Ik wordt aankomende maandag ingeleid als de kleine van plan is om te blijven zitten. dit gaat gebeuren bij alnatal in nieuwegein. (antonius.) nu heb je daar 1-persoons verlos-suite's en kraam-suite's. maar ik hoor ook dat als de bevalling een aantal dagen duurt, dat je dan op een zaal komt te liggen met meerdere mensen?? Wie weet of dit zo is of dat je alsnog een aparte kamer krijgt?? Ook hoor ik dat er soms veel personeel te gelijk om je bed staan. zoals assistenten, stagiares en zo. bij sommige lees je dat er wel 8 of meer mensen om heen staan. valt hierover te praten?? het klinkt veeleisend maar ik wil dus absoluut niet met meerdere mensen op een kamer liggen en alleen het hoognodige personeel rondom het bed. hier heb ik zo m'n persoonlijke redenen voor maar alleen van het idee raak ik al in paniek en ik zou in het ziekenhuis in staat zijn om mijn koffers te pakken en naar huis te gaan of om eigenlijk helemaal niet te gaan.
Ik loop toevallig ook bij het Alnatal in Nieuwegein, tot nu toe hele goede ervaringen meegemaakt. Maar ik kan helaas niet zeggen of je met meerdere mensen op afdelingen moet liggen. Had je toevallig een rondleiding gehad?
Ik lees even mee, want ik ga daar misschien ook bevallen. Zelf nog geen ervaring daar, dus ik kan je er niets over vertellen.
Ik loop nu ook bij Alnatal, maar bevalling daar nog niet meegemaakt.. Ik moet daar wel bevallen, dus lees ook ff mee
Ik heb er geen rondleiding gehad. m'n zusje is er wel 3 weken geleden bevallen en die had wel een 1-persoons verlos en kraamkamer. maar ook meerdere mensen om haar bed tijdens de bevalling. veel assistenten die meekeken en zo. mijn zusje heeft er verder niets van gezegd omdat ze dacht dat het normaal was dat er zoveel mensen bij waren. maar volgens mijn vlos mag je dit weigeren. mijn zusje is 's ochtends ingeleid en 's middags bevallen en naar de kraam-suite verhuisd. als ik ingeleid ga worden dan heb ik grote kans dat het meerdere dagen gaat duren en het lijkt me niet dat ze me 3 dagen op een verloskamer laten liggen. dus ik hoop op dat je dan op zo'n kraamkamer gaat en niet op een zaal. ben een beetje een eenling en voel me echt niet op m'n gemak met vreemden in m'n buurt
@ Droebeltje Je verhaal heeft mij wel aan het denken gezet. Ik ga nu gewoon elke keer dat ik daar kom al zeggen ik wens alleen de gyn. en de verpleegkundige te zien tijdens de bevalling en de rest hoeft niet binnen te komen Ja toch het is geen show? Heb jij nog controle daar?
Hoi hoi Ik ga ook bij Alnatal bevallen...ben ook benieuwd naar ervaringen van andere vrouwenHoe zit het bijv met als je snachts bevalt,kan er dna meteen bezoek komen?
ik ben 2 maanden geleden bevallen in Alnatal Nieuwegein ( wilde daar al bevallen, maar werd uiteindelijk medisch door poep in vruchtwater) en heb er goede ervaringen mee. Wij moesten daarna nog 2 nachtjes blijven, maar mijn man en ik hadden met de kleine gewoon een eigen kraamsuite. Erg vriendelijk personeel. Ze vragen of het goed is als een stagiaire meeloopt, dus dat kan je weigeren ( ik heb alleen geweigerd dat die stagiare aan me zou zitten). Verder hebben we wel 3 dienstwissels meegemaakt ( ochtend, middag en nachtshift), dus veel verschillende mensen gezien, maar op een uitzondering na, was iedereen erg vriendelijk. Viel me op dat gros van het personeels best jong was. Over veel personeel aan je bed: geen last van. Gedurende de weeen was er vaak 1 verpleegster en af en toe kwam de VK met een staigiair ( en paar x de anethesist). Tijdens persen had ik 3 man aan mijn bed: de verloskundige, de stagiaire en de verpleegster liep rond. Viel mee dus! oja, mijn man natuurlijk ook Als je nog vragen hebt, stel ze maar!
@Suzanne:Weet jij toevallig hoe het zit met bezoek die meteen wil komen ook al is het snachts?(weet niet welk tijdstip jij bevallen bent)Broertje en zusje willen nl meteen komen na de bevalling ook al is het snachts
Dat kan hoor Wish! Ik ben om 2:10 bevallen en mijn zus mocht direct komen nadat ik gehecht was. Ze is zelfs nog in de verloskamer geweest en daarna meegegaan naar de Kraamsuite.
Hoi, Ik ben inmiddels 2x bevallen in Alnatal en het is erg goed 'bevallen'!! Je wordt perfect geholpen, er stonden bij mij beide keren echt geen 8 mensen om m'n bed hoor! Als het wat langer gaat duren (dus paar dagen), kom je op een kamer te liggen waar max 2 personen liggen. Daar hoef je je niet bezorgd om te maken. Ik herken jouw gevoel wel, had dat bij mijn 1e destijds ook. Als er ruimte is, kun je zelf vragen of je misschien alleen mag liggen.. Tijdens de bevalling stond de vk, verpleegkundige en mijn man om me heen. Omdat wij heel kleine kindjes kregen, kwam vlak voordat de bevalling echt doorzette een kinderarts maar die wachtte in het zijkamertje ernaast. Na de bevalling word je goed geholpen en ga je naar de kraamsuite. Heerlijk ontspannen hoor! Wiegje naast je, en je kunt genieten van je kleine (als alles goed is natuurlijk). Ons 1e kindje moest op de couveuse afdeling, maar daar mag je heen wanneer je wilt. En bezoek mag direct komen in de kraamsuite!! Super! Hopelijk ben je nu een beetje gerust gesteld?? Groetjes!
Mijn ervaring met Alnatal is slecht! Ben in het weekend bevallen, vrijdag op zaterdagnacht. Het is mijn eerste kindje en wou borstvoeding geven. Bij Alnatal is 24/7 een lactatiekundige in the house (beweert men). Ik heb hem/haar nooit gezien. En echt veel geduld hebben die gyn's, vk's of verpleegkundige of wat dan ook niet. Ik heb moeten aanmodderen met aanleggen, werd totaal niet geholpen. Ja, zij deed wat en na 1 minuut had ze er genoeg van en verdween. Met mededeling: "Ik kom zo terug". Ik heb haar NOOIT meer gezien. Die ochtend, ik moest naar de wc. Lag aan zoutoplossing (infuus dus). Heb 45 minuten(!!!!) moeten wachten voordat er eindelijk iemand kwam. Jullie raden nooit wat die mutsen aan het doen waren! Kletsen, was veel belangrijker. Ik werd op OK gehecht. Vriendlief wou ondertussen slapen (het was immers 01:00 uur in de nacht dus mag het??). Heeft hij 60 minuten op een verzorgster moeten wachten om het bed in orde te maken (van stoel naar bed). Heeft het uiteindelijk zelf maar gedaan. Enigste pluspunt: Ik mocht wel mijn VK erbij hebben (gelukkig, want is niet standaard) en het ontbijt is goed. Er wordt wel d(W/R)ingend verzocht om de kamer vóór 11 uur te verlaten, terwijl je nog niet geholpen bent met douchen en al. Nou, voor mij geen tweede keer bij Alnatal. Slechte service.
Hier 2 maal bevallen bij Alnatal en was beide keren goed. Wat ik een minpuntje vond was dat je als pijnbestrijding alleen voor een ruggenprik kan gaan. Die vele mensen om het bed zijn zeker bespreekbaar. Zoveel zijn het er trouwens niet hoor. En het word netjes aan je gevraagd. Ik ben de 2e keer ingeleid. Overdag lig je op de verloskamer. En als alles nog rustig is ga je voor de nacht naar een kamer toe. Je partner mag gewoon blijven slapen. Hier trouwens niet meegemaakt dat ik lang op iemand moest wachten. Maar ik beviel in een rustige periode. Je mag ook meteen bezoek bij je hebben op de verloskamer. Word helemaal niet moeilijk over gedaan. Ongeacht het tijdstip. Het enige nadeel vond ik met inleiden dat je bij elke poging iemand anders aan je bed kreeg omdat hun dienst was afgelopen. En ze vertellen je allemaal wat anders. Bij de een zat het potdicht met tuutje en bij de ander was het tuutje al wat minder en had ik een cm ontsluiting. Om die hoop vervolgens weer keihard de grond in geboord e zien worden toen er een ander kwam.
Ik heb gister bij de gyn. het aangekaart. Heb gezegd dat ik geen theater bij mijn bed wil Hij zei dat het gebruikelijk is dat er een VK of gyn bij is en een co assistent en dan de verpleegkundige. Het is en blijft een opleidingsziekenhuis. Ook zei dat ik geen ruggeprik wilde, nu ik lees dat ze dat alleen amar hebben twijfel ik of ik wel in Nieuwegein wil bevallen. DIe man zei gister ohh ruggeprik wil je wel.. Uhh nee, dat is mijn grootste angst! Dus als ze niets anders voor me hebben dan ga ik daar niet bevallen. Vorige keer is er veel mis gegaan in een ander ziekenhuis, dit keer ga ik beter van tevoren al kijken wat ik wil en hoe ik dat wil.. Er is wel veel bespreekbaar bij Alnatal, tot nu toe goede ervaringen..
Ik lees hier dat je bij Alnatal alleen voor ruggenprik kan gaan, maar dat is niet mijn ervaring, althans, ik wilde graag een ruggenprik en kreeg deze ook. Echter, toen hij amper bleek te werken, werd een pethedine-injectie geoppert, heb die uiteindelijk niet gehad, maar was dus wel de mogelijkheid.
Alnatal ben ik ook bevallen wat een verschrikkelijk fijn ziekenhuis!! je komt na je bevalling alleen op een kamer te liggen. bezoek mag gelijk komen en de verzorging is gewoon echt super.. ze hebben ons na de bevalling zeker een uurtje met rust gelaten om het allemaal te laten bezinken en daarna ben ik gaan douchen en lekker naar de kraamsuite gegaan waar de rest al op ons wachtte :d echt super daar
inmiddels ben ik bevallen van m'n kleine meid dus kan nu mijn ervaring met allnatal met jullie delen. Laaaaang verhaal zie ik nu. ik zou ingeleid worden maar het begon 's nachts thuis spontaan. helaas moest ik alsnog naar het ZH omdat ik tegen 42 weken aanliep. bij Alnatal netjes ontvangen. mooie kamer. Ik kwam s'nachts dus was natuurlijk rustig. 1 verpleegkundige die af en toe kwam kijken. werd me aangeraden een ruggeprik te nemen omdat het nog wel 9 uur kon duren. het duurde een tijd voor dat de anestesoloog kwam want die moest nog door het verkeer??? terwijl ze zeggen dat er altijd iemand in huis is. zag erg tegen ruggeprik op maar viel 100% mee. verademing. aan gegeven dat ik niet jan en alleman aan bed wilde hebben. zou ze door geven. achteraf kwam ik erachter dat ik alsnog stagiares heb gehad. het viel me al op dat ik soms wel erg jonge verpleegkundige aan m'n bed kreeg en altijd kwamen ze samen. en de jongeren hadden allemaal hun naamkaartje (waarop staat dat ze stagiare zijn) omgekeerd op hun shirt zitten. ik kwam erachter toen 1 zo'n "jongere" bij mij een catheter in moest brengen maar dit onder begeleiding moest doen. dus toen viel het kwartje. jammer dat ze daar geen rekening mee houden. veel verschillende shifts mee gemaakt. moest elke 2 uur gecatheteriseerd worden dus regelmatig anderen die in m'n doos zaten. het waren verder wel aardige mensen maar er zijn toch een aantal dingen mis gegaan. had vooral met communicatie te maken. had er tijdens de bevalling een stuk of 5 om heen staan. kind lag niet goed dus moest met vaccuum gehaald worden. hels. kind werd na een half uur bij me weg gehaald en moest naar neonatologie. moeders ging mee. ik moest naar de OK om gehecht te worden. tegen mij werd gezegd dat moeders met kind in de uitslaapkamer zouden zijn en tegen m'n moeder werd gezegd dat ik al op de kamer was als ik terug kwam. beide was dus niet waar. dus moeders ongerust en ik omdat ze er niet waren. en ook geen info waar ze precies waren. kind moest om onbekende reden naar kinderafdeling. tot op heden weten we nog niet precies waarvoor. volgens gyn moest ze er naar toe omdat ze te onrustig was en te huilerig. volgens kinderarts moest ze daar naar toe omdat ze juist te rustig was?? ze was 100% goed maar ze wilde haar wel op kinderafdeling houden?? op de verloskamer zeiden ze dat ik gedeeltelijk uit was gescheurd en op de OK was ik ineens volledig uitgescheurd?? en later weer bijna, niemand die 100% zekerheid kon zeggen hoe of wat. was volgens hun ook niet belangrijk om te weten. nazorg/aandachtspunten en genezing gingen op dezelfde manier Kind is om 19.30 uur geboren en om 0.00 uur kreeg ze op aandringen van mijn moeder een flesje omdat ze nog niets had gehad. 's nachts om 3 uur kwam er iemand vragen of ze een flesje mocht of dat ik borst wilde geven. minimale begeleiding hiermee. ook in de dagen erna. elke keer andere adviezen. de 1 zei dat ik liggend moest voeden en de andere zei weer dat zittend beter was. in de OK ook minimale uitleg. nog nooit in een ZH geweest dus vond het doodeng. benen werden in beugels gelegd, vast gemaakt en opgetakelt tot ze verticaal stonden lag te trillen als een rietje van angst. "gelukkig" voelde ik door de verdoving dat ze daar onder bezig was dus ik werd weg gemaakt. vanuit de OK kwam ik met catheter terug en ruggeprik nog aan. dit vond de verpleging al vreemd. (van de ruggeprik, ik vond het niet erg). ruggeprik ging om 4 uur uit en om 6 uur werd m'n blaascatheter verwijderd. ik blij. had eigenlijk tot 20.00 uur 's avonds moeten blijven maar als ik die dag zelf kon plassen dan mocht ik naar huis. niet dus. plassen ging niet en er bleek een fout gemaakt te zijn. cateter had er tot s'avonds 20.00 uur in moeten blijven zitten om blaas rust te geven. ik voelde m'n blaas nu niet omdat ruggeprik nog niet geheel uit was gewerkt. en nog de mededeling dat ik "geluk" had dat ze hem eruit hadden gehaald. heb ze even duidelijk gemaakt dat dat niet MIJN beslissing was omdat te doen. ding moest er weer voor 24 uur terug in. dus niet naar hius. domper. die zak heb ik overigings zelf elke keer moeten legen en/of er zelf op moeten letten dat hij vol was want hun letten er niet op. alleen de nachtdienst is 1x geweest om het ding te legen. voor de rest heeft hij regelmatig tot aan m'n doos vol gezeten:x na 24 uur nog een poging om zelf te plassen. bleef weer teveel urine achter. maar omdat ik zo graag naar huis wilde kreeg ik de keus, voor een week een catheter of mezelf om de 2-3 uur catheteriseren na het plassen heb toen ook gezegt of ze wel goed bij hun hoofd waren. bijna helemaal uitgescheurd, kon amper of neer en dan zou ik om de 2 uur met m'n benen wijd en een spiegeltje een slangetje in moeten brengen dus voor vaste catheter gekozen. toen ineens de mededeling dat het nog niet zeker was dat ik naar huis mocht, moest nog overlegd worden terwijl ze even er voor nog echt zei dat ik naar huis mocht. dus voelde de traantjes al komen. gelukkig toestemming om naar huis te mogen. heb de verpleging er zelf op moeten attenderen dat er ook dag-catheterzakken waren die je aan je been kon bevestigen en dat ik die graag wilde. i.p.v. een 1.5 liter zak met 1,5 meter slang er aan die je continu achter je aan moet slepen als je je wilt verplaatsen kreeg zeer verbaasde blikken maar ze hebben er wat voor me opgesnort. dus ding zat mooi uit het zicht, verstopt in m'n broekspijp. verloskundige was later nog erg boos. er was wel over gedragen dat ik naar huis was gekomen maar ook niet duidelijk of het totaal uitgescheurd was of niet en ook niet mee gedeeld dat ik een catheter had. en ze was er al helemaal niet over te spreken dat ze me mezelf wilde laten catheteriseren.
Jeetje wat een heftig verhaal!!! Nou ik heb van de week ff in he Antionius wat nagevraagd, want idd tot nu toe alleen maar assistenten en co's gezien. Ik zei als dit zo door gaat wil ik terug naar de VK! tsja ik kom hier voor medische toestand, en niet voor hun opleiding. Het schijnt dat je smorgens bij de gyn. terecht kan en dat er dan geen co's zijn. Mooi!! Toch voel ik me niet gerust, zeker niet als ik hoor dat tijdens de bevalling als nog co's rond je bed staan.. Voor mij staat eigenlijk al vast, ik wil elders bevallen. Desnoods maar weer naar Woerden