Gebroken vliezen en opgenomen!

Discussion in 'Zwangerschap' started by ukoldaatje, May 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ja ik geloof t..t is toch helemaal super als je kan bevallen bij iemand waar je echt op je gemak bij kan zijn, een grapje kan maken, en jezelf kan zijn zeg maar...dat je ook vertrouwt op wat degene zegt.

Man als de gyn mijn bevalling zou moeten doen, zou ik helemaal nerveus worden met zo n meneer naast mijn bed zeg maar.

Hihi zal je zien, gaan ze me inleiden op de dag dat die ene verloskundige in opleiding werkt die en mijn vruchtwater niet test en mijn harde buiken vergat te meten...nou ja, als ze dan maar de beeb er gezond en wel uitkrijgt zal ik mijn mond wijs houden :)

Ik ben bij de Bevalling aan het lezen over memorabele bevallingen, heerlijk, lig helemaal in een deuk...

Heb er echt zin in om aan te beginnen..

En ben vooral zo ontzettend benieuwd naar de baby in mijn buik.

Als ik kijk naar fotos vlak na de bevalling, denk ik wow..een echte hele baby die gewoon uit je komt, hoe bijzonder is dat toch! En onwerkelijk, ik kan me er gewoon nog niets bij voorstellen...

Hadden of hebben jullie dat ook?

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik had dat nog veel meer toen ze er net uit was.. lag ze op mijn buik echt verbazend dat dat de dag ervoor nog in me zat hihi hoe dat gepast heeft, wonderbaarlijk..

was met eef ook babyfoto's aan het kijken en ze zei zo goed "eefje toen klein anders pas ik niet in mama's buik"

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female

Jep hier ook.. Het werd voor mij eigenlijk pas echt toen ie net geboren was...:)

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hihihi ja maar goed ook voor mama, anders had mama nooit aan Fiene begonnen haha..als Eefje eruit zou komen zoals ze nu is:p

Geweldig he, die kinderen, en knap dat ze dat zo zelf beseft ook trouwens!!

Kan me indenken dat het heel bijzonder is, dat je dan opeens de kleine op je buik hebt, gewoon een echt mensje, is gewoon zo uit je gekomen......

Lijkt me zo mooi..en zo bijzonder..en zoooooooo onwerkelijk!

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ben blij dat te horen, want voor mij is het nog altijd een soort van sience fiction. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er een jongetjes baby in mijn buik zit. K voel m, zie m bewegen, maar verders....geen beeld van te maken....

Ben zo nieuwsgierig naar hoe dat zal zijn.

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik vergeet nooit meer dat eef in de winkel aan iemand vertelde dat de baby bij mama uit de plasser was gekomen ;)

ze vroeg op een gegeven moment ook gewoon hoe ze eruit moest komen.. was ze echt benieuwd naar.. heb wel uitgelegd dat dat alleen bij grote mama's gebeurt en dus niet bij kleine kindjes kan..

maar eef is ook niet dom.. en ontzettend nieuwsgierig..

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier ook hoor
    Het was niet eens een echt mensje voor mij..
    Nja tenminste wel een mensje haha maar moeilijk uit te leggen..
    Het voelde gewoon alsof hij daar hoorde, in mn buik, het word gewoon een deel van jezelf wat zo hoort zeg maar
    Ik had helemaal niet het idee dat hij eruit zou komen en echt mijn kindje buiten de buik zou zijn..

Dit klinkt heel raar volgens mij haha
    Naar hoop dat je t snapt:p

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    En wijs voor haar leeftijd of niet..hihihih...

Hahaha geweldig...zou ik niet bij stil staan om ook nog uit te leggen dat dat alleen bij grote mamas kan..arm kind, zou dan ook nog denken dat zij ook een baby uit kan plassen als ik het zou uitleggen.

Eefje is jonger dan onze Jin. Maar goed die moet een taalbegripsachterstand overbruggen en hij kan niet praten dus communiceren we met gebaren, dan heb je zulk soort gesprekken niet..Jin is van maart 2009.

Hihi lijkt me wel super leuk om zo te babbelen met je kind. Wij hebben al leuke gesprekken via de gebaren, maar lijkt me super gaaf om ook in gesproken taal zo met je kind te kunnen kletsen.

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ja want zo zou ik het ook verwoorden:D;)
    Zo voel ik het dus ook.
    T is nu een deel van jezelf, van je lichaam.
    Straks loop ik achter 2 knulletjes aan, kan het zo nog niet voor me zien..

Omdat je ook niet weet wat je te wachten staat dnek ik? Is dat met een tweede of derde ook nog zo, of is dan het gevoel anders? Dus minder onwerkelijk?

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    er komen soms dingen uit, sta ik echt versteld van.. hoe komt ze er bij? ze moet nog wel duidelijker leren praten hoor, spreekt nog niet alle letters goed uit. soms begrijpen we haar niet en dan wordt ze echt pissig.

laatst waren we bij de zeeman en ze wilde iets hebben, maar dat mocht dus niet van mij. Dus ik heel onpedagogisch "mama zegt nee, en als mama nee zegt is het nee" roept eef terug "en eefje zeg ja en als eefje ja zeg is het ja!" moest echt mijn gezicht strak houden, want is natuurlijk wel brutaal, maar moest er van binnen echt flink om lachen.

hoe leren jullie Jin nu nederlands aan? met flashcards? lijkt me juist ook heel bijzonder om dat proces te zien. jullie spreken neem ik aan geen chinees.. hoe lang is hij nu trouwens bij jullie?

Ik leer eefje ook dingen in het Engels, vind ik gewoon leuk, dus als ze blij is roept ze "yes" en als ik moet opschieten roept ze nu "come on".. ze heeft er echt gevoel voor en ben zelf taaldocent dus is er niets leuker om mijn eigen kind dingen aan te leren ;)

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik vond het idee bij Fiene net zo gek hoor.. dat er weer wat levends in mijn buik zat..

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Oh hahaha, die Eefje, sja..hihi..ik ben ook niet altijd pedagogisch correct bezig, zeker nu niet, snel moe, geirriteerd, en dan baal ik vaak van mezelf. Dat had ik dan heel anders uit kunnen leggen, maar daar had ik dan even het geduld niet voor..

Jin is nu anderhalf jaar bij ons.

Maar hij verstaat alles super en begrijpt ook alles heel erg goed.

Alleen omdat hij nog niet geopereerd was aan zijn schisis, alles was nog open toen we hem gingen halen, heeft hij een forse achterstand opgelopen. Hij sprak ook geen woord chinees namelijk.

Hij praat hele zinnen in gebaren, zo knap van hem..Hij praat in klinkertaal, maar daar moet je echt een geoefend oor voor hebben. A-a is papa, mama kan hij zeggen, a-o is auto, oom is boom (de m lukt hem dus wel), ennie (ernie), en ga zo maar door..wij verstaan hem, zeker samen met de ondersteunende gebaren.

Maar hij moet dus nu bewust worden van zijn lippen, dat hij die kan besturen, idem voor zijn tong. Die kan hij niet besturen.

We zijn dus bezig om hem bewust te maken hiervan en hem letter voor letter de letters te leren.

Een baby brabbelt automatisch, gaat oefenen met zijn lippen mondje tong en geluidjes. Jin heeft dat niet kunnen doen omdat alles open was.

Nu moet het dus neurologisch gezien aangepakt worden, hij leert niet automatisch dus moet het echt letter voor letter.

De ondersteunende gebaren pikt ie in 1 keer op. We laten hem zien wat iets is, en hij onthoudt het direct.

Hij verzint zelf ook gebaren als we hem voor dat woord of dat begrip nog niets hebben aangeleerd.

Hij gaat nu 2 maal in de week naar de logopediste, en we gaan mondjesmaat vooruit. Maar voor hem zijn het super grote stappen. We hopen dat hij op het gewone onderwijs terecht kan met een rugzakje, anders zal het een cluster 2 school worden. Dat hoop ik niet, niet voor de school, want als het nodig is, is het nodig, maar omdat die school hier bijna 40km verderop is, en dan zou hij met het taxibusje moeten, en dat kan mijn moederhart nog niet aan geloof ik..

We hadden laatst een taalbegripstest, die heeft hij gedaan en er kwam een achterstand van een jaar uit. Wat ik niet echt heel eerlijk vond. Wij zeggen bv centjes als we het over geld hebben (doen we dus ook niet meer), ze vroegen aan Jin, ' pak jij het geld maar' ..geld geld?? Ik zie alleen centjes zag ik hem denken..

Zelfde voor een pop, pak jij de pop maar...Maar ik heb geen pop in huis, en de kinderen van mijn vriendinnen zijn allemaal knullen daar kom ik ook weinig of geen poppen tegen.

Waar is de paraplu..oeps ja wij hebben geen paraplu in huis, en zovaak kom je dat niet tegen ..

Dus wij zijn zelf anders gaan denken, veel meer boekjes gaan lezen met hem, de verschillende benamingen voor spullen gaan gebruiken (kop, beker, mok) zodat hij dat ook leert.

Dus vond het niet zozeer een achterstand van Jin, maar van ons in de opvoeding.

Hij zegt nu Mama, oma, a-a (Jin praat in klinkertaal, maar daar moet je een geoefend oor voor hebben) is papa, oommmaaa (rekt het woord helemaal uit) en betekend opa...

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Toch he? Mijn schoonzusje heeft er drie, en zei dat ze het bij de 2e zwangerschappen niet meer had..kan me dat zo moeilijk indenken, het blijft toch raar allemaal, dat je gewoon een levend kleine ieniemienie mensje mee draagt..

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wow, hoe knap hoe jullie dat doen.. Hij leert nu dus pas echt praten.. Wonderbaarlijk!

Zijn er geen basisscholen in de buurt die extra taalondersteuning bieden?

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    We wonen op een klein dorpje met 2 kleine schooltjes. We hopen dus dat hij idd hier naar school mag straks.

Ja hij gaat nu net pas praten. Echt de eerste woordjes, en het is echt moeilijk voor hem. Zijn mondje te besturen.

Met zn koppie is hij helemaal bij bij zijn leeftijd, ms zelfs wat wijzer, maar hij kan dus nog niet praten.

16. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk... omdat hij zolang heeft opgesloten heeft gezeten in zijn eigen wereld het koppie zeker sterker is ontwikkeld... Hoelang nog voor Jin naar de basisschool gaat?
    Ik denk namelijk dat met veel voorlezen er veel goed kan komen... en idd praten alsof je tegen ons praat, leuke paraplu voor hem kopen?
    En er zijn best veel vertellende benoem boeken... Er is er 1 en die lijkt me heel leuk voor jullie Jin.. Alleen stom stom stom... ik weet de naam dus niet.. Ik had hem als kind... en ik zag hem pas geleden in de stad.... Wilde hem eigenlijk kopen... (had ik dat maar gedaan)

Gaat over een kat en een worm/rups die een wereldreis maken... Ze komen in een heleboel landen en zien dus heel veel... Ook dingen die je wel in de Nederlandse taal gebruikt.. maar niet zoveel....

17. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het eigenlijk vandaag Uksoldaatje?

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ben opgenomen.

Zucht..weeen om de drie min, 2 cen ontsluiting en bloedverlies.
    Kindje dipte tijdens groeiecho.

Lig al paar uur aan ctg.

19. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Oh vrouw toch. En nu? Wat gaan ze nu doen.
    Hoe bedoel je dipte in bij de echo? Zijn hartslagje

20. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Wow! Dat is even een omslag zeg!!! Laten ze de bevalling nu doorzetten?

Share This Page