Ik ben jaren terug met de serrie De Reiziger van Diana Gabaldon begonnen. Ben nu het laatste deel aan t lezen...hoop dat t vervolg erop snel uitkomt..
Ja gewoon effe wegdromen zeg maar...tis van alles wat...dacht ook niet dat ik het mooi zou vinden, zijn ook heeeeeele dikke pillen, maar het pakt me..lekker hoor. Wissel t af met Esther Verhoef, Nicci French, Saskia Noort enz enz
Ja Tess Geritssen heb ik ook de hele serie van in huis. En hoe heet die amerikaanse schrijfster nou...ook thrillers, met sara linton oid in de hoofdrol?
Als dat zou kunnen..maar dan zitten we in de knoei als de kleine nog even blijft zitten...daarbij mijn moeder werkt smorgens van 700 tot 1000 en smiddags van 1400 tot 1800 (taxischauffeuse)...Tussen 10.00 en 14.00 heb ik dan oppas, en mijn man pikt zoontje om 1400 op bij mijn ouders. Als mijn man bv smorgens vrij zou nemen, zit ik met de middagen en dan heb je hetzelfde, alleen draait de tijd om. T is heel heftig idd. Vanmorgen was mijn moeder hier pas half 11, maar goed, zoontje had ook wat langer geslapen als gisteren. Ik voel me zo schuldig tov ons zoontje..ik kan gewoon niets doen. Maak zijn ontbijtje en ga zitten. Met een pak luiiers en doekjes naast me. Moest hij poepen, gooi ik een handdoek op de tafel en verschoon m. Verder mag hij van mij tv kijken en spelend ontbijten.. Ik kan er ook even niets anders van maken.. Weet je, ik was altijd van het actieve. Samen ontbijten, zoon in de kinderwagen, honden mee en om 900 hadden we dan al een wandeling van een uur erop zitten. Dan ging ik even koffie drinken, zoontje ook wat drinken, dan gingen we naar mijn ouders, onze paarden verzorgen...waren we ook tot uur of 12 lekker buiten in de weer. En nu...zit mama op dr kont te niksen... Smiddags na de boterham gingen we vaak fietsen of nog es wandelen. Ben niet van het binnenspelen, ben echt van het ondernemen zeg maar. Leg dat maar es uit aan een peuter dat mama dat even niet kan ivm de baby in de buik.
Ligt eraan hoe oud hij is.. maar er is denk ik wel een mogelijkheid... Broertje/zusje zit in een ballon in de buik van mama, alleen zit er een klein gaatje in de ballon.. om ervoor te zorgen dat de ballon niet verder scheurt hebben ze in het ziekenhuis gezegd dat mama heel stil moet zitten.. Je mag alleen maar plassen eigenlijk.. Als het broertje/zusje is geboren en ze hebben in het ziekenhuis gezegd dat alles weer goed is dan gaan jullie lekker met z'n drieën wandelen/fietsen/paarden knuffelen. Ik denk dat je op die manier zorgen van je zoontje voor jou en/of zijn broertje/zusje tot het minimale beperkt.. en het ook begrepen wordt... (anders zou ik het ook niet weten...)
Alleen is zoontje geadopteerd en net bekend met huis tuin en keuken begriptaal zeg maar.... Hij heeft zijn korte leventje (hij is nu drie) 2 jaar lang alleen in een tehuis gezeten, was een baby toen we hem kregen met bijna 2 jaar. Kon niet lopen en was 77cm en 9kg, kreeg alleen nog maar 5 flesjes op een dag, verders niets... Vreselijk ondergestimuleerd, zeg maar niet gestimuleerd..Babys herkent hij wel, maar babys in de buik heel abstract, sowieso voor kindjes, maar vooral voor hem.. Ik verwoord het wel allemaal en hij knikt ook dat hij me begrijpt..(hij is ruim anderhalf jaar bij ons)..maar kan doordat zijn schisis nog niet geopereerd was ngo niet praten. We communiceren in ondersteunende gebaren zeg maar.. Vandaar dat ik het uitleggen zo lastig vind. Ik leg alles uit, en hij knikt dat hij het begrijpt, maar of het echt zo is?
Werd wakker en kreeg geen beweging in de baby...zweet brak me aan alle kanten uit natuurlijk. Gaan plassen en weer terug naar bed...geen reactie, geen diepe reactie oid.....paniek!! Heb even hard mijn handen op mijn buik geduwd, wel voorzichtig, en toen werd hij eindelijk wakker...pffff..wat een stress.... Gaan zo weer een ctg maken..............blijf t spannend vinden..... harde buiken zijn vandaag nog minimaal moet ik zeggen.
Pff wat een stress voor je Uksoldaatje!! Ik hoop wel dat ze iets meer tijd voor je hebben vandaag!! Maar wel lastig van je oudere zoontje... Al denk ik wel dat hij het begrijpt als hij aangeeft dat hij het begrijpt.. (Of hij moet dat bij alles aangeven) Lijkt me helemaal lastig als hij zo'n moeilijke start in het leven heeft gehad...
Nou ben weer opgenomen. Dus nu ff vanaf mn blackberry.. Omdat de harde buiken stipt om de 7 min komen ben ik opgenomen ter observatie. Beetje lullig heb dit al vanaf madag en woedag mocht ik naar huis..maar toen had niemeand ook tijd voor me. Nu wil de gyn me hier houden voor observatie en rust. Ze is bang dat t doorzet en de kleine dan thuis geboren zou worden.
Oh jeetje.... toch weer opgenomen. Aan de ene kant balen maar aan de andere kant wel goed voor je rust. Je kan nu echt de rust pakken die je zo hard nodig hebt. Die harde buiken geven toch aan dat je te veel doet.
Sja.. De ochtenden wel idd. Maar vanaf half 11 tot 17 heb ik op bed gelegen van de week incl de harde buiken in regelmaat. Werd er nu al 2 nachten wakker van. Ik geloof nog altijd niet dat de beeb nu snel gaat komen. Ik hou t nog steeds op die inleiding met 38 weken. Wel vonden ze mn buik opeens enorm gegroeid??!? Geen idee waar dat opeens vandaan komt?
he jakkes.....das ook flink balen zeg. Maar zoals hierboven gezegd, miss krijg je nu wel de rust die je nodig hebt, (al betwijfel ik dat wel eens in het zk....daar is altijd wat te doen)
heee jammer hoor ukoldaatje dat je weer opgenomen bent!!! Je zal inderdaad veel te doen 's morgens voor ze je zoontje komen oppikken..Daar verkijk je je snel op he hoeveel je dan doet Hopelijk kan de buik je rust apprecieren en stoppen deze harde buiken en kan je weer verder tot aan de 38 weken!