Gebroken vliezen en opgenomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja vind ik wel hoor, wij wilden er eerst ook niet aan maar onze dochter bleeeef spugen. Met nutriton erdoor heen helemaal niet meer, en ineens had ze ook geen krampjes meer... Zo raar, omdat ze altijd zeggen dat juist daardoor krampen worden veroorzaakt.
    Maar goed plas ze hahaha. ;)

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons hangt hij in een wiegje boven het bed... soms slaap ik heel diep... en dan slaapt mijn man heel licht.. soms omgekeerd...
    Hier hebben we een routine en zijn we samen wakker als die kleine komt voor een voeding.. dan gaat het net even sneller en liggen we zo weer te ronken alle drie..;)

Is er niets anders te doen tegen je vocht??? Koud houden? Inbinden?
    Ik kreeg de tip van de vk om wisselbaden te nemen...

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier ook een spugerd.

Dat blijft ie dan wel weer gewoon doen ondanks de jbpm. Maar dat de krampjes zo goed als weg zijn, vind ik wel een hele belangrijke plus.

Doe er maar minimaal bij, hij moet nu wat rustiger drinken en doet er langer over.

Heb er zelf rust bij nu.

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Wisselbaden, koude baden, alles al geprobeerd. Heb bloeddruktabletten gekregen omdat deze veel te hoog was. Plus plastabletten omdat t vocht niet wil minderen.

Ik heb al gezegd, gooi me nu maar in de zwachtels. Zodat het vocht weggestuwed gaat worden.

Ha komt straks weer, kan ik dat even vragen, ik pas nergens meer in, doet pijn, voeten zijn gewoon blauw/paars.

5. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uk dit klinkt gewoon ongezond zo erg!!!
    Blauwpaars van het vocht?!? Ik zou je man vragen om even goed te zoeken naar dat kraantje en vragen of hij hem helemaal open kan zetten..... zodat al dat water er lekker uit kan stromen....

Even een vraagje hier.. aan de ervaringsdeskundigen... maar wanneer is het na een fikse knip verantwoord om weer te fietsen? Ik heb behoefte aan een tochtje...zeker als het dit weer is....maar ben huiverig om op dat enigszins sportieve fietsje van mij te stappen (smal zadel;))

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    In princiepe moet na 3 weken die knip wel geheelt zijn. t kan hooguit nog beurs voelen. ik had ook een behoorlijke knip (vacuum) en deed eigenlijk gewoon alles. kleermakers zit op de bank:D gewoon kijken hoe t voelt.

Uk hoe voel je je verder?
    ik vraag me nog steeds af of ze niet iets missen.

7. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idem.. dus gewoon proberen.... Gisteren weer heerlijk de tuin gedaan.. dus dat kan weer.. vandaar ook de kriebel denk ik... dat en het weer...

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Uk, fijn toch dat T geen krampjes krijgt van jbp. Mijn meisje ook niet.
    Ik weet alleen niet of je t aan t cb moet vertellen hoor, hun zijn vaak van eerst aan ons vragen en dan pas doen.
    Goed dat T nu minder snel komt en je kan best op verzoek voeden hoor. Alleen een ritme is uit eindelijk makkelijk omdat je zo precies weet wanneer en hoe je weg kan gaan.

Hoop dat je ha iets kan doen aan t vocht, wat verschrikkelijk zeg is toch niet normaal. Hebben ze je suikers ook nog gecontroleerd, is dat al over of nog niet ? Zoveel vocht kan ook bij diabetes horen toch ?

Rust lekker veel uit, geniet zoveel mogelijk en hopelijk voel je je nou gauw beter !
    Ook fijb btw van je wrat, inderdaad slecht dat ze t niet controleren. Nou nu wel en ook al is t niks, is t altijd fijn !

Dikke knuff

Gekko, ja hoor als je geen last meer hebt van je knip kan je weer alles !

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heej, ms moet ik weer es een dagje mijn suikers bijhouden, daar was ik meegestopt.

Ha is net geweest. Hij zei dat t voornamelijk mijn voeten zijn en zwachtelen er niet tegen helpt.

Mijn bloeddruk was nu weer goed.

Ben echt erg met die stomme wrat in mijn keel bezig. Maak me zo ongerust. Ook al zegt ha dat hij zich totaal niet ongerust maakt. Hij wil gewoon dat t nagekeken wordt wat t is omdat ze dat vorig jaar verzaakt hebben te doen.

Ik vertel bij J ook altijd pas achteraf wat ik gedaan heb, moet zeggen dat ze daar niet moelijk over doen. Maar geen idee hoe dat is met een baby. Kan me voorstellen dat ze zich daar meer mee bemoeien?

Maar goed, mijn kind, dus ze kunnen moeilijk doen, jammer dan ;)

Vertel het wel eerlijk, wil namelijk graag hun proffesionele kijk erop horen. Kan ik zelf inschatten wat ik ermee doe.

Nou heb ik een pedagogische achtergrond en jaren gewerkt met babys en dat weten ze ook.....dat scheelt ms ??

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Whaaa uk je topic staat op pagina 3! Jeej dat is niet vaak gebeurt in de afgelopen maanden, dacht dat hij verplaatst was!

Kan me voorstellen dat je die wrat supereng vindt. Je bent zo kwetsbaar nu en je kindjes zijn zo afhankelijk van je, dan is het niet gek dat je heel bang bent dat er iets mis is of er iets met je gebeurt(herkenbaar). Laat t zo snel mogelijk onderzoeken dan ben je er vanaf.

Betreft de krampjes, maar als het goed gaat dan zou ik niks veranderen, dacht dat hij nog last had. Sorry! Heel klein beetje JBPM kan ook goed werken, maar als ze daarna nog last hebben dan kan je het er dus beter uitlaten. Dat was mijn punt.. Er wordt vaak zo veel door elkaar heen gegooid, JBPM, beetje chamodent(of was dat nou voor tandjes, cinnababy voor krampjes?), beetje infacol, kruiken, wiegen, dragen, uitkoken, andere voeding, andere fles. Ja die kids worden er ook stapel van en krijgen dan juist krampjes.. Snap je wat ik bedoel?

Oh en met rustiger drinken. Kreeg hier van de lactatiekundige een tip. Als je de fles rechtop houd en je klapt de speen dubbel met je duim, hem daarna kantelt(dus naar Tim zijn mondje toe draait) en loslaat moet hij ook meer moeite doen. Hoe t precies zit weet ik niet maar R. zat daarna op 13 minuten ipv 10 hihi..

CB is overal anders. Hier heb ik niet zo'n moeite met ze, vind ze alleen bijzonder onkundig. Ze hebben me bijvoorbeeld aangeraden om R. lekker aan tafel te zetten en vooral als hij klaar was maar even te laten wachten en krijsen(met 8 maanden!!!) want hij moest t toch leren. Nou dit soort fratsen.. Ohja, hij heeft dus van begin af aan verborgen reflux. Ik moest hem maar lekker inbakeren:( Dat mag helemaal niet met reflux en vind ik trouwens ook doodeng..

Maar ik luister dan gewoon niet, ik ben de mama.. Ze zeggen tegenwoordig niet zo veel meer hoor, R. krijst vanaf binnenkomst tot we weg zijn. En als ze hem aanspreken(hallo lief jongetje! Heel enthousiast) dan gaat hij nog tien keer zo hard gillen whahhahaha... Volgens mij zijn ze blij als we weg zijn :D

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Zooo hihi cb vanmorgen geweest..

Hij is nu boven zijn geboortegewicht, jippie.. 3840gram. Geboren 3760, afgevallen tot 3480!

Hij mag tot 120cc voeding krijgen en dat dan 8 keer, geen enkel probleem.

EIgenlijk niets nieuws onder de zon.

De angst om de wrat is geweken, t is een gewone wrat, mijn huisarts komt nog elke dag langs voor mijn bloeddruk en vocht vasthouden en ik heb mijn angsten uitgesproken.

Hij zei dat t gewoon een wrat is, die groeien onder invloed van hormonen een paar keer zo hard, en ws hebben ze vorig jaar niet heel de wortel weggehaald.

Was idd al bezig met oh ik heb 2 kleine kids, wat nou als ik ernstig ziek raak....zag al de ergste doemsenarios passeren.

Ik wissel niet met flessen, ga niet experimenteren idd om precies de reden die je zegt, je moet de darmpjes de rust gunnen om te wennen aan iets.

Dus de dr Brown nog altijd, klein beetje jbpm, en dat werkt. Soms heeft ie nog even krampjes, mag dan cinebaby geven van het cb. SChijnen ze te adviseren.

Vannacht was meneertje gezellig wakker, mijn ogen hangen op mijn voeten ;)

Man is een luchtbed op aan het pompen kan ik in de tuin een tukkie doen. Tim ligt te snurken in de schaduw in zijn wagen, en Jin dobbert in zijn zwembad....genieten dus met de heren....

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Jeetje kwabbernoot, wat een rare cb ja !
    Hier zijn ze ook raar, mijn nichtje liep met 10/11 maanden los, ja dat mag niet
    Dus met andere woorden houd je baby zittend ?
    Ben benieuwd als ik straks weer moet. Mn meisje reageert wel als je tegen dr praat maar ze kijkt je niet aan, dus zal ik wel een slechte mama zijn. Ook tilt ze alleen dr hoofdje op wanneer zij wilt en dat is dan vooral wanneer ze op de buik vsn papa of mama ligt. Nouja kan me niks schelen, oefen genoeg met dr benoem slles etc. Iedereen ontwikkelt zich op zijn/haar manier.
    Dus Uk hoop dat jij wel een makkelijke cb hebt wat betreft baby's. Gelukkig ben je al mama van een groter kindje en doe je t geweldig. Want kan me voorstellen dat de nieuwe mama's enorm onzeker wordt van t cb.

Mama en/of papa weet t toch bijna altijd beter.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Een kennisje van me heeft een dochtertje wat iel is, dus te mager...maar de moeder heeft nog geen maatje 34 en weegt iets van 45kg, wat verwacht je dan van t kindje?

Een ander kindje is te kort, ja wat willen ze dan? Dat je t aan de waslijn hangt met gewichten??

Over T had ze niets te melden, denk idd dat t wel uitmaakt of t je eerste kindje is ja of nee en hoe oud je zelf bent (33jr ik) en dat ze je daar op ' afrekenen'..

Ze begon alleen te zeiken of ik niet met iemand wil praten na een 'traumaitsche zw en bevallin (???)'..ik gezegd dat ik tijdens de zw wel begeleiding had willen hebben, nu echt niet nodig.......gezeur....

14. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieve uk en man

Beetje laat, maar nog van harte met de geboorte van Tim. Hopelijk vind Jin zijn nieuwe broertje heel lief. Geniet van jullie prachtige gezinnetje. Ik wens jullie heel veel geluk, liefde en gezondheid voor nu en in de toekomst.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dank je wel!!

We genieten heerlijk van elkaar..

We wonen naast t strand (wonen in zeeland), maar tis zo warm op het moment dat ik niet met T mee durf naar t strand...ondanks dat we een parasol en half koepeltentje hebben ed.

Jammer, dus papa en J gaan smiddags samen naar t strand, ik ga ze dan na 4-en tegemoet wandelen met de kinderwagen. Haal ze op van het strand.

Weet ook niet wat ik T aan moet doen. Hij draagt nu een rompertje zonder mouw en een pakje aan 1 stuk (heel stoer) zonder mouwen en korte pijpjes. Heb er nu even een dekentje over heen gelegd. Hij ligt in de box en is in slaap gevallen.

Wat doe jij je baby van 2 weken oud aan? Nu?

Ga je ermee naar buiten?
    Of blijf je binnen in deze warmte?

Ik durf ook niet met de auto weg, veel te heet..terwijl ik graag even naar de winkel zou gaan..

16. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik denk dat je hem zo goed hebt aangekleed.
    Ik deed ook altijd een dekentje erover als ze in slaap vielen.
    naar buiten gaan deed ik zeker wel met dit weer alleen dan wel goed de parasol er op en een hydrofiel luier voor de kap.

17. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    *CB, wat fijn dat het prima was! Hoe doe je dat eten dan? Giet je het af ofzo tot strak 120 of geef je 130+4?

Ik denk dat het aan je houding ligt hoe ze met je omgaan. Ik ben niet onzeker en laat me echt de kaas niet van mijn brood eten als het om mijn kinderen gaat.. Met de eerste helemaal niet bij het CB geweest, ik was een hele jonge mama en die wijkmuts kwam bij ons langs toen D. geboren was. Zegt ze(echt het eerste wat ze zei!) "Heb jij er nou geen spijt van!?". Nah ik was woest, heb dr zo buiten gezet en de controles en prikjes via de huisarts gekregen. Misschien hebben ze dit wel op dossier ofzo:p hihi..

*Hitte en kleding, R. is ook in een hittegolf geboren. Hij lag vaak in een dun rompertje(korte of zonder mouwen) en een lang dun broekje. Broekje was omdat hij echt zweet kreeg in die huidplooitjes en dat broekje(van imps&elfs sleep had ik er twee, die zijn echt lekker met dit weer, heel zacht en dun katoen, geloof nu in de sale bij kleertjes.com) dat weer wat opnam.

Soms ook alleen een romper, dit was als het echt boven de 30 graden was.

Ging trouwens elke dag rustig met hem lopen hoor, zorgde dus alleen wel dat ik zo veel mogelijk in de schaduw liep en een groot wit laken over de kap hing tegen de felle zon(had een donkerblauwe wagen, die worden ook zo heet in de zon, met wit erover toch het idee dat het minder hitte absorbeerde) en zijn parasolletje ophad. Soms ook het lakentje iets over hem heen als ik het idee kreeg dat hij koud voelde.

Zal ff foto voor je zoeken.

En ik moet t nog even delen: JEEEEEEEEEEJ VANDAAG 32 WEKEN ZWANGER! Ohhhhhh duurt nog maar even!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

18. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier alleen een romper voor de kleine... hij heeft het warm zat..

Enige probleem is wel dat hij het heerlijk vindt na de middagfles als we even gaan rusten op mijn borst in slaap te vallen... gezien het feit dat er dan minimale last is van de krampjes vindt ik dat ook prima.. alleen zweet ik me na een uurtje het ;) hahahahaha.. ligt hij daar in een plas zweet.. maar eerder verplaatsen betekend tot nu toe een rood hoofd en een traan...

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Kwabbernoot: Jeeeeeeeeej...nog maar een paar weekjes te gaan!!!

Wat een super schattige fotos hihihi...

T ligt nu alleen in een romper, het is niet uit te houden hier in huis. Heb over zijn beentjes een omslagdekentje gedaan omdat hij weer in slaap is gevallen.

Gekko: Pff dat heb ik hier ook. Hij wil het liefste op mijn borst slapen/liggen, bij mama zijn, sjonge we glijden gewoon van elkaar af door het zweet, maar haal je m weg, dan is het huilen, want hij lag lekker bij mama hahahaha....

Dus ik op mijn allervoorzichtigst naar de wagen/box lopen om hem daar in proberen te leggen, hihi, soms lukt t...

Heb m nu in de box liggen, lekker open en ruim, koel midden in de kamer, nou ja koel, het is 26 gr in huis...pfffffffffff...

Man is met J zwemmen, ga ze nu niet ophalen...als het binnen al zo heet is.

Vanmorgen zijn we vroeg boodschappen gaan doen met de wagen, daarna langs het kikkerbadje waar J lekker gepoepeld heeft en ik T de fles gegeven heb.

Waren we voor de ergste hitte thuis. Nu is J met papa weer gaan zwemmen...vraag me af waarom papa een mega zwembad voor J in de tuin heeft gezet, hij neemt m telkens mee naar het strand of kinderbadje ;)

Had vannacht T in een heel dun pyjamaatje uit 1 stuk gedaan, zonder romper eronder, wel met lange pijpjes en mouwtjes, en een lakentje tot over zijn buikje. Hij was voor het slapen gaan 37.1 (uit mijn hoofd) en om 2.00 was hij 36.8, toen heb ik een omslagdekentje over het lakentje gespannen, tot over zijn buikje. Hij voelde wat koeltjes aan.

T is ook zo warm boven. J lag echt gewoon keihard te zweten in zijn bedje. Droop van m af.

Ik kan er zelf niet tegen, krijg er vreselijke koppijn van en voel me altijd erg lamlendig. Van mij mag het een paar graden minder warm zijn.

Wel dat de kids nog gewoon lekker kunnen zwemmen hoor.

20. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ukuldaatje,

Hier vanaf de vakantie bestemming een onwijs gefeliciteerd!!! Ik dacht even bij je kijken en hij is er! Super!!

Tot snel !

Deel Deze Pagina