Gebroken vliezen en opgenomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Puzzel ik ook gewoon verder.

Had net een fles van 100, heeft ie opgedronken. Prima.

K snap niets van die rekensommetjes. Hoop dat de voedingsdeskundige hier nog wat nuttigs voor me heeft.

ANders doe ik gewoon wat ik denk dat goed is.

We zijn net voor het eerst naar buiten geweest. Poeh was beetje overmoedig, heb nu het gevoel dat het zaakje naar buiten komt zetten..auw.

Hoe weet ik nou wat voor kleertjes, jasje, mutsje of dekentje ik over Tim moet leggen als ik naar buiten ga?

Ik had het idee dat ik hem te warm had aangekleed. Heb zijn mutsje afgedaan en zijn vestje open.

T waait hier flink, we wonen pal aan het water aan de kust. Vind het zo lastig.

Omdat ik koortsig ben heb k het zo koud, ik ben zelf geen goede graadmeter.

Nee geen stuwing, denk ik, dat doet toch pijn? Ik heb geen pijn namelijk.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Elke dag hoog je met 10 cc op maar dt heb je wel van je kraam geleerd denk ik?
    En dan blijven de meeste kindjes tussen de 80 en 100 cc hangen een tijdje
    En daarna wijst het zich echt vanzelf geloof me dan word het ewoon wt ophogen en kijken of het werkt als hij elke keer na 2,5 uur ofo gaat komen

En je zal hem echt geen honger laten lijden hoor tot dinsdag als ie honger heeft dan hoor je m wel ;)

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat ophogen van 10 cc geld trouwens tot 10 dagen ofzo..

Wbt kleertjes.. 1 laagje meer dan jijzelf ongeveer dus gewoon een veste en een dekentje..
    En regelmatig het nekje voelen.:
    Word het wat te warm doe je he tdekentje wat terug, stukje van t vest open oid
    Hij ligt ook in de bak he.. Dus last van de wind heeft ie niet echt

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bel even de advieslijn van je merk flesvoeding, dat staat op de verpakking. Als je het gewicht van je kindje weet, dan kunnen ze je zo vertellen hoeveel je mag geven en met hoeveel je mag ophogen. Is altijd een gratis advieslijn en ze zijn dag en nacht bereikbaar ( Dus vind ik het reëel om tot een normaal avonduur gewoon te bellen )

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi idd, maar twijfel zo snel wbt de warmte.

Omdat ik het zelf zo koud had, had ik hem vanmorgen veel te warm aangekleed...

en volgens mij vanmiddag ook.

Ja ze zei idd met 10cc ophogen per dag, maar ik heb geen idee tot hoever dat mag.

Hij heeft nu vandaag een keertje 100 gedronken. Denk dat ik dat vanavond weer doe, en dan op die 100 houden.

6. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    #2966 frums, 19 jul 2012
    Laatst bewerkt: 19 jul 2012
    Mijn zoontje zat aan het einde van dekraamweek op 8x 100cc, hij heeft dat gekregen tot hij zo'n 8 weken was.
    Mij is verteld dat dat ongeveer de max. Is.

Met 8 weken is hij over gegaan op 6x 120.

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Hoe kan jij koortsig zijn als er geen ontsteking waardes zijn?! dat is dus lekker twijfelachtig. ga je niet veilig wanen nu na de dat bloedonderzoek. ook dat zware gevoel in je baarmoeder kan toch een teken zijn. Ik zou voor jezelf wel een datum in je hoofd prenten dat als je voor die tijd niet bent opgeknapt dat je dan toch een ehco laat maken. sowieso als de AB op is en de koorts komt gelijk terug. echo laten maken.

stuwing hoeft niet persee pijn te doen maar je herkent het wel. grote borsten met flinke knobbels erin en warm!!! je borsten voelen dan gloeiend.. en het koortsige gevoel voel je dan ook vanuit je borsten stralend door je lijf.. (ik had geen pijne borsten wel harde:D en grote.. :p)

idd gewoon je gevoel volgen lijkt mij het beste mbt voeding van Tim. op dit moment met zijn temp vooral zijn nekje voelen. als hij erg warm in zijn nek voelt of zweet ligt hij te warm. je kan hem misschien beter iets minder warm kleden en dan met een deken erover die extra warmte geven indien nodig. ook eventueel een omslag doek als je m in huis hebt. als je dan t gevoel heb dat hij te warm is kan je hem gewoon die deken af doen.

liefs.

8. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Uk: het is het gewicht van Tim x 150 cc; dat is de hoeveelheid per dag. Verdeeld over het aantal voedingen. Dus als hij 3.5 kg weegt, dan is dat 525 cc; verdeeld over 8 voedingen is dat dan (pak even rekenmachine) 65 cc, bij 7 voedingen 75 cc. Volg je het een beetje? Maar meer honger; als je bv geeft kijk je ook niet hoeveel hij binnen krijgt. Dus waarom niet meer aanbieden. Wel iets meer kans op krampjes (de omneo van nutrilon helpt goed tegen de krampjes em ook infacol (maar dat heb je vast al).
    Laat je man toch af en toe een voeding doen; dat geeft zoveel rust. En lekker bijslapen overdag als dat lukt. Telefoon uit, bel uit. Desnoods met z'n viertjes naar bed. De komende tijd blijft veel energie vragen. Ons mannetje is nu 5 maanden en ik ben nog vaak erg moe.
    (zonder nachtvoedingen)
    Succes met alles. Gezellig topic dit.

9. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    ??? Wel raar.. ik heb te horen gekregen dat ik mag ophogen tot 120 als de kleine dat aangeeft....
    Wat zijn er een hoop regels...

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Maar ik spoot insuline tijdens mijn zwangerschap, en de kleine heeft dus meer kans op suikerdippen als ik minder voedingen geef.

Hij moet daarom wel op tijd gevoed worden.

11. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Gekko: ik zou dat ook doen. Doe wat je gevoel je ingeeft. Niet zo naar de rekensommen en regels luisteren. Uiteindelijk mag je niet boven de liter/24 uur uitkomen i.v.m. eiwitten en de nieren van het kindje. Maar zoals gezegd; bij bv stop je ook niet na een bepaalde tijd. Zo van ho ho; genoeg......
    Zo'n rekensom is wel handig voor als je bang bent dat je kindje te weinig krijgt.

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi en mij is verteld dat ik tot 90cc mocht ophogen, en daar dan voorlopig op zou zitten. Niet dus, hij heeft honger, dus ben ik op de 100cc overgegaan.

13. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Volgens mij had je al wel eerder op meer per voeding over mogen gaan, waarschijnlijk had je kindje dan meer tijd tussen de voedingen laten zitten.

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Das waar.

ALleen hoe weet je hoeveel je kindje weegt? Want dat is nu een paar dagen geleden dat hij gewogen is, hij woog toen 3540, maar hoeveel hij nu weegt weet ik niet?

Hij heeft elke verschoningsronde een verzadigde plasluier en hij poept vaak en veel.

Ik geef hem idd infacol nu. Lijkt wel te helpen.

15. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Als hij zo goed drinkt ga er dan maar vanuit dat er in een paar dagen zo'n 100-150 gram bij zit. Vaak wel tot 3 ons per week. Minder mag trouwens ook gewoon hoor. Dus geen stress als hij straks minder hard groeit. Dus nu denk ik ongeveer 3700??

16. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Cinababy voor tussendoor is trouwens ook fijn; een paar druppels op zijn speen, als hij die heeft, heerlijk vinden ze dat. Heb je ook het idee dat je tussendoor iets kan doen; want dat gaat met infacol niet.

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ab kuur is nu op. Kijken of ik ziek word...of dat ik echt puur oververmoeid ben.

Wil wel dat mijn man gaat voeden, maar ben nou net blij dat ik op mijn eigen maniertje voed (veel pauzes, boeren tussendoor, infacol van te voren) hij minder krampjes heeft......

En ik kan dat moeilijk uit handen geven..maar zal moeten. Als mijn man nou es een paar voedingen kan doen, dan kan ik even bijslapen.

Ik was gisteren direct uit t niets (heb al vanaf week 30 bedrust gehad, en zou gisteren 39.3 zijn, dus al ruim 9 weken niets gedaan) een uur gaan wandelen over de kermis met Jin. En met Tim over de braderie.

Als je al zolang niets gedaan hebt, is het wel logisch dat je gewoon op bent.

Heb vannacht wel last gehad van mijn buikspieren, deden erge pijn.

Heb nu maar een corrigerend hemd aangetrokken en een positieonderbroek.

Wil zo weer een stukje lopen met de boys.

En mijn bondolino komt vandaag..jippiee.

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ga ik straks ook de cinababy halen!

De infacol vind ie maar vies..hihi..maar lijkt wel wat te helpen gelukkig..*kloptditgelijkweeraf*

19. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Een uur gelopen !!!!!!!! Helemaal niet gek dat je moe bent. Ik was al kapot van 15 minuten. En ik heb tot het laatst alles kunnen doen.
    Oh en kan me heel goed voorstellen dat je niets uit handen wil geven; heb ik ook!:)

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    K wil dat idd allemaal zelf doen, dan weet ik zeker of hij niet te snel drinkt, niet teveel lucht inslikt, en tussendoor even pauzeert..Stom he...en ik weet dat ik er dan naast ga zitten commanderen..dan doe ik het liever zelf.

Maar ik moet t gewoon los gaan laten..pff..ben iknog niet aan toe geloof ik.

Deel Deze Pagina