijn teen ook echt niet meer recht komt. Hij staat scheef. Over 3 weken wordt er weer een foto gemaakt. Omdat ik wil weten of het wel helemaal genezen is omdat ik 3 keer in de week sport.
    Straks in totaal 6 weken lang niet gesport. Ik word echt gek hier.

4. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Geen ervaring mee, maar wil je wel beterschap wensen en hopen dat je snel weer kunt sporten.

5. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Dank je wel....

6. Within

Within Niet meer actief

Ik heb 3 scheurtjes in mijn kleine teen gehad, en heb daarvoor 8 weken in het gips gezeten :p (tot aan mijn knie nog wel)

Maar bij mij kwam het ook omdat ik 11 tenen had bij geboorte en het daar dus erg kwetsbaar was.

Op dit moment vermoed ik ook dat mijn andere kleine teen gescheurd/gebroken is maar juist op het moment dat ik denk "nu ga ik naar de HA" heb ik nergens meer last van. Maargoed.

Beterschap!

7. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Hang er vanaf natuurlik hoe senl het weer aan elkaar groeid. Bij jonge mensen gaat dat best snel. Ik zou echt even 14 dagen weinig tot niks doen zodat het de kans krijgt goed te helen. Regelmatig even je voet omhoog. Daarna op gelijde van de pijn weer een beetje in actie komen. Je zou kunnen zeggen dat je met 6 weken pijnvrij moet zijn en weer (redelijk) goed moet kunnen funtioneren.

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb niet die teen maar mijn kleine teen gebroken. hij stond ook helemaal verkeerd. ze hebben er trouwens niks mee gedaan. ( alleen tape erom die ik thuis om de 2 dagen moest vervangen.heb er wel heeeeel lang last van gehad. maar ik was alleenstaand emt 2 kleine kinderen, dus probeer maar je poot omhoog te leggen. dat wordt um dus niet.

9. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Je kan er best een tijd last van hebben, je moet hem voldoende rust geven, dus niet veel lopen, desnoods op krukken. Pijnstilling kan je gebruiken en je zou een dakpanpleister aan kunnen brengen, even googlen hoe dat moet en het lukt je zo, dit voor de fixatie.
    Sterkte ermee, zal geen pretje zijn.

10. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Even een tipje tegen het gek worden. Plak je tenen aan elkaar met tape en ga dan cardio fitness doen. Je kunt gewoon het roeiapparaat doen, de stairmaster, en de fiets, en de gewone spier opbouw aan de apparaten kan ook. Hiervoor hoef je namelijk niet steeds je tenen te buigen omdat het vrij veel statische oefeningen zijn. Zo sport je toch en ontlast je je teen. succes ermee.

11. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik doe full contact karate. En dat ik dus nu niet kan trainen baal ik behoorlijk van. Mijn teen is ook gebroken tijdens een potje sparren. Ik heb zo gigantisch hard getrapt maar helaas zat zijn elleboog in de weg dus die raakte ik i.p.v. zijn buik. Toen klapte mijn teen de andere kant op.

Ik kan idd wel de fitnesszaal in gaan duiken. Maar wil zo graag karate.....

En dan de berichten dat je er toch nog een tijdje last van kan hebben wordt je niet vrolijk van. maar this de waarheid. Ik moet het maar accepteren hoe moeilijk het ook is want ik wil gewoon teveel.

Deel Deze Pagina