Gebroken vliezen en opgenomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hey, kom hier weer ff spieken... lang niet geweest, veel drukte hier (leuke en minder leuke dingen).

Maar je bent nog zwanger :) Mooizo! Ik moet wel zeggen: word wel steeds nieuwsgieriger of jullie zoon nu echt zo groot gaat zijn, of dat het -net als bij mijn neefje, steeds 3 weken voor op groei- enorm mee gaat vallen...

Wat betreft liggen: ik lag zelf erg lekker op de bank, vanwege de steun in m'n rug: dat verminderde de spanning op m'n heupen, (zowel voor m'n BI als voor de aambeien waar ik toen enorm last van had erg fijn). En in bed gewoon met een stuk of 4 kussens en het voedingskussen half liggend/zittend slapen, met een extra dekbed voor m'n bovenlijf dan. Dan ging het nog wat. Op m'n zij lukte op het eind echt niet meer :(

Enneh, voor de Ikea: gewoon ff doorzeuren idd :) Wat nou, wandelende attractie? Je bent niet de enige zwangere die ooit in een rolstoel wordt gezien.... ;)

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Effe advies:

Heb echt heeeel veel harde buiken, echt zit maar ms 20 sec tussen. Doen geen pijn. Maar heb baby nog maar amper gevoeld.

Voelen of voelden jullie door de harde buiken de baby ook minder?

3. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    ja door de harde buiken heen is het moeilijk om je baby te voelen.

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Voel m wel tussendoor de harde buiken, maar niet echt superactief. Hij zal de harde buiken ook niet echt prettig vinden.

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja precies, want die harde buiken zijn bijna continu, als het even afzwakt voel ik in de verte de baby, maar dan is de volgende harde buik er al weer. Dus kan je ook moeilijk wat voelen.

6. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Hij hoeft ook niet meer superactief te zijn.
    Hij heeft maar weinig ruimte. als je hem 10x per dag voelt is het goed.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Daar komen we makkelijk aan hoor.

Lastig voelen gewoon met die harde buiken.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Klopt met de harde buiken is de kleine lastiger te voelen, terwijl er bijv op het ctg wel beweging te zien is.
    Maar pas je wel op met zoveel opeenvolgende harde buiken?

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik had na de 32 weken zoals ik zij weeen en thuis toen ik plat moest liggen had ik ook veel harde buiken bij mij om de 5 minuten en die waren ook niet pijnlijk 5 weken lang

als je het niet vertrouw gewoon bellen daar zijn ze voor.

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    SJa ben nu al zovaak opgenomen hiervoor, maar laatste keer deden zijn wel pijn.

Ik moest bellen als het pijn ging doen, harde buiken in regelmaat heb ik dus al weken en omdat het niet doorzet doen ze er niets mee.

Heb net mijn verloskundige van de praktijk hier gesproken....

Jippieeeee ik mag elke week bij haar langskomen voor de psygische begeleiding!!!

Ze zei dat ze dat graag wilde doen. Dan luisteren we het hartje, luisterd ze naar mijn verhaal..doet verder niets dan mij psygisch begeleiden.

Kletsen we over weeen en bevalling....SUPER BLIJ!!

Zij zei ook nu niet meer gaan veranderen, dan moet je zover gaan reizen, en opnieuw je verhaal gaan doen, je hoeft nog maar heel eventjes. Ze zei ook dat het bij mij vooral de psygische begeleiding is die ik nodig heb.

En dat wil zij mij geven........................

11. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk dat is goed nieuws!! Zo kom je die laatste weekjes wel door denk ik!!

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    wat super vrouwtje! gun het je echt dat je de laatste tijd toch nog een beetje kunt genieten..

jeeej.. ben vandaag helemaal alleen thuis, manlief is met de kids naar zijn ouders.. heerlijk, even niet zorgen, geen afspraken, geen verplichtingen! ga een wasje doen, tv kijken, lezen en SLAPEN!

slechte moeder ben ik he, hihi!

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    O Heeeeeerlijk meis!!!

Even tijd voor jezelf..bijtanken!

Haha gekkie hele verstandige mama ben jij, je neemt even tijd om bij te tanken om straks er weer tegen aan te kunnen. Veel gezelliger ook voor je kids, een mama die fit is en energie heeft..

14. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehmmm Nee;) Moontje geniet van je dag... is het bij jou ook zo zonnig?

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ja heerlijk.. ik dartel hier vrolijk rond!

16. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Kijk dat is super uk! Voor jou lekker vertrouwd dus een hele geruststelling. Neem aan dat als het nodig is ze je ook weer terug naar het ziekenhuis stuurt

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Geen poepjes latende Fiene in de buurt hahahaha...Of Eef die mama honderduit verteld over vanalles en nog wat..hihihihi..de meiden hebben een papadagje, hartstikke leuk toch!!

Mama die kan gewoon een tukje doen, een boekje lezen of tv kijken zonder op te hoeven staan....whaah das pas luxe!

Of wat dacht je van op je gemak naar de wc kunnen, alleen hihi, of uitgebreid douchen of badderen..

Das hier altijd een heel circus. Als ik naar de wc ga, is Jin dr ook gezellig bij, zo leuk, ook al zeg ik dat ik zo terug ben, hij hobbelt vrolijk achter me aan...roept dan 120 x ' klaaaaaaaa'... (mama heeft zo n obsitpatie), roep je terug met een knalrood hoofd van t persen op die keutel ' nee hoor mama is nog niet klaar, hou die deur maar dicht'.. Trekt ie de deur weer open net op het moment dat je het heel zwaar hebt:p:D

Of douchen, voorheen deed ik dat samen tegelijk met hem. GIng hij in de douchebak spelen met zijn speelgoed en ik op mijn gemakje douchen (das de enige manier waarop het dan wat relaxter gaat)..Nu ben ik zo loodzwaar en groot dat ik alleen douche op een krukje...zit meneer aan de andere kant op de deurtjes te kloppen, maaaaaaaamaaaaaaaaaaa ...en dan volgen er verschillende ondersteunde gebaren als: ik heb honger, gaan we spelen, ik wil ook douchen, mag ik naar oma, mama klaaaaaaaaaaaaaaaaaa...hahahahahaha!!

Dan is het toch een zaligheid als je een dagje voor jezelf hebt...

Lekker van genieten hoor!!!! Verwen jezelf maar goed vandaag!! Je verdient het!

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Tuurlijk.

Kijk de gyn is gewoon duidelijk en heeft geen tijd voor emotionele zwangere vrouwen, de baby doet het goed dus pas over 2 weken terug. (legde de verlos zo uit). Die gyn moet zijn target halen en steekt tijd en energie in vrouwen of babys waar het niet goed mee gaat. Maar heeft geen zin en tijd om dan nog bezig te zijn met het emotionele aspect van het vak..(ze kent hem natuurlijk).

Als er een reden was om me eerder te zien had ie me eerder terug laten komen.

Alleen, zoals mijn verlos ook zei, wij hebben een hele lange weg naar deze baby afgelegd en het weegt nu gewoon veel zwaarder om een luisterend oor en een begripvolle gyn of verloskundige naast je te hebben. DIe luisterd naar je angsten en luisterd naar je emoties.

Als zij eens per week het hartje beluisterd en mij aanhoort, en we gezellig even klessebessen kom ik er wel.

Ze zei tegen me, ' ik had al tegen de andere meiden gezegd (de 2 andere verloskundigen) zij kan op mijn hoofd poepen en dan nog vind ik het niet erg' Puur omdat we en een klik hebben en ze snapt de weg naar deze baby toe heel erg goed.

Dus mag ik, heel onofficeel, elke week naar haar toe komen. Ze zegt voor jou maak ik altijd een plaatsje vrij.

Hoe lief is dat!!!

Ze doet dan geen bloeddruk of wegen, mits ik dat vraag ofzo, maar even voelen en hartje luisteren..verders niets want de behandeling doet de gyn.

Als zij zegt dat ik het ziekenhuis moet bellen om wat dan ook, dan weet ik ook dat ik niet voor niets bel zeg maar.

Ben zo blij met haar.

19. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Vind het echt super hoor! Al is het maar even om naar het hartje te luisteren en jij je ei kwijt kan. Kan me goed voorstellen dat je er van baalt dat je niet bij de gewone verloskundige mag bevallen. Heb het zelf ook, je bouwt er in de loop van de tijd een band mee op en toch moet je dan naar het ziekenhuis. Waar je lang niet iedereen kent

20. Toen ik 41 weken was heeft mijn man me ook nog in de rolstoel door de Ikea geduwd hoor.. niet dat hij het leuk vond, maar ik heb hem gewoon gedwongen :D

Deel Deze Pagina