Gebroken vliezen en opgenomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dat is toch super!! Zou het fijnste zijn op die manier een kraam in huis hebben...

Ik had het met mijn favo verlos in het ziekenhuis,. We zijn meer vriendinnen gewordne.

Ze was vrij op de dag van inleiding, maar ze was in het ziekenhuis. Ze kwam telkens even langs om mee te puffen, en heeft onze kleine onderzocht en aangekleed...ik was zo blij dat zij er was..

Ze huilde toen de kleine geboren was... en ze huilde toen we eindelijk samen in mijn bed lagen..van emotie omdat ze zo met me mee geleefd heeft. En die tijd in het ziekenhuis was door haar fantastisch, zij heeft goedgemaakt wat de andere minder goed maakten.

Tijdens het puffen lieten de andere verlos van dienst me met rust, maar ik had begeleiding nodig om samen te puffen en te horen dat ik het goed deed, en zij kwam dus gewoon op haar vrije dag naast me staan puffen.....

Zo iemand is meer dan goud waard!

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Zulke mensen maken een zware zw-schap en kraamtijd dragelijk! en toch bijzonder ook nog.. tis al bijzonder maar ze geven je ook nog het gevoel bijzonder te zijn. zulke mensen heb je nodig!

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Precies deze mensen heb je keihard nodig...

Hihi jij hebt ook al veel ervaring haha..

Volgens mij word ik ook af en toe niet lekker omdat ik moet poepen..en ik kan al niet als mijn man voor de deur staat, als er dan een vreemde in huis rondloopt die overal achter je aankomt ' gaat t goed' lukt dat niet en krijg ik al zweetaanvallen bij de gedachte dat ik wil poepen, staand boven de pot, en dat zij dan weer voor mijn deur staat..........

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Gewoon naar de badkamer en de deur op slot! of gaan als zij er niet is en zeggen dat je man beneden moet blijven en er pas bij mag als er na een kwartier nog niet klaar bent of als hij een gil hoort of harde bonk ;)

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    succes ermee. update je straks ff als de verlos is geweest? ik ga ff wat rommelen.. moet bedden verschonen wasje wisselen etc.
    kom straks weer ff bij je spieken! maar denk dat t wel helemaal goed komt met jou ;)

6. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje ben je mooi klaar mee met zo'n kraam... :S hoop dat je snel weer een beetje opknapt. Heb verzoekje gestuurt ben ook wel erg benieuwd naar de kleine man!

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoef je n iet voor te schamen hoor plassen onder de douche heb gehoord dat het dan inderdaad minder pijn doet. gewoon lekker doen

maak dat mens de douche maar een x vaker schoon.

ik ben blij dat ik een top vrouw heb gehad en niet zo dom mens als dat jullie hebben .
    ik had haar allang weg gestuurd . en een andere gevraagd

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Fiene is ruim een week gelig geweest..

Ze viel ook heel veel af, ze kreeg speciale voeding tegen reflux, ze heeft namelijk de eerste dagen veel gespuugd. Is waarschijnlijk geen reflux geweest, maar ze had gewoon veel vruchtwater gedronken..

Dus ik heb toen gewoon gezegd dat ik over ging op normale voeding en toen kwam ze aan als een bezetene.. Ze drinkt nu 5 flessen van 200cc, zo veel heeft Eef nooit gedronken.. Is echt een zuipschuit, verbaasd me niets dat ze zoveel vruchtwater had gedronken :) heeft haar gewichtsverlies echt toen supersnel ingehaald.. Was toen 9%..

Hou op over dat poepen.. Pooh.. Ik durfde soms ook echt niet meer te gaan, kon echt niet op de bril zitten en me ontspannen!

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    geel de jongste is wel 2 mnd geel geweest. de andere 2 ongeveer week of 1 a 2

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    #2830 Maria999, 15 jul 2012
    Laatst bewerkt: 15 jul 2012
    Je kunt ook oxytocinespray proberen, Uk. Syntocinon heet het. Vraag eens aan de vk, de ha kan het ook voorschrijven. Maar het allerliefst: haar er zsm een real life lactatiekundige bij. (Wordt vaak vergoed!) Een paar goeie tips kunnen goud waard zijn.

Ik had een couveusekind en bij mij kwam er de eerste dagen ook helemaal niks. Tot ik die spray ging gebruiken. Binnen een aantal weken had ik zelfs overproductie, terwijl ik fulltime kolfde. Ik heb NOOIT stuwing gehad, en de zoogcompressen liggen nog ongebruikt in de kast. M'n kindje is nu een jaar en ik geef nog steeds bv. Kortom: dit kan heel erg goed komen mits je op tijd hulp inschakelt.

(Een kraamhulp die in de weg loopt, helpt psychisch ook niet erg bij het goed op gang komen van de bv, dus weg ermee. Gewoon handje geven, heel erg bedankt zeggen, en doeiiiii. Echt hoor, het is JOUW huis, JOUW kind, JOUW gezin. JIJ bent de baas. En als jij het niet trekt om haar weg te sturen, dan laat je het je man opknappen. Vind ik nou echt een degelijk papa-taakje :D.)

xx

11. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Waarom is ze er nog dan, als jij of je man alles zelf doet en ze dingen vertelt die niet kloppen en eigenlijk alleen maar tot last is?
    Waarom geef je haar geen feedback en stuur haar weg of vraag een andere kraamverzorgende. Ook zou ik een klacht indienen bij je zorgverzekeraar en kraamzorgbureau. Niet perse dat de kraamverzorgende niet goed is, maar waarom ze alleen jullie verzorgt terwijl ze nog begeleiding nodig heeft en niet de juiste papieren heeft.
    Het is duidelijk dat het vooral gebrek aan kennis is van de kraamverzorgende.

En voor jullie gezinnetje kan het zoveel schelen als je een goeie kraamverzorgster hebt.

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Erg he...je moet naar de wc maar t is zooooo pijnlijk....zitten op de wc lukt me echt niet.

Zo 9% is echt veel zeg..

Hij doet t vooralsnog super dus hoef me geen zorgen te maken en hij was vandaag gelijk van gewicht gebleven.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik ga er niet meer hard voor aan de slag om bv te geven. Leg m vaak aan voor troost en genegenheid, maar niet meer om echt te voeden.

Die stress zoek ik niet meer op.

Moet nu ook eerst opknappen. Mijn hechtingen zaten dus vol pus, die buitenste zijn daarom vandaag verwijdert, daar had ik dus ws ook de koorts van.

Voel me niet fit en heel slap, geniet nu van mijn jongens, zonder verdere druk.

Mocht t per ongeluk op gang komen kijk ik weer verder, zonder verplichtingen of stress.

Eerst zelf aansterken, anders heeft niemand meer wat aan me.

Morgen vragen voor plastablet of zwachtels want mijn benen en voeten zijn nog veeeeeeel erger opgezwollen dan tijdens de zw. T is nu zo erg dat de huid paars is en mijn tenen gezwollen met zakjes erop.

Wil graag zelf weer mobiel worden, als de kleine t zo goed doet, ligt mijn prioriteit in het opknappen en weer mobiel worden zodat ik zelf weer goed voor mijn mannen kan zorgen en lekker met ze op pad kan!

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Kraamzorg is een uur eerder naar huis gegaan vandaag. Prima.

En t ligt niet perse aan haar dat ik haar mijn kids niet toevertrouw, dat doe ik bij geen enkele vreemde. Hoe leuk lief of aardig ze ook zijn. j is voor papa deze week en t lekker waar ik ben...

Ze doet nu wel opeens meer sinds ze minder uren komt, positief dus.

15. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Brrr ik krijg helemaal een rilling door wat ik lees over je hechtingen. Wat naar zeg!! En ook vervelend dat je zo ontzettend veel vocht vasthoudt. Zegt de verloskundige daar niks over?

Heb even gegoogeld over vochtafdrijvende groente, misschien is dat nog een optie? Hiertoe behoren: asperges, wortel, tomaat, bleekselderij, venkel, ananas, komkommer en peterselie. Ook brandnetelthee wordt genoemd.

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    verlos zegt dat t wel even kan duren eer t vocht weg is, maar daar ga iik niet op wachten..doet mij te zeer.

Ben nu zover dat ik zelfs zwachtels aan wil hihihihi..

Die ontstoken hechtingen zijn idd klote hoor,...niet alleen vreselijk pijnlijk , kan af en toe wel door de grond zakken, maar ook t ziek zijn ervan is erg vervelend..denk telkens dat k flauw val, voel me zo draaierig en beroerd op zijn tijd.

17. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Jee uk het zit je niet mee meid!
    Sterkte daarmee, blijf goed aangeven wat je voelt.
    Ooh heb net even je foto's bekeken, wat heb jij een heerlijke mannetjes!
    Wat een schatjes! En ook een leuke naam voor de beeb!

Heb net nog even je bevallingsverhaal gelezen, heftig hoor.

Voor wat het waard is; denk dat je een goede keuze maakt wbt bv.
    Je moet ook aan jouw herstel denken.
    Zelf moest ik de keuze ook maken, ik was er erg verdrietig van, maar ik ging eraan ten onder, ik trok het niet. Het was zoo'n opluchting dat papa ook de fles kon geven.

Oooh ik denk nog even aan je foto, zo lief! Wat is mijn dochter dan al weer groot!

Oh het vocht duurde bij mij wel drie a vier maanden eer alles weg was, heb nog bloed laten prikken, lopen deed nog steeds veel pijn. Veel drinken, en brandnetelthee.

18. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik wil niet vervelend zijn uk. maar ik bleef ook zo vreselijk opgeblazen bij de bevalling waarna ik alsnog gecurreteerd ben. pas na de curretage trok t weg. als ik nu ook terug kijk naar de foto's.. vlak na de bevalling was ik minder opgeblazen dan bijv op de foto's 4 uur na de bevalling. na de curretage trot het gelijk weg..
    nu kan het bij jou gewoon van de wond zijn natuurlijk en dat hoop ik ook. maar zouden ze niet voor de zekerheid een echo kunnen maken?
    wel super dat je mannetje nog 3 weken vrij is. dan kan je idd in alle rust kijken of de bv nog wat gaat doen als je toch nog stuwing krijgt..

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Zal t morgen nog es navragen Cherie.

Jij had geen buikpijn ook? Daar heb ik namelijk geen last van. Mijn bm is al 6 vingers onder mijn navel en weg aan het zakken naar binnen..

20. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik kreeg pas op dag 9 buikpijn. de hele week nergens last van. baarmoeder was na de bevalling gelijk 2cm onder de navel en binnen 4 dagen niet meer te vinden. zakte juist super snel. er was geen enkele indicatie om te denken dat er iets mis was tot de dag dat de kraam weg ging en TOEN kreeg ik wel buikpijn. behoorlijk ook. maar ik had geen ab gehad. en de vk zei dat als ik ab zou krijgen alle symptomen zouden verdwijnen en na de ab weer net zo hard terug zouden komen.

tegelijk met mij is een vriendin bevallen (1dag later) die had exact t zelfde. maar haar hebben ze dus 3 weken aan de ab gehouden voor ze een keer een echo maakte. en dat wil ik dus voor jou voorkomen. IK HOOP dat het niet zo is. maar een echo is toch zo gemaakt voor de zekerheid?
    het komt vaker voor dan je denkt.

Deel Deze Pagina