Gebroken vliezen en opgenomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Jeetje meis, wat een laatste loodjes heb jij. Nog eventjes doorbijten. Je vroeg vanmorgen iets over bv en herbalife, dat is een afslank produkt toch? Met bv kan je beter niet lijnen als dat je bedoeling was. Maar ik kan je misschien een hoopvolle ervaring geven - ik ben (veel) meer dan wat ik ben aangekomen door mijn eerste zwangerschap domweg kwijtgeraakt door de bv zelf. Ik was binnen 6 maanden op mijn oude gewicht, en het jaar daarna ben ik daar ver onder geraakt (10 kilo, en dat was eigenlijk niet gezond). Dat werkt misschien niet zo voor iedereen, maar eventuele extra spekjes leg je tijdens de zwangerschap aan voor de borstvoeding! Veel kilo's zaten bij mij trouwens ook in vocht, dat heb ik volgens mij gewoon in de kraamweek uitgeplast haha!

Nu ja, ik heb er een kort nachtje opzitten en ben niet superhelder en weet niet of je vraag daar over ging, maar dacht, deel het toch even.

Veel sterkte weer!!! Ik lees/f elke dag met je mee!

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja dat kan natuurlijk goed. Maar ik had m de hele dag nog niet gevoeld, en toen lag ik niet aan het ctg..

Dus ik dacht zie je wel die voelt zich niet lekker... Want dat zeggen ze altijd tegen me, als die lijn stabiel is hebben ze het niet naar hun zin..

Dat heb ik dus in mijn oren geknoopt..zucht..

Aangezien ik hem nu goed voel, ben ik wel gerustgesteld weer. Maar had het echt even zwaar. Zweet brak me uit.

Was na de ikea (dacht logisch ik druk beeb in slaap) paar uur op bed gaan liggen (meestal voel ik m wel in de auto), linkerzijde, rechterzijde..geen beweging. Ik allemaal kussens in mijn rug en overeind gaan zitten. Duwen en porren, geen beweging, helemaal niets.

Ik voelde de beeb liggen, zijn kontje, als ik dan ademhaalde voelde ik het kontje op een neer gaan, dat was niet het kontje, maar mijn borstkas natuurlijk.

Ik mijn adem in houden, geen enkele beweging.

Toen heb ik om 1600 maar in tranen opgebeld en we mochten direct komen.

Man boos, ja komen we daar is alles weer goed, zijn gisteren ook al geweest..

Maar ik vind het zo n enorme grote verandwoordelijkheid zwanger zijn, jij als vrouw zijnde moet maar in kunnen schatten wanneer je echt ongerust moet zijn of dat t wel losloopt.

M

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ben echt gesloopt nu.

Als dit zo door gaat heb ik geen puf meer over om te bevallen ;)

Nee hoor dat doe je op oerkracht en mbv het infuus.

Oh ik ga maandag niet naar mijn eigen gyn trouwens.

Ben nou vrijdag voor ctg geweest, vandaag ctg, morgen ctg, alle dagen bloeddruk gemeten, vrijdag bloed en urine getest....

Bel maandag op en zeg dat ik het hele weekend al gecontroleerd ben en dat ik denk dat ik niet alweer moet komen voor mijn bloeddruk en een echo. Zeker niet omdat ik woensdag weer een ctg heb staan..

Hoop dat ze dan zeggen dat het oke is.

Ga er vanuit dat het logisch is dat ik niet kom maandag.

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Dat is het ook. Ik vind dat ze je ook veel te veel los laten... nu ook naar huis sturen..
    ik vind het naar voor je..
    maar ik denk eerlijk gezegd wel dat het redelijk normaal is.. hoe hij zich gedraagd.. maar je bent zoo bang geworden.. ach meis. wilde dat je daar beter in begeleid werd.

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Kijk zulke verhalen hoor ik graag! Dat geeft de burger moed!!

Ja ik wil graag afvallen. Ik kan mezelf niet meer dragen. Zal dat straks wel schelen als de beeb eruit is, en al dat vruchtwater, plus die liters vocht die ik meesjouw..maar ik kan zo niet voor mijn zoontje zorgen, laat staan voor 2 zoontjes.

Dat is het eigenlijk. Dat ik moet afvallen daar ga ik een jaar voor uittrekken, maar die pijn en dat zo niet mobiel zijn, daar wil ik zsm vanaf.

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Meis .. dat trekt echt snel weg. pak je kraamtijd! en geef je eetpatroon 6mnd. ga daarna kijken voor afvallen en probeer lekker te slapen!!

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja ik zou gewoon begeleid moeten worden door een maat.werker oid van een ziekenhuis.

Dat hadden ze in Gent wel, ben ik een paar keer geweest, was ook niet alles, maar wel begrip en maniertjes om er mee om te gaan.

T is nu echt echt de laatste loodjes...

ennu...ik ben dolgelukkig met Jin en straks met zijn broertje erbij...maar nog gelukkiger dat ik dan niet meer zwanger ben, en die angsten achterwege kan laten..

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Weltrusten...ik ga nu echt proberen te slapen..Jin is al 2 ochtenden half zes, zes uur paraat..

9. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Jeetje wat een dag weer voor je. Je word gewoon moe van de onzekerheid, spanning, stess e.d. Hoop echt dat je volgend weekend echt Uk in je armen hebt.

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    jeetje wat een mensen zeg ze moeten ook kijken na h et belang van de moeder pff hopelijk heb je snel de kleine in je armen

11. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Lieve Uk, slaap lekker. En hopelijk leiden ze je morgen in. Dikke knuf voor jou!

12. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Pff leef met je mee hopen dat ze mrg inleiden .. Hoop dat je npg n beetje kunt slapen! dikke knuffel

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Heey meid wat een spanning vandaag zeg. Hopelijk kunnen ze morgen, nou ja, vandaag, wat meer voor je doen.
    Zit nu met keelontsteking dus erg benauwd vandaar het heerlijke tijdstip van 3:48...
    Hopelijk slaap jij toch beter.
    Ik lees de afgelopen tijd wel mee maar vaak erg druk of ziek, dus niet altijd een reactie.
    Persoonlijk geloof ik wel dat je als moeder zijnde een beetje doorhebt hoe het met je beeb is. Maar dan moet je goed luisteren naar je gevoel.
    Als jij echt denkt dat het niet goed is, morgen aandringen op inleiding ipv woensdag een datum prikken.
    Sterkte meid.

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Denk niet dat ze vandaag gaan inleiden. Als het ctg goed is, kiezen ze voor het welzijn van de baby nog even.

Voelde m gisteravond voor het slapen gaan even.

Vannacht niet en nu ook nog bar weinig, maar das wel normaal hij is tegenwoordig smorgens niet actief..

Zit er over te denken om mijn korte broek aan te doen, dat ze mijn benen es goed kunnen zien, en mijn knieen. Durf alleen zo niet over straat.

Heb erge koppijn,maar das vast van de spanningen en de stress die ik inmiddels opgelopen heb.

Ohhh ik hoop zo dat ze woensdag zeggen dat ze dodag in willen leiden.....

Ik kan gewoon niet meer. Mijn lijf is gewoon op. Ben 158cm en dik 30 kg aangekomen en ik woog al 70 kg......ben dus de 100 gepasseerd, dat trekken mijn rug en bekken niet meer.

Daarbij komt op eens de alles overheersende angst dat het nu op het laatste moment fout gaat. Ben bijna op de eindstreep... naast t lichamelijke raak ik nu gewoon in paniek.

Echt in paniek als ik even niets voel, nou ja even, een hele dag niets voelen is best lang vind ik.

En je verliest wel je zelfrespect als je je door je drie jarig zoontje moet laten helpen met aankleden. Ik heb mijn ventje overal voor nodig. Douche ik, valt mijn douchgel, mag hij bukken voor mama, zit op wc moet hij mijn broek aangeven.

Na toiletgang weer douchen omdat ik er niet bij kan zelf.

T is gewoon te genant voor woorden.

Door al dat vocht kan ik mijn knieen niet meer buigen. Ik was al zo niet mobiel, en dat is alleen maar erger geworden.

Nu is mijn man ook nog door zijn zorgverlof heen, dus zal nu zelf mijn zoontje moeten verzorgen. Nou hij zorgt meer voor mij dan ik voor hem.

En dan maak ik me zorgen, over die dipjes paar weken terug, de boodschap dat ik echt niet op mijn rug mag liggen (ik durf al niet goed te slapen hierdoor), de lange stabiele hartslag gisteren.

Ik ben een leek, en ze zullen wel gelijk hebben. Maar mijn ongerustheid is niet weg.

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    K verlies denk ik mijn slijmprop nu in stukjes. Heb telkens propjes/prulletjes (hoe zal ik het noemen) dik slijm.

Das nieuw. Zal wel de slijmprop zijn die stukjes loslaat?

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    dat zal idd de slijmprop zijn.. kan dan nog alle kanten op! bij Eef duurde het toen nog 2 wk, ik verloor bij fiene de slijmprop op de dag van de bevalling...

vrouw, ik maak me wel een beetje zorgen om dat vocht vasthouden en nu de hoofdpijn er bij.. hoe laat moet je naar het zh?

Eef hielp mij ook heel veel de laatste 2 weken, vond zij echt fantastisch...en nu nog steeds geeft ze me het drinken aan als ik op de bank lig hihi.. leg je daar gewoon bij neer, is toch niets mis mee.. geef hem lekker veel knuffels en bedankjes, groeit hij ook van en het geeft hem zelfvertrouwen! ik heb eef dat ook gewoon uitgelegd.. ik maakte ook altijd grapjes dat Eef mama straks nog moest wegrollen..

doen we nog steeds, ga ik op de grond liggen en eef maar duwen. ze wil nu ook een baby alive get well pop hebben.. die kun je dus beter maken.. soms best confronterend dat ze zo verzot is op het ziekenhuis, maar ach.. maakt het ook uit.

zo, ga mijn vent uit bed donderen...

17. beautifullbabie

15 feb 2012
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook zoveel last in me zwangerschap van vocht en ze zouden me er ookvoor inleiden maar pas dan met 38 weken . Uiteindelijk is de baby toch zelf gekomen. Jij bent morgen 37 weken toch ? En woensdag word je ingeleid ? . Ik weet hoe rot het ook anders is maar probeer de dagen gewoon door te komen en het een beetje naast je neer te leggen. Meestal komt de baby dan vanzelf . Je hebt nu nog 1 kind straks 2 en je bent er echt niet gelijk boven op dus doe nog even rustig aan. Je hoeft echt nog maar heel kort en je hebt nog een hele bevalling te gaan.

18. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh lieve uk,
    Khad weer aardig wat gemist zag ik.
    Wat een stress en onzekerheid... Ik snap je angst zo goed, want wat is het eigenlijk allemaal maar eng hè, zwanger zijn... ben het zo met je eens... en je ruikt de eindstreep al, maar toch zo bang dat er nog iets kan/zal gebeuren... :(
    En dan de inmobiliteit... alles wat je niet meer kunt of hulp bij nodig hebt... sterk ben je hoor!!
    Ik hoop met heel mijn hart dat ze je niet te lang door laten lopen maar inleiden, denk dat dat beter is voor jou en de beeb loopt toch voor op groei dus laat maar komen nu... pfff

Dikke knuffel !!!

19. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    succes vanochtend! kan idd de slijmprop zijn. bij sommige komt de bevalling dan snel op gang en soms duurt het dan nog even. maar samen met je ontsluiting die je al hebt vind ik het een goed teken.

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Alle controles waren perfect, ook de ctg, plasje, en bloed weer...

Ze zei wel..ohhh je houdt nog meer vast dan gisteren...

Maar kan dus ook gewoon puur en al een einde zw kwaal zijn.

T goede nieuws is, ze gaan woensdag na de ctg kijken of ik inleidbaar ben, dan zal ik do of vrijdag ingeleid worden.

Ik heb ontsluiting dus de kans is groot dat mijn bmm al wat week is en kort. Want dat is dus wel de bedoelingen.

Anders zijn de risicos van inleiden te groot.

Ze gaan beginnen met het doorprikken van mijn vliezen en dan het infuus erbij.....als het dus goed is, zal ik do of vrijdag bevallen zijn van onze zoon....of zadag als ze vrijdag gaan inleiden en het duurt effies.

Nu gaat t echt op moed.

Morgen is mijn moeder vrij die kan me helpen.

Dan dinsdag nog doorkomen.

Woensdag ctg en afspreken dag inleiding.

Deel Deze Pagina