Gebroken vliezen 26.2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selen, 9 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selen

    Selen Nieuw lid

    31 okt 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal..
    4 weken geleden ben ik opgenomen in het ziekenhuis ivm gebroken vliezen..
    Inmiddels ben ik 1 nachtje op de verloskamers geweest in verband met hevig bloed verlies maar dit is weer afgenomen en ons kleine meisje doet het nog steeds onwijs goed. Eigenlijk hadden we nooit verwacht überhaupt dit termijn nog te behalen.

    Zijn er meer mensen die vroegtijdig gebroken vliezen hebben gehad? En hoe is dit uiteindelijk verlopen? Ik begin weer wat meer vertrouwen in mijn lijf te krijgen maar voel me ondertussen net een soort tikkende tijdbom.
     
  2. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Schrikken dan he.. die tijdbom herken ik maar al te goed.

    Bij mij zijn mijn vliezen gebroken met 30 weken. En dit nog 5 weken kunnen rekken lang traject maar heel cliché het helemaal waard.

    Van de gynaecoloog moest ik vanaf 32 weken echt weer vertrouwen in mijn lichaam hebben. Maar vond dat makkelijker gezegd dan gedaan.

    Mocht je meer willen weten of vragen geen probleem maar liever via een privé bericht.

    Heel veel sterkte. Liefs
     
    Selen vindt dit leuk.
  3. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Hier ook op 28 weken gebroken vliezen. Een week in het ziekenhuis geweest een kleine week thuis en dan weer in het ziekenhuis en nog een week en half kunnen rekken met uiteindelijk weeënremmers. Die waren dan niet meer genoeg, weeën kwamen er steeds feller door. Daarom is ze gehaald via een keizersnede op 31+6!
    Had 2 kuren longrijping gekregen. Hierdoor moest onze dochter niet aan de beademing en moest ze dus ‘enkel’ leren drinken en groeien. Na 4 weken (36w) heeft ze dan het ziekenhuis mogen verlaten en was ze eindelijk thuis!

    Ik moest bij de gebroken vliezen eerst niet uit bed. Ook niet om naar het toilet te gaan of te douchen. Daarna thuis mocht ik enkel thuis rondlopen, niet gaan wandelen en zoveel mogelijk liggen.. dit was bij de tweede opname hetzelfde!
     
  4. Selen

    Selen Nieuw lid

    31 okt 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Fijn om ervaringen van andere te lezen..
    Ik hoopte ook naar huis te mogen onder thuis monitoring maar de kleine ligt dwars en niet met t koppie naar beneden..
    Ze vinden het uitzakken van de navelstreng een te groot risico.. wel heb im steeds bloedverlies bij het verliezen van het vruchtwater maar miijn buik blijft al 4 weken rustig
     
  5. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Ik bleef ook de hele tijd bloed/slijm/water verliezen.. hier lag ze in stuit! Werd zelfs niet gemonitord thuis in die ene week dat ik thuis was…

    Wel goed dat je buik rustig blijft! Elke dag is er eentje! Heb je al longrijpers gekregen?
     
  6. Selen

    Selen Nieuw lid

    31 okt 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ow wat bijzonder..
    Hier in het wkz geven ze aan dat zolang de baby niet indaalt met het koppie naar beneden het uitzakken van de navelstreng een te groot risico is om nog naar huis te gaan voor de bevalling.. en helaas blijft ze tot nu toe dwars liggen..

    Als ik het volhoud mag ik wel met 32 weken mits de baby 1500 gram is naar een ziekenhuis dichterbij huis..

    De longrijpprikken heb ik alletwee de sessies van gehad!
     
  7. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Hopelijk daalt de baby snel in dan….. ik duim dat ze ook nog lang blijft zitten! Hier was de grens 36 weken voor een ziekenhuis dichterbij…!
     
    Selen vindt dit leuk.
  8. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Mijn vliezen zijn gebroken met 29 weken en heb uiteindelijk 8 weken in het ziekenhuis gelegen.

    Ben met 37 weken ingeleid en uiteindelijk met 37+1 bevallen.
    Heb in die periode in 3 verschillende ziekenhuizen gelegen waarbij de kleine tot 33 weken in stuit/onvolledige stuit heeft gelegen. Mocht in ziekenhuis 1 niet van de kamer ivm kans op verzakken van de navelstreng.
    In ziekenhuis 2 mocht ik t hele ziekenhuis door mits er iemand bij me was en er een rolstoel mee was.
    Bij 32 weken overgegaan naar ziekenhuis 3 waar ik uiteindelijk ben bevallen.

    Mocht je vragen hebben je mag me altijd pb sturen
     
    Selen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina