Gebroken vliezen en opgenomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Jammer hè, dat je niet meer kunt genieten? Stiekem wil ik zo graag nog een keertje gewoon zonder zorgen zwanger zijn, maar mijn man wil ech niet meer, vind het risico te groot..

Van mij mocht ze er op een gegeven moment ook wel uit, maar mij. Gyn legde uit dat het echt beter was dat ze nog even bleef zitten.. En nu ze er uit is maak ik me nog steeds echt ontzettende zorgen af en toe. Gisteren hoorde ik dat het kleinkindje van mijn gastouder kinkhoest heeft, breng Eef altijd weg met Fiene, maar durf dat nu niet meer.. Moest ff janken, ik dacht altijd dat ze veilig was als ze er eenmaal uit was. Maar ja, hoort bij het ouderschap!

Ik kom trouwens continu sokjes tekort, die dingen verdwijnen gewoon op de een of andere manier hihi..

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Zo das ook wat...voel je je dan door de grond zakken... Logisch dat je als nieuwbakken mama dat allemaal niet weet. Ik zou dat dus ook doen..

Wat vervelend moet dat geweest zijn voor je. Krijg je ook nog 'de schuld' ook ....nou ik zou geloof hard gaan janken door alle hormonen en vermoeidheid van de zwangerschap..

Dat deden ze dan weer wel bij mij, de nachtdienst kwam vragen of ze snachts een paar keer binnen moesten komen, of dat ik zelf zou bellen als er iets zou zijn. Dat valt nog mee dat ze dat deden dan.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja haha wij grappen al tegen ons oudste zoontje (klein ukje nog altijd) dat hij een grote broer gaat krijgen:D:p

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik kan me wel voorstellen dat je man het niet meer durft, hij zal ook wel grote angsten uitgestaan hebben ..poeh vanaf de zijlijn valt het ook niet mee soms.

Tis natuurlijk beter dat ze zolang mogelijk blijven zitten, zolang ze het goed doen en er geen gevaar voor de moeder en kind is..

Zat te rekenen als ik 36 weken ben, en die groei van ons zoontje zet gewoon door, is hij al 40 weken groot:$

Je zorgen worden er niet minder om als ze geboren zijn, dan begint de ellende pas, van zorgen en zorgen maken..

Ik zou ook niet meer durven hoor, kinkhoest, want Fiene heeft nog niet al haar entingen gehad toch?

Mijn oma zei vroeger altijd, kleine kindjes kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen, maw, je zal derest van je leven ongerust blijven als er iets is met je kinderen en ik geloof het direct.

Alleen denk ik dan, als ik hem in mijn armen heb, zie ik wat er is of gebeurd. Nu in mijn buik als hij even stil is, raak ik in paniek omdat ik hem niet kan zien, observeren. Ms ligt hij diep te tukken, maar ms is hij wel niet lekker..dat idee zeg maar..

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zonneklepje kun je ook online bij de Paarse winkel bestellen.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben hem namelijk kwijtgeraakt en heb een nieuwe besteld.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dankje! Ga ik ook es googlen.

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Goedemorgen, 34 weken,hoera!

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Weer n mijlpaal!!

Kleine is weer niet actief, volgens mij is t ritme in mijn buik veranderd.

Strakjes weer ziekenhuis toe..

10. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    voor je tweedaagse controle toch?

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja en deze keer bij de gyn. Ga om de dag naar de verlos voor ctg, en eens per week naar de gyn. De verloskundigen overleggen altijd na het ctg met de gyn van dienst.

Vind t maar niets dat ie smorgens nu zo stil is, heb liever direct leven in mijn buik.

Snachts is hij altijd stil, voel ik hem zelden tot nooit..

Laatste paar dagen komt hij pas vanaf een uur of 10 smorgens in actie.

Ga straks maar es een berg vragen stellen..

- Wanneer krijg ik weer een groeiecho, of k die nog krijg?
    - Is het wel goed dat ik de baby andere tijden voel? Al met al is dat dan minder op een dag. Hij wordt actief rond 10 a 11 uur, en gaat tegen 2300 weer slapen...voorheen begon hij smorgens tussen 5 en 6.
    - Heb een hele nacht een keiharde buik gehad, wist niet te liggen. Dus een harde buik die niet wegging, waar komt dat vandaan?
    in rust dus..

En ms moet ik nog veel meeer vragen, weet t even zo snel niet.

12. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien moet je voor jezelf nog even goed nagaan of je weet wanneer je moet bellen. Bij welke harde buiken etc...en wat mag/kan in deze fase van de zwangerschap.

Ik zou denk ik ook aan geven dat de harde buiken in het zk veel minder zijn dan thuis, dat je thuis (ondanks dat het heerlijk is thuis te zijn) toch een bepaalde angst en onrust hebt die je in het zk niet hebt.

Ook de overdracht op de afdeling tussen de diverse verpleegkundige behoeft wel wat aandacht denk ik, al weet ik niet zkr of je dit met de gyn moet bespreken.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja denk idd dat de onbewuste onrust en ongerustheid thuis wel zorgt voor meer harde buiken. En ik doe natuurlijk meer.

Hoop dat ze me hierin willen begeleiden.

Zal aangeven dat ik door die 5 missed abortions zo onzeker ben gebleven, en nu dat laatste stukje voelt voor me extra zwaar....

Dat ze me maar elke dag even willen zien ofzo ;) Nou ja, om de dag, mag ik ook niet om klagen natuurlijk..

Hoop dat je een keer een evaluatieformulier zal krijgen, dat je kan invullen waar je niet tevreden over bent. Maar die had ik dan ws al 2 keer na mijn ontslag moeten krijgen?

14. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons liggen die overal in het zk...ook op de balies bij de polies e.d....miss vandaag ff goed kijken en kun je er zo ff eentje mee pikken.

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi mijn eigen (conservatieve) gyn is met vakantie, de andere zijn een stuk jonger en staan meer open voor de vragen en opmerkingen van de patienten heb ik gemerkt bij de visites aan bed.

Dus ik heb een van hen. Bij hen durf ik wel vragen te stellen, en krijg ik nog antwoorden ook denk ik.

WIl ook graag weten of de groei van de beeb zo doorgegaan is, dus nog altijd 4 weken voorloopt of niet, of ms wel verder ...aagghhrr..

Iedereen zegt nu (verpleegsters en mijn moeder) dat mijn buik enorm gegroeid lijkt...wat is dat dan????? Moet daar niet naar gekeken worden.

Pfff.....ms voel ik daarom baby minder goed? Nou ja, later op de dag voel ik hem weer wel super goed, dus dat kan het niet zijn..denk ik?

16. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    hoe minder ruimte de baby heeft hoe minder lichte bewegingen je zult voelen.
    Dat zijn meer porren en duwen dan de echte schopjes.
    De complete harde buik is waarschijnlijk de baby die er tegen aan ligt. Ik herken het wel van mijn beide zwangerschappen.
    Buik groeien. Door rust groeit je kindje dus dat dan je buik groeit is niet zo raar.
    Sowieso pak je nog heel veel groei in de laatste weken.
    Veel succes bij de gyn straks.
    Tis ook allemaal niet niks he?
    In ieder geval!! Jij hebt de 34 weken behaald en die nemen ze je niet meer af.

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Precies, die 34 weken heb ik mooi gehaald!

Die harde buik deed pijn. En was over de gehele buik. De baby voel ik altijd wel liggen in een krul zeg maar. Dan is de andere kant zacht.
    Nu was de hele buik de hele nacht kei en kei hard. Alles werd in de verdrukking geduwt. Nu weer zacht en ik voel nu waar de baby ligt weer zeg maar.

JA dat zei de verlos ook dat op het eind de kleine nog harder gaan groeien..mag hopen van niet als die groei nog altijd 4 weken voorloopt hahaha...

Nee serieus, dat hoop ik echt niet, dat zou dan een ks worden? Ik verheug me zo op een bevalling..wil dat zo graag es meemaken. Kijk als het moet dan moet t hoor, voor de baby en mezelf..maar ik zou het wel erg jammer vinden.

De bewegingen zijn idd tegen de 30 weken veranderd. Voel al weken geen schoppen meer, wel heel veel beweeg. En die kont die telkens eruit komt steken, of zouden het voetjes zijn, kan ook.

De bewegingen die later op de dag komen zijn ook nog gewoon hetzelfde. Alleen beweegt hij dus op een dag minder dan voorheen.

Ze zeiden tegen me dat de bewegingen mogen veranderen, maar de hoeveelheid niet..dus hij moet evenveel bewegen als voorheen, maar dat mag anders aanvoelen.

ANders voelt t niet aan, wel minder vaak op een dag....

Maarja.........ik zou ook denken, als je zo groot aan het groeien ben, dan zal je wel minder ruimte hebben ....

K weet t ook niet meer....ze zeggen allemaal iets anders.

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ga ik eens even bekijken straks. WIl wel eens zo n papier invullen namelijk.
    Oh misschien hebben ze ze ook online, kan ik ook wel eens naar kijken.

Probeer ze al een poos te bellen, zijn ze niet bereikbaar, ben de preciese tijd kwijt van mijn afspraak....heb het papiertje niet overgenomen in mijn agenda, maar dat papiertje is dus weg...agghhhrr...

Krijg telkens dat ze niet bereikbaar zijn. Al vanaf 8 uur. Handig als je spoed hebt.

19. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Een kleine tip voor het bezoek aan de gyn zometeen. Maak een lijstje van al je vragen en vertel bij binnenkomst aan de gyn dat je een aantal vragen hebt die je graag beantwoord ziet worden.
    Dit voorkomt dat je gaat zoeken naar een moment om ze te stellen en dat het consult ineens over is en je buiten staat (heb ik meegemaakt)
    Succes, gaat er nog iemand met je mee?

20. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Das een heel goed idee van suuz dat briefje.
    Ja moet heel eerlijk zeggen dat bij mij op het einde de bewegingen ook minder werden hoor.
    Bij mijn jongste voelde ik alles wel beter maar die was heel klein (2570 gr) en had heel veel vruchtwater.
    Dus zij had op het einde zelfs nog ruimte om te 'zwemmen'

Deel Deze Pagina