Poeh ja k ben geen arts natuurlijk, maar gezien het steeds in't ziekenhuis wel afzakte enzo.. Maar snap dat dat ritme ook niet echt ideaal is zowel voor je zoontje als voor je vader... Als je het nou morgen weer zo erg hebt, kun je het miss 1 dag proberen om te kijken of het verschil uitmaakt? Hoewel als het niet afzakt voor morgen lijkt me zo'n ochtend niet verstandig voor je... maar snap dat je een beetje om het hand zit wat betreft je zoontje en de planning eromheen met je ouders etc!! Lastig hoor Hoe deden ze het vorige week, of had je man toen hele dagen zorgverlof?
Toen hadden mijn ouders nog vakantie. Ze hadden toevallig net die 14 dagen dat ik in het zhuis lag vakantie. Man neemt halve dagen zorgverlof op omdat hij net per 1 mei met een nieuwe functie begonnen is. Een belangrijke functie waarbij hij een half jaar ingewerkt zal worden. Dus hij kan niet gelijk hele dagen zorgverlof nemen. Zou in noodgevallen wel kunnen, maar dan zijn we ook zo door zijn zorgverlof heen ook. En we weten niet hoelang deze situatie zich voor zal doen... Kan vanavond bevallen, of over 5 weken met een inleiding..je weet t niet..
Nee duurt al een hele middag. Ze volgen elkaar in een raptempo op. Maar doen nog altijd geen pijn. Ga zo maar een warme douche nemen en terug naar bed. Had even gtst gekeken met mijn man. T is toch niet erg he, harde buiken in regelmaat en in rust, maar geen pijn doen? Bedoel ik weet dat het er in kan zitten dat ik ga bevallen, maar zolang die geen pijn doen hoef ik toch geen actie te ondernemen? Wel jammer omdat mijn buik constant zo hard is, voel ik de kleine minder. Tussen de harde buiken door voel ik m wel eventjes snel.
heb je daar dan geen afspraken over met de gyn? want naar mijn weten is harde buiken met regelmaat niet goed. .... hoe lang duren de harde buiken? zou je dan niet gewoon even bellen? heel veel sterkte. hoop dat je kleine nog even blijft zitten.
Nou kijk we weten dat de bevalling kan opkomen elk moment gezien wat er gebeurt is.. Maar ik moest bellen als ik : bloedverlies kreeg, veel vruchtwaterverlies, koorts, kindje minder voel, weeen om de 10 min.. Maar dit zijn toch geen weeen? Ik had in het ziekenhuis ook veel harde buiken, minder dan nu...en dan zeiden ze we zien wel of het door zet. Ik ga er dus vanuit dat ik moet wachten tot ze pijn gaan doen? Had ik dat nou gisteren maar gevraagd bij die ctg, maar ja, toen had ik er geen last van in deze mate... Nou ja last, pijn doen ze echt niet.
Harde buiken duren niet erg lang nog, zeg een sec of 20. Dan zakken ze af. En als ik iets doe, loop oid, dan blijft de harde buik gewoon constant. Die neemt dan niet af.
Ja, dat heb ik ook gehad (vorige week, en ook toen ik 29 wk was). Maar ik heb niet jouw achtergrond/geschiedenis. Ik heb periodes met heel veel harde buiken, idd iets van 20-30 seconden en rustig elke 2-3 minuten gehad. Was vorige week, een dag lang zo, en de volgende dag nam dat weer af. Niet pijnlijk, wel zeer frequent. Ik zou bellen als je je zorgen maakt. Je bent 33 weken pas, het is zaaks dat ze iig uitsluiten dat het weeen zijn.
steeds regelmatig harde buiken zou het begin van weeen kunnen zijn hoor... ik zeg niet dat het zo is, maar zo begint het vaak wel. Bij mij hebben ze alleen wel 3 weken geduurd voor de bevalling begon, maar wat evenstar ook zegt: ik heb jouw voorgeschiedenis niet.
Lastig omdat ze zeiden dat ze de natuur zijn willen laten gaan nu.. Kindje mag dus nu gewoon komen van ze (longrijping gehad, ab kuur, remmers, alles is gedaan zeg maar)....ook omdat het al zover voorloopt. Ze verwachten ook dat het binnenkort gaat komen. Maar ik vind het zo lastig om in te schatten of dit het vermelden waard is? Heb bij mijn ontslag nog gevraagd moet ik ook bellen bij harde buiken als ze geen zeer doen, nee dat hoefde niet. Alleen volgden ze toen niet zo lang zo kort op elkaar. Stel dat ik nu 38 weken zou zijn, zou je dan ook al gaan bellen? Of zou je wachten tot t pijn gaat doen? Ik zo douchen lekker warm, en hoop dat t zaakje ontspant, blijft het zo als het nu is, ga ik voor de zekerheid maar bellen voor advies. Al weet ik zeker dat ik dan mag komen voor een ctg. Zouden ze je op nemen voor harde buiken op deze manier? Ms wel op dit termijn? Poeh drie weken voorwerk, heftig... Vind het lastig in te schatten.
Heb hier indalingsweeen gehad en voorweeen.. Begon volgens mij rond week 34.. Maar bij twijfel gewoon bellen hoor!
ja je zou natuurlijk altijd beter eventjes bellen.. Maar wat de gynae mij altijd verteld is dat harde buiken een teken zijn dat je het rustig aan moet doen maar dat deze gene kwaad kunnen als er geen pijn gepaard mee gaat... Succes ermee meid!!! Nog eventjes volhouden voor dat beebje eruit mag
Ik heb altijd geleerd dat er een verschil is tussen harde buiken en voorweeen. Harde buiken duren vaak lang (paar minuten) voorweeen komen met een soort van regelmaat. en duren kort. minder dan 1 min (al moet je vanaf 50sec allert worden) dan zijn het vaak voorweeen. in princiepe zorgen die niet voor de bevalling maar kunnen wel over gaan in weeen. ik vind het ook moeilijk. maar zou het kwaad kunnen om even te bellen en na te vragen?! al kan ik me voorstellen dat je bang bent dat ze zeggen dat je moet komen? hou jezelf goed in de gaten. het kan idd zo zijn dat bij een lekkere warme douche dit afneemt. sterkte.
Hihi ja lag al in bed.. Heb gedouched, namen niet af. In bed ging het gewoon door.. Dus om de 10 sec kwam er een nieuwe harde buik die ong 20 sec duurde.. De slaap zorgt er telkens weer voor dat het afneemt... Ik was er niet ongerust in omdat ze in het ziekenhuis telkens bleven vragen bij harde buiken of het voelde alsof ik ongesteld werd, nee dat is bij de harde buiken echt niet zo. Blaas alleen op en weer uit Bedacht mezelf dat het dan ws niets ernstigs was. Ja we weten dta het nu door kan gaan zetten, maar om nu telkens met harde buiken naar het ziekenhuis te racen hihi..heb om de 2 dagen een ctg ongeveer, ga morgen even navragen hoe ze erover denken. Nu vanmorgen het gevoel ongesteld te worden, wel weer weg.
Nou ben benieuwd hoe het vandaag gaat...ik ben idd ook pas gaan bellen toen het pijn deed, maar ja ik was toen ook al 38 weken, das natuurlijk een verschil.
Ik denk dat ik hetzelfde zou doen als jij. als het doorzet merk je het vanzelf wel. en idd je weet wat er gebeurd als je belt. weer aan de ctg en nu nog even thuis. het maakt toch geen verschil als ze er niks aan doen. spannend hoor!