Ennuh niet naar huis gaan hoor. Gewoon blijven en zet je irritatie gehalte hoog meid. Ik zou vanaf nu echt om de 5 min op de knop duwen
Dat is het net, ik weet niet wat normaal of niet. Ik heb geen flauw benul van wanneer het echt is of dat het wel mee valt. In elk geval, net getoucheerd, nog altijd 3 cm, maar ze kan er nu veel beter bij en het is en stuk weker dan vrijdag?? Wie weet wat ze daarmee bedoelen?? Even overleg met gyn en ik mag naar huis....... ALs ik de baby maar blijf voelen durf ik dat wel aan. Ben niet bang dat ik te laat hier ben. Ben alleen zo ongerust geworden na die dipjes afgelopen vrijdag van de baby. Daar gaat t me om eigenlijk. Daarom wil ik m er maar dr uit hebben.
Hebben ze de dipjes ook gezien? Hoe erg waren ze? Als het echt niet goed zou zijn, laten ze je niet gaan. De voorweeen doen dus wel iets of wat.. Je licaah is zich blijkbaar al goed aan het voorbereiden. Thuis is vaak wat ontspannender als in het zh, misschien laten ze je daarom gaan?
Vragen ze vanmorgen waarom ik vannacht niet gebeld heb toen ik zulke krampen had. Jazeg, ze zeiden dat ik moest bellen als het erger werd, maar dat ze nu toch niets meer deden, als het komt komt t......heb ik al geen zin meer om te zeggen dat ze er nog altijd zijn, maar niet erger worden Heb net gedouched, moest aan het einde van de gang zijn. Sta ik onder die douche, en ik dacht echt nu word ik me toch ongesteld, er zal hier zo wel een plas bloed liggen. Lig ik een poosje is dat weer weg. Dus mijn baarmoeder is echt super gevoelig, denk dat ik als ik een dagje iets meer doe vanzelf die bevalling opwek.....jeetje wat reageert mijn baarmoeder erop zeg. Nu thuis naar bed zo. Bijtanken. Nogmaals ik ben niet bang dat ik de bevalling mis ofzo, maar wil gewoon zeker weten dat de baby in mijn buik veilig en goed zit nu. Die weeen, oke, kunnen best nog wel een paar weken aanhouden zoals ze zeggen....maar hoe weet ik dan of de baby het goed makt? Ja als je ongerust bent bellen, leggen we je aan de ctg. Morgenochtend gelukkig afspraak eigen gyn. Kan ik daar mijn vragen en ongerustheid bij kwijt, ook al is hij wat van de oude stempel, juist daarom vertrouw ik op zijn ervaring. Had verdikkemme 2 dagen lang flink bloedverloes. Is helemaal weg inmiddels,... Snappen doe k het niet meer, Je mag lekker naar huis, want hier doen we niets meer voor je dan wat je thuis doet. Klopt ook wel. En ik irriteer me dood aan sommige verpleegkundigen. Dan kan ik beter lekker thuis hangen. ALleen thuis doe je meer, sowieso met een peuter, een trap, je ruimt wat op, gaat zelf de drinken pakken, neemt de telefoon op die weer ergens anders ligt, doet de deur open als de bel gaat, de honden moeten plassen dus loop je weer naar de achterdeur. Hier lig ik te niksen en ik krijg alles bezorgd..natje en mijn droogje. En dan heb ik al last van krampen. Ben benieuwd hoe het loopt.
Die ene dip was gewoon zelfs even een vlakke lijn, maar ik lag plat op mijn rug op die brancard. Werd er zelf ook niet goed van. Toen ik op mijn zijn moest draaien kwam ik bij en de hartslag van de kleine vloog omhoog.... Blijkt dus dat ik die ader afsluit omdat mijn baarmoeder zo inmens groot is en zwaar...flinke grote baby 4 weken voor op groei en een mega plons vruchtwater, daardoor kregen baby en ik te weinig zuurstof. Maar ik was zo geschrokken dat ik toen om een ctg vroeg. Toen zagen we dat mijn diarree krampen/ongikrampen weeen waren om de drie minuten. Getoucheerd, bleek dat woensdag nog geen ontsluiting was, maar toen 2 cm. Van 1300 tot 1600 weer aan de ctg, mooie ctg, alleen weeen om de drie minuten. Gyn dacht echt dat het door zou zetten. Savonds van half 7 tot negen aan de ctg had de baby zelf een dippertje, dus niet door mijn toedoen. En dat hebben ze gezien en ze vroegen ook of ik die had gezien...ja nou en of..was niet erg, want dat doen babys.. ALleen dat 2 keer op 1 dag is voor mij zo eng geweest dat ik dat telkens voor me zie. En nu zoiets heb van, kom maar baby, dan kunnen ze wat doen als er echt iets is. Ben nou al zover gekomen, ik hou deze spanning niet meer vol. T is teveel voor me. Psygisch dan. Lichamelijk zit het ook niet mee, maar ik kan het psygisch niet aan meer. Wel niet wel niet..gaat t wel goed met de kleine....pfffff..al die tegenstrijdige berichten en verhalen........ Voor het personeel wat hier rondloopt wil k niet blijven. Nou das niet waar, zitten echt schatten tussen en een stuk of 4 bitchen man!!! DIe lopen meer te make uppen (echt waar hoor, showen ze weer dat ze allemaal zelfde lippestiftje ophebben, of welke kleding ze van elkaar willen lenen) dan te werken. Voel me dr stikongemakkelijk bij. Dersest zijn echt verpleegsters die hun werk doen zoals het hoort, maar een klein clubje kan de sfeer al vreselijk naar beneden halen.
Nou ze gaven aan omdat ik adv de uitslag van de ontsluiting wel of niet naar huis mag, dus moesten ze wel even voelen. Ms hebben ze het zo geprikkeld dat het vanavond nog komt Zit nog te wachten op uitslag van de gyn.
Daarom draaien ze hier wel 12 uurs diensten als verloskundigen. Bij inleiding hebben ze ong 10 uur nodig om de baby geboren te laten worden, kan dan mooi in hun dienst. Zeg ik, en als het dan niet doorzet, dan draaien ze het infuus een standje bij...het zal binnen die 12 uur geboren worden..... Leuk idee, ik word ingeleid. Dacht ik ga dan naar het ziekenhuis, word ingeleid en dat kan wel een paar dagen duren evt.
Dat kunnen ze niet zeggen hoor ukkie. Ik heb 72 uur over mijn inleiding gedaan. En het stond de laatste dag op de hoogste stand. Jolisa wilde er gewoon niet uit haha. Ik was 42.2
@ uk, weten ze daar wel hoe bezorgd je bent door die dippen die je op de ctg hebt gezien? En begrijp ik goed dat ze hoe dan ook zorgen dat de baby met inleiden binnen 12 uur geboren wordt?!
Ik zou me ook echt niet weg laten sturen naar huis. Tuurlijk is thuis lekker ontspannen etc. Maar hoe ontspannen is het voor jou ? Als je de beeb weer ff wat minder voelt omdat hij slaapt, maak je je weer zorgen wn mag je alsnog met spoed naar t ziekenhuis. Ik zou mooi niet gaan !
Ik heb je topic in stilte gevolgd en ben blij dat alles nog goed is/gaat. Maar.meid, kom aub beter voor jezelf op. Er wordt nu met je speelt en dat is niet goed. Eis een gesprek met de hoofdverpleegkundige of desnoods de dienstdoende gyn. Vraag duidelijkheid en vraag net zolang door tot je die duidelijkheid hebt.
Ik vroeg waarom ze in zulke lange diensten hadden, die verloskundigen zien er niet uit na een dag werken, die zijn kapot. Zeg ik, gos is dat ivm personeelsgebrek of heb je dan lekker snel je uren.. Nee dat was door de inleidingen, die willen ze ongeveer binnen die 12 uur doen, soms wordt het wat langer. Zeg ik, maar hoe doe je dat dan als de baby lekker blijft zitten, nou gewoon het infuus een tandje hoger. SOms lukt het niet binnen de tijd en neemt de volgende verlos het over. Dacht, das lekker relaxed zeg, zo werken....mijn dienst gaat erop zitten, beeb zit nog, huppakee, infuus omhoog.
Ja dat heb ik tegen alles en iedereen gezegd. Ze weten het. En ik mag desnoods elke dag een ctg komen maken.... en altijd bellen als ik ongerust ben..ook lekker slopend, weer in de auto. Ja dat is het streven binnen 12 uur. Ik was ervanuitgegaan dat je bij inleiding wel een een dagje of 2 ook bezig was.