Heb ik weinig zin in.. Dan zit ik tussen die artsen in! Dan word ik op mijn verxzoek ingeleid en stel dat hij dan dienst heeft op dag van inleiding7v Ik wil graag dat ik relaxed kan bevallen zonder me daarover druk te moeten maken.
Liefie.. laat vandaag over je heen komen en gewoon ademen. woensdag lekker terug.. met je koffertje en dan is hij op vakantie.. jij hebt voor t weekend je baby!
Ik denk dat als jij woensdag terug gaat. (hij was dan toch met vakantie?) dat de andere arts wel een goede reden mbt inleiding opgeeft. meis kan je vk anders niet strippen?
Ctg perfect en bloeddruk ook. Geen reden tot inleiding voor nu. Woensdag maar zien wat er gezegd wordt.
Het kan toch niet zomaar dat de een dit zegt en de ander heel wat anders? Zou echt woensdag afwachten..
gewoon woensdag afwachten, maar ik denk niet dat de anderen van hun standpunt wijken hoor. en als deze gyn met vakantie gaat alleen maar beter! ben je ook lekker van hem af en kunnen de anderen je gewoon donderdag inleiden. oh en natuurlijk mag je janken, zou ik ook doen met zoveel verschillende reacties op dezelfde situatie.
Ga woensdag terug, ctg, maar denk erover om gewoon mn tijd uit te zitten en alleen ingeleid te worden op medisch advies. Dan kan ik mezelf niets verwijten als er iets is met de baby. Aangezien het dus voor zw diabetes kindjes langer duurt eer ze rijp zijn.
Wat een gekke arts is dat zeg? Ik bedoel je baby word ook groter en de kans op keizersnede dus ook. Op wat voor gewicht word je baby nu geschat?
Daar zijn de meningen ook over verdeelt. Ze zeiden dat ie 4 weken voor lag, later drie.. Vraag ik net aan de verloskundige kan jij es kijken hoe groot hij nou echt is in de status. Blijkt dat hij met 35.4 2500 gram was. Nou dat heel netjes voor dat termijn. Mijn eigen gyn zegt dat kindjes van zw diabetes later rijp zijn en ze pas inleiden als de waardees blijven schommelen (en dat doen ze, was ik mijn boekje kwijt, gvd).. Hij wil dan in week 38 gaan kijken of ik inleidbaar ben. De gyn waar ik woensdag heen ga, wil me voor maandag inplannen voor een inleiding. Wat moet ik nou doen he? De baby staat altijd voorop..maar ik ben gewoon op..pijn!! Dus ga ik het uitzitten of ga ik inleiden..???
Vind het heel vreemd die gyn. De andere gybs zeggen het niet voor niets. Als ze dachten dat nu inleiden niet goed is voor jullie baby zullen ze het ook niet doen. woensdag gewoon naar die afspraak. En regelen dat je bij een andere gyn kan. Je wilt echt niet bevallen met zo'n persoon aan je bed. Zeker als jij en je partner niets in te brengen hebt. Je bevalt maar 1 keer van dit kindje, en dat hoort in alle rust en dat je je veilig en op je gemak voelt.
Meid ik zou gaan voor inleiden, de andere gyns vertrouwen het dan wel als ze zeggen dat je wel ingeleid kan worden, en hoelanger je wacht hoe moeier jij word hoe meer je het zat word en daar heeft niemand wat aan.. ik zou woensdag gewoon zeggen dat je maandag graag ingeleid wil worden.. Hele dikke knuffel meid!
Die andere gyns zijn het eens met mijn eigen gyn, dat het beter voor de baby is om nog te blijven zitten, maar zij kijken ook naar de moeder in het verhaal, en niet alleen naar de baby.... Dus dan ga ik twijfelen, ben ik egoistisch als ik idd maandag de inleiding wil? Kindjes rijpen later..... stel dat er iets niet helemaal goed is dan zou ik me eeuwig schuldig voelen en die gyn ms wel zeggen ' zie je wel'..
Als ik woensdag van die ene gyn ingeleid mag worden as maandag, dan ben ik 38 weken precies, en hij zei vandaag dat hij dat wil plannen met me...hij weet hoe mijn eigen gyn erover denkt..en mijn eigen gyn heeft dienst en laat t dan nodig zijn om over te gaan op een ks, of een kunstverlossing, lig ik echt niet lkr te bevallen. Wil gewoon zonder zorgen en rust bevallen, niet denken ohh als het maar goed gaat anders staat mijn eigen gyn hier aan mijn bed om te helpen, terwijl die nog zo gezegd had dat inleiding niet goed is omdat de baby nog niet rijp is.
dan moet je woensdag overleggen. en ook dat gevoel op tafel leggen. mbt egoistisch.. weet ik niet.. het zal ook niet de bevalling ten goede komen als je totaaal kapot bent. wat ik persoonlijk dus zou doen is vragen als ze niet willen inleiden of ze woensdag willen strippen.
Dat zei de verloskundige (mijnes, mijn favoriet hihi) vandaag ook...Ze zei je moet m er ook nog uit werken, als je straks helemaal uitgeput bent en je moet nog bevallen, dan heb je een hele pittige klus. En baby is opeens niet groot meer, maar gewoon??????????????????? En zit ook helemaal klem met koppie diep in mijn bekken...zit geen vruchtwater meer voor, dus ligt in elk geval nu zeer zeker goed vast. Denk omdat ik klein ben dat daarom de baby zo vol lijkt in mijn buik. En heb wel veel vruchtwater. Ga gewoon woensdag overleggen wat nou precies wijsheid is, en als ik besluit nog te wachten met inleiden tot mijn eigen arts het zegt, dat ik dan om de dag een ctg mag. Voor mijn psygische gesteldheid.
Lieve uk, je hebt al longrijpers gehad toch? Mijn vriendin is met spoed ingeleid met 36 weken, reden waarom is nog steeds onduidelijk, maar kindje was heel klein, maar mocht na herstel van de bevalling gewoon mee naar huis! Na een dag of 4 ofzo! Ze is nu 5 bijna 6 en heel groot voor haar leeftijd! Was trouwens ook met zwangerschapssuiker! Kind erna is met 41 weken zelf gwboren wn was bijna 5 kilo! Dat is binnen een uur per ongeluk thuis gebeurd toen!
Gewoon woensdag overleggen! Het ergste wat mis kan zijn is dat het kindje nog even de couveuse inmoet, maar in dit geval is dat dragelijker als blijven lopen voor jou!
Ja heb longrijpers gehad. Ik snap het allemaal ook niet meer z goed. En ik voel me zo niet gehoord door mijn eigen arts. Mijn man, kerel van 2m altijd een grote mond, kwam er niet tussen....die heeft geen woord kunnen zeggen tegen mijn gyn. De andere artsen horen me wel en willen me op wens inleiden..............dus op mijn wens, niet omdat de baby het nodig heeft...want die doet het gewoon super goed....... Moet ik dan niet gewoon geduld hebben en het uitzitten? Dat lijkt me voor de baby dan het beste. Trouwens.. weer was ie zo vreselijk bot: VOel je leven: Van het weekend heb ik 2 dagen amper leven gevoeld (en hij schrijf het plusje alweer op)....Terwijl ik aangaf niets te voelen toen... Hij weer, ja de meeste babys bewegen snachts en savonds...niet de mijne...ik slaap al in geen tijden meer, snachts is mijn baby gewoon stil en voel ik ms 1 keer!! Daar wijkt hij ook niet van af...