Ben nu 37+2 zwanger van de derde.Ben vandaag bij de VK geweest en ze ligt wel met het hoofdje in het bekken maar ze ligt niet vast in het bekken. 2 weken terug was ik ook bij de VK en toen leek het iets dieper te liggen. Wschl heeft ze nu nog veel ruimte in het bekken en heeft ze nog genoeg ruimte om op en neer te gaan. Ik kreeg wel de instructie om wanneer de vliezen zouden breken ik direct moet bellen ongeacht het tijdstip en ook wanneer ik vermoed kleine beetjes vruchtwater te verliezen. De vk komt dan langs om te inspecteren. Nu maak ik me er verder niet zo heel druk over want er zijn immers al 2 kinderen doorheen geweest dus daar zal het niet aan liggen maar ik vind het toch een eng idee dat straks ineens mijn vliezen breken en ik dan acuut moet gaan liggen en dat er iets fout zou gaan. De 1ste begon met in ene keer compleet gebroken vliezen en bij de jongste verloor ik al een aantal dgn vruchtwater ivm een hoge vliesscheur. Wie heeft dit ook meegemaakt en gebeurt het ook weleens dat het kindje pas indaald tijdens de geboorte??. Moesten jullie ook direct gaan liggen en wordt je dan evt vervoerd met de ambulance wanneer mocht blijken dat de baby bij gebroken vliezen niet is ingedaald?. Gr.
Hier ook een kind dat 2 weken geleden nog ingedaald en vast lag en vorige week ineens los in het bekken. Heb dezelfde belinstructies als jij gekregen. Het komt voor dat bij vrouwen die al eerder gebaard hebben het kind pas indaalt tijdens de bevalling. Schijnt zelfs geen zeldzaamheid te zijn. Mijn verloskundige drukte me op het hart me geen zorgen te maken aangezien het net zo goed straks als de volgende dag weer vast en ingedaald kon liggen.... Wel gewoon de belinstructie zoals aangegeven aanhouden.
Onze derde zat pas vast in bekken met 40+4... Met 40+6 bevallen... Omdat ze al wel beweeglijk in bekkeningang zat hoefde ik niet direct te gaan liggen als de vliezen braken. Uiteindelijk zijn mijn vliezen doorgeprikt bij 6-7 cm ontsluiting. Het gebeurt wel vaker bij volgende kindjes dat het bij de bevalling pas indaalt, niets om je zorgen over te maken!
Bij mij zijn ze alledrie pas gaan indalen tijdens de bevalling. Bij de laatste ben ik met precies 41 weken ingeleid. Ik mocht dan ook niet van mijn bed af en moest blijven liggen....wat geen pretje was met weeen opvangen
Mijn eerste was niet ingedaald en toen kreeg ik van de vk instructie om als de vliezen braken, meteen plat te gaan liggen. Ik moest toen ook per ambulance naar het zk. Ik had toen nog geen ontsluiting. Nu met de 2e moet ik naar de gyn en zij vertelde mij vorige week dat als mijn vliezen braken en het kindje nog niet ingedaald was, ik niet direct hoefde te gaan liggen en met eigen vervoer naar het zk mocht. Kortom ik begrijp het ook niet altijd
Bedankt voor de reacties!! Het zal idd wel niet helemaal vreemd zijn met een volgende zwangerschap. Het enige waar ik me wat bezorgd over maak is dat de navelstreng misschien iets te kort is en dat ze daardoor niet goed kan indalen. Volgende week maandag moet ik weer naar de VK en dan zal ik dit eens bespreken met haar. Iedereen succes.
Bij de eerste kreeg ik pas "groen licht" met 39+3 ofzo dat ze goed vast lag, van te voren idd te horen gekregen dat ik plat moest wanneer mn vliezen braken. Uiteindelijk met 40+3 bevallen. De tweede daalde pas in toen mn vliezen braken....en ik persdrang kreeg, 20 minuten later was ze er. Gelukkig was ik toen al in het ZH ivm inleiding door suikerziekte. Maar idd het schijnt veel voor te komen dat een tweede (of meerdere) kindjes pas indalen bij het persen. Omdat de ruimte er gewoon is.
Die van mij zijn nooit helemaal ingedaald... wel al indalingweeen vanaf een week of 30...ze lagen allemaal wel met het hoofdje in de bekken maar niet vast... pas met de geboorte daalde ze in...