Gebroken vliezen en opgenomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Fijn dat je man oefent met flesjes, knap hoor !
    En wat eet jullie T flink !
    Al wel de 120/4 geprobeerd voor de nacht ?
    Dus 1x nacht van 4 u, tis alvast 1 ! Hier komt ze in de nacht om de 2u ofzo pfoehhh haha.

En maak je aub geen zorgen je hebt natuurlijk geen hpv ! Positief denken he ;).

Mn moeder had ook vleesbomen en was dan 3 weken wel ongi en 1 week niet. Ze heeft verschillende soorten de pil gehad, spiraaltje en weet ik wat...
    Niets hielp alleen baarmoeder eruit. Dus hoop dat de buikpijn gauw stopt pfff.

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoihoi! Ik kwam weer even buurten, heb een heel stuk teruggelezen. Wat naar dat je je zo druk maakt om je wrat, kan het me helemaal voorstellen word zelf ook helemaal kriebelig van dat soort geintjes. Ook lekker dat hij het niet even aan je uit heeft gelegd van te voren, dan had je niet hoeven googlen en niet al die enge verhalen gelezen. Snel afspraak maken ben je er ook snel vanaf! Moet je dan onder narcose ofzo? Want dat is wel naar met de flesjes waar je je nog zo druk om maakt en die je man nog niet echt aandurft.

Wbt flesjes, ik heb bij R. in de kraamweek al gekolfd, nu weet ik dan het met BV anders is dan met FV, ik gaf het gecombineert en op verzoek, ben hier altijd vanuit blijven gaan. Gaf eigenlijk altijd wat meer dan hij opdronk en hij liet altijd wat staan, wist ik iig zeker dat zijn buikje vol zat. Heb nooit echt naar die regeltjes gekeken, bij BV bepalen kindjes het ook zelf en dit kunnen ze echt heel netjes, waarom met KV niet?

T enige wat ik nu wel merk is dat wij altijd een maand later overgaan op de volgende stap ivm het maximale aan flesvoeding. Hij laat/liet zelf een fles vallen maar dan dus wel een maand later. Dan ging ik dus over op de volgende stap en zat hij weer keurig aan of iets onder het max.

Het max. is trouwens in Nederland weer heel anders dan in Belgie dus ook daar heb ik me nooit strak op vastgepint.. Hij heeft echt weken ertussen gehad dat hij standaart wat meer wilde, zo ook wel weken dat hij weer minder dronk. Meneer bepaalt t zelf wel hihi.. R. is ook niet dik, niet ongezond, heeft geen gekke dingen. Zat trouwens altijd keurig wat rond zijn gewicht mocht hoor, maar dronk gewoon op zijn eigen tijd zijn eigen hoeveelheden.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik ben bang dat als ik n grotere fles geef hij meer buikpijn/krampjes krijgt? Soms is de fles 110cc, maar dat is dan niet bewust, zit er net wat meer water in, gaat gewoon op.

Vraag dinsdag aan t cb hoe ik t t beste kan doen. Overdag durft ie regelmatig na 2,5 al te komen.

Dus op advies vd voedingsdeskundige hier op t forum jhbpm gehaald. Durf nog geen heel schepje toe te voegen bang dat t krampjes veroorzaakt.

Oh das een ellende hoop voor je dat dat jou bespaart blijft hoor, je bent nog veel te jong voor een bmm verwijdering!!

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Kwabbernoot: ja dat begreep ik ook nooit eigenlijk, waarom niet voeden op verzoek met fv?

Ik maak gewoon n fles als hij honger heeft, ga ook niet rekken, dan raakt ie helemaal over de rooie, en aan een overstuur kind heb je ook niks.

Hij drinkt t wel helemaal op die 100cc en soms gaat ie huilen als we klaar zijn, honger of zuigbehoefte?

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Heb je een fijn cb? Hij krijgt echt geen krampjes van de hoeveelheid voeding, ze kunnen wel krampjes krijgen van het gerommel met jbpm, infacol en die andere(hoe heet dat nou, van cinnababy? dement hoor..).

T beste kan je gewoon bronwater geven(van de aldi bijvoorbeeld) of gekookt water, dit is wat minder hard. Goed laten boeren en zorgen dat hij weinig lucht binnenkrijgt. Welke flesjes geef je nu?

Edit: Als hij nog huilt kan je hem rustig meer geven hoor, hij krijgt er echt helemaal niks van. Ja een lekker vol buikje en je zal zien dat hij de keer erna misschien wel weer wat laat staan.

FV kan prima op verzoek hoor, is alleen niet zo veel over bekend maar die kleintjes weten zó goed wat ze nodig hebben.

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ohh en uk, heb jij wel eens een flesje JBPM laten staan, na de voeding? Moet je eens kijken hoe keihard dat wordt! Hier zitten we er helaaaaaaas aan vast(nogsteeds door zn flesjes) door zijn verborgen reflux, maar als je ziet wat voor een klont dat wordt is het ook niet gek dat ze er buikpijn van kunnen krijgen! R. had daar dan gelukkig geen last van(iig niet brullen) maar die had het ook zo zuur in zijn keeltje dat het vast een verademing was dat t in zijn buik bleef.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Nou met de oudste heb ik geen klagen over t cb, geen idee hoe ze zijn met babietjes.

De voedingsdeskundige adviseerde (hier forum) jhbpm toe te voegen en evt cinababy en dat andere hahahaha...voor tegen de krampjes en jhbpm voor n verzadigd gevoel.

maak ik zo voor de nacht gewoon 110cc klaar, kijken of hij daar goed op slaapt.

Hij moet nu half 10, dan laatste 2 avonden half 2 (4 uur ertussen, tijden wisselen altijd ivm tijden dat ie komt), half 5, half 8 weer..

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heb nu drie flessen gemaakt met half schepje jhbpm en #kloptheelhardaf# nog geen krampjes gehad.

Hij scrhrokt zo hard zn fles leeg en neemt zo n berg lucht in, heb t idee dat door de jhbpm hij langzamer drinkt en minder lucht inslikt.

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heb plastabletten gehad, maar nog geen druppel vocht raak ik kwijt!! Hoe kan dat?

Heb sinds vanavond wat steken in mijn bmm, hoort dat erbij?

Ben al paar dagen koortsvrij inmiddels.

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jeetje je bent wel t haasje! Is de huisarts vandaag nog geweest en ben je goedgekeurd? Plastabletten kunnen volgens mij even duren voor ze werken maar weet t niet zeker. Ik denk dat je er goed aan doet om, ook voor je eigen geruststelling, even aan je vk te vragen of ze je helemaal wil nakijken. Dat je je ongerust maakt en het idee hebt dat er wat mis is.

Ik heb even wat dingen nagekeken voor je van R.; komtie:

Voedingen:
    Ik heb het schema van R ff nagezocht voor je, we boden hem flesjes van 130+5 en hij dronk de ene keer 70 om de andere keer de fles leeg te drinken. Soms dronk hij om 7 uur de ene helft om om 8 uur wakker te worden voor de tweede helft, hier hebben we gewoon aan toegegeven.
    Ik kom zo terug op t extra water bij de fles.

Krampjes:
    JBPM zou ik er echt uit gaan laten, net als al die middeltjes. R. werd pas rustig nadat al die middeltjes(die ik overigens in al mn bezorgdheid wél allemaal heb geprobeert) zo de deur uit heb gekiepert. JBPM wordt tegenwoordig te pas en te onpas aangeraden, het is echt een vorm van bijvoeding en kan wel degelijk flink op de darmen slaan. Het is echt niet nodig.

Wat wél kan helpen en ik nog niet zag staan is wat extra vocht aan zijn flesjes toevoegen. 10 ml per fles is genoeg, hij hoeft dan ook niet de hele fles leeg te drinken maar er zit wel meer vocht in omdat je het dan verder verdunt dan nodig is. Dat extra vocht vinden darmen erg leuk! Net als t bronwater/gekookte water. Sommige kindjes verdragen het kraanwater echt niet al zou dit volgens heel veel mensen prima zijn. Oh en t extra vocht is ook een lekkere maagvulling én met het warme weer op de stoep heel goed.

Oh en absoluut niet schudden als je de voeding aanmaakt maar roeren met een vork.

Snel drinken(en krampjes):
    Als je kindje te snel drinkt kan je een andere fles proberen. Ik kan je de Dr. Brown aanraden of (ja misschien een beetje gek maar dit hebben we heel lang gedaan) de Medela fles met de Difrax dop. De dr. Brown zorgt voor weinig lucht bij de voeding. Als je hiervan de kleinste speen hebt en hij drinkt gewoon nog snel dan is het gewoon echt niet anders.

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik raad je ook de dr brown aan Uk.

Van plastabletten heb ik de balle verstand hoop voor je dat t gauw werkt.
    Hoe voel je je verder kwa koorts etc ?

Wat doe je veel jbp ik heb hier een potje en mag maar een kwart theelepel in de voeding doen. Vroeger deden ze ook venkel of rooibos thee aanbieden voor krampjes. Maar zou eerst dr brown fles proberen, die verkopen ze alleen bij etos en prenetal. En daar staat ook bij inderdaad, niet schudden maar roeren.

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Jbpm is nog lang geen kwart theelepeltje hoor...zit een heel klein schepje in en daar de helft van is nog geen kwart op een theelepeltje. Net even gecheckt ;)

Dr Brown fles heb ik al vanaf het begin.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij voedden idd ook op verzoek met fv. Heb me laten leiden door gevoel ipv schema's.
    Kwabbernoot geeft een hoop goede tips.

Wij kregen klonten met een vork, zijn het dus in een beslagkom gaan kloppen met een garde. En dan voor twee flesjes tegelijk.

Sterkte meid, hoop voor je dat je plas tabletten snel werken!

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Extra water geef ik ook idd.

Hij drinkt met de dr brown ook te snel.

Maar meiden nu ik dat beetje jbpm geef, zijn de krampen minimaal.....

..is t niet zo dat elk kind anders reageert?

ik ben er blij mee dat de krampjes minimaal zijn nu namelijk. Nu gaat t goed, klopt af, ga dus even niets veranderen. Vraag morgen wel hoe t cb er over denkt.

15. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Oh fijn toch! Wat zou dan nog bezwaarlijk zijn tegen jbpm? Als het helpt!
    Fijn joh, ik vond het altijd zo sneu die krampen..

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Over de wrat volgende week didag kno.

nog effe ha gevraagd of hij denkt aan iets engs, nee dat denkt hij totaal niet, maar hij vind dat ze vorig jaar laks zijn geweest om t niet te laten onderzoeken en wilde dat even recht ztten via de verwijsbrief. Dat ze nu wat secuurder te werk gaan.

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik doe ook waar ik me goed bij voel. Hij kwam vannacht 2 x om de 4 uur, en net na 2,5 u.

18. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uk hoe zit het nu met de plastabletten? Werken ze al een beetje?
    En hoe gaat het met je rust? Kan je die al een beetje pakken?

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja dat vond ik eigenlijk ook...

Denk als het helpt, gewoon gebruiken?

Kan me voorstellen dat elk kindje anders op dingen reageert? Bedoel dat hebben wij toch ook als volwassenen, de een kan niet tegen bruine bonen en de ander wel ;)

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Plassen doe ik echt niet van de tabletten en mijn voeten blijven dik...
    Benen ook.

Vandaag komt ha weer langs voor bloeddruk.

Heb nu wel meer rust. T slaapt nu langer door achter elkaar en ik dus ook. Slaap ook echt diep tussen de voedingen door. Ik sliep voorheen heel licht.

Hij staat naast me in zijn ledikantje.

Deel Deze Pagina