Gebroken vliezen en opgenomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Zo ik kan me voorstellen dat je hormonen dat even niet aankunnen maar die opmerking van het overtollig vel weghalen vind ik echt misselijkmakend sorry.. dat is toch niet nodig?? Je hebt al veel te verduren nu, dat ze zegt dat je gegroeid bent ala, maar dit?
    Sterkte in ieder geval, ik schrijf niet echt mee maar ik lees wel regelmatig mee.

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet je kijken naar de weegschaal? (moeilijk niet te doen ik weet het) maar het is vervelend... daarbij.. je krijgt een grote baby.. en hebt veel vruchtwater... dat is ook een gewicht... je moet flink stilhouden... dus daar komt een deel van je gewicht vandaan.. zodra je weer mag bewegen zal een deel ook verdwijnen... eerlijk... echt waar.. het komt goed!!

Kan 1 ding zeggen.. maar ik heb mijn bmi eerder op peil dan mijn moeder!! Hoe goed ze het ook doet;) en waarschijnlijk blijft hij ook langer op peil...

Mijn man is altijd wel van het gezond.. maar ook van het genieten..Komt ook wel ergens vandaan bij mijn man.... die is nu al zonder vader en heeft voordat hij naar de middelbare school ging al meegemaakt dat er een kans was dat zijn papa niet uit het ziekenhuis zou komen door hart problemen...

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Deed me ook echt pijn ja.
    Moest ook echt even slikken, voelde me helemaal rood worden en zweet brak me uit. Klim ik op die brancard, hoor je dat ding nog kraken ook......nou ik schaamde me kapot..

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Vond het ook echt niet leuk wat ze zei.
    Ik was net een beetje aan het accepteren dat ik echt ruim 30kg ben aangekomen en aan het uitdokteren hoe ik daar t beste weer vanaf kan komen...en dan deze opmerking. GIng tot op het bot zullen we maar zeggen.

5. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh lieve lieve uk!! Dikke knuff!
    Wat een botte opmerking, alsof je zelf niet weet dat je aangekomen bent. Vind dat ze het niet zo hoeven te benadrukken hoor, dat ze jouw 10 weken niet gezien hebben en het voor hen dus nieuw is ala, maar voor jou niet dus mogen ze je wel ff met rust laten......
    Dont worry uk, je ukkies en (hopelijk :p ) ook je man houden nog steeds van je en het komt na de bevalling vanzelf weer goed!! :)

*kop op*

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Lieve Uk.. Laat dat gewicht gaan. t zit er nu eenmaal aan. vergis je niet je hebt een grote baby. een kraam zei destijds tegen mijn ma. elke pond die de baby weegt is een kilo bij jou. dus als je baby straks 8 pond weegt mag je er vanuit gaan dat je zo 8 kilo kwijt bent.

(ik weet dat het niet bij iedereen zo geld maar je sleept veel vruchtwater ed mee)

Ik durf te wedden dat als jij je na de bevalling netjes aan een gezond eetpatroon houd (zonder op van alles te letten) maar gewoon geniet van je kinders je na 6 weken minimaal 15 kilo kwijt bent!
    Ik wil je dan ook de tip geven om niet te wegen tot 6 weken na de bevalling.

Meis laat het gaan. ik vind het echt niet netjes van je vk hoe ze dat aanpak. dat ze wat zegt en eerlijk is vind ik tot daar aan toe maar vragen of ze bij een KS het overtollig weg nemen vind ik het boekje te buiten gaan.

tegen mij is ook altijd wat gezegd ik kwam bij allen meer dan 20 kilo aan. (normale gewicht baby's) maar ben ook bijna alles kwijt. de vk stond er iedere keer van te kijken dat hoe ik opblies in een zw-schap en dan na de bevalling het gewoon weer in model kwam. zelfs met xtra kilo's ik blies ook gewoon op in mijn gezicht en alles. is allemaal vocht lieverd!!

komt goed!!

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Iedereen super bedankt voor jullie lieve woorden..

Was me er al druk over aan het maken en zorgen hoe k het ervanaf ga werken, maar ik was al zover dat ik dat ga doen zodra de beeb eruit is..

Jammer dat je dan zo n opmerking krijgt..zijzelf is echt een sprietje....

Ze kan wel eerlijk zijn maar breng het dan anders he..

Ga even liggen nu. Veel harde buiken..pff///

8. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Nou wat een rot opmerking zeg!
    Maar ik ken inderdaad ook veel vrouwen die 30 kg aangekomen waren tijdens hun zwangerschap.
    Die herkende je de dag na hun bevalling haast niet weer.
    Zoals een ander al heel terecht zei, een heleboel vocht.
    Doe daar het gewicht van baby,vruchtwater en placenta bij dan kom je al een heel eind hoor.

Wat betreft de kleertjes sorry meid,
    ben er nog niet aan toegekomen.
    Zit de hele tijd met nierstenen aan te klooien.
    Vannacht op HAP geweest en de hele morgen in het ziekenhuis.
    Moest eigenlijk opgenomen worden maar na overleg mocht ik het eerst met tabletten proberen ipv een infuus en een berg morfine.
    Dus zoals je waarschijnlijk wel zult begrijpen ben ik even niet in staat om de zolder op te gaan en te kleertjes op te zoeken.

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    God wat een opmerking.. Al zou een gratis liposuctie mij wel wat lijken hihi..

10. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Jeetje dit is niet eerlijk maar onbeschoft... Dikke knuffel voor jou Uk! Ga ff lekker rusten, en probeer je hoe moeilijk ook niks aan te trekken van zo'n opmerking.

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Pff tsjemig Uk, echt een belachelijke opmerking van de VK. Als ze iets over het overgewicht moet zeggen, wat ik zeer discutabel vind in deze fase, want er valt nu niets aan te doen, dan kan het ook op een respectvolle manier. De tekst over het overtollig vel wegsnijden na een keizersnede vind ik niet-realistisch en zeker onnodig kwetsend. Wat een kulopmerking.

Mijn zus kwam overigens bij alle zwangerschappen 20 kilo aan, en werd daarna alle keren weer heel erg slank. Dat zie ik vaker gebeuren om me heen.

Laat het los hoor, het gaat om de gezondheid van dat superkind van je nu, en verder om helemaal niks. Laat maar zwetsen.

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Jeetje hoe gaat t nu met je? Dat moet een pijn doen!!!
    Joh, die kleertjes zijn nu wel het laatste waar je aan moet denken!!

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    :DAls ik nou zelf die opmerking zou maken..:D;) En die had ik zelf er zo uitgegooid hoor...maar dat een ander die voor me moet maken...

Kijk als mijn man of moeder nou een "grapje" in die richting maken, kan ik er wel om lachen..maar niet iemand waar je niets mee hebt zeg maar he.

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dankjewel..

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Mijn moeder kwam ook twee keer veel aan, eerst 35 kg bij mij en toen 30kg bij mijn broer. Die was toendertijd echt een slank meisje (ze was 20 toen ik geboren ben), en had ook zoveel vruchtwater en vocht dat ze vasthield. Zij was er in een maandje of 2 a 3 weer vanaf...

Dus hoop maar dat ik haar voorbeeld zal volgen.

Die opmerking zorgt er voor dat ik eigenlijk geen zin heb om volgende week nog een keer daar langs te gaan.

Dan ga ik wel een ctg laten maken als ik ongerust ben in het ziekenhuis. Daar zijn ze zakelijk en afstandelijk, maar ik vond dit van vandaag ook nou niet echt iets om me op te verheugen zeg maar..

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Niet al te druk maken hoor uk..

Ik ben 27 kilo aangekomen! Ik begon op 47..
    Nou je kan je dus een voorstelling maken:p

Maar echt het is er vanaf voor je t weet!
    Ik ben nu nog 5 kilo Zwaarder als in het begin maar vind het prima zo.. Kan eindelijk meer kleren aan die ik leukvind!

Maar echt, t komt wel goed!:)

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Als er een kilo of 3 a 5 aanblijven plakken kan ik wel mee leven denk ik ;) Als de overige kilos er maar af gaan..

Jeetje dan was jij echt super slank, mager misschien?

Ik ben gewoon altijd al forser geweest. Ik ben ook qua botten breed zeg maar. Brede knieen en polsen bv.

Als ik maar die meeste kg er af krijg ben ik al opgelucht..

18. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Het gaat op zich nu wel hoor.
    heb buscopan mee gekregen in tabletvorm. Omdat ik liever niet alweer opgenomen wilde worden.
    Nog een ander medicijn en 3x daags morfine. Het lukt nu gelukkig aardig.
    Afgelopen april had ik ook een aanval en hebben ze een steen operatief verwijderd. Na ontslag uit het ziekenhuis ben ik 1 volle dag thuis geweest en daarna met complicaties naar het ziekenhuis terug. Mijn nier en nierleider waren gaan zwellen en dat vreselijk veel pijn.
    Had toen een infuus met buscopan morfine in het infuus. Morfine in het been en oxepam en was nog niet gevloerd.
    Dus vergeleken met toen valt het nu best mee.
    Wat ik nog het ergste vond was dat ik abrubt moest stoppen met de BV. Ik heb meer als 13 maanden gevoed maar heb dus nooit een bewust laatste voedingsmoment met mijn dochtertje gehad. Daar heb ik af en toe nog wel heel veel moeite mee.
    Maar van de andere kant ik heb meer als 13 maanden mogen voeden.

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mwah niet echt mager hoor...
    Maar wel superslank.. Ben ook maar 1.60 dus kon die 47 kg hebben zeg maar..
    Maar die resterende kilo's nu zit ik niet mee hoor..

Alleen het buikvel.. Pfff zooo erg! Heb nOg nooit zoon rol over mn broek gehad haha

20. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Ik ben ook zwaar gebouwd met mn 1.59 en ik denk nu 80 kilo ... Ik eet er morgen wel een paar spareribs bij op ....

Je kan verder niks doen dan opletten op wat je eet en bewegen. Alhoewel beweging in dit stadium al niet meer gaat....

Na de zwangerschap haal je dat dubbel en dwars wel weer in denk ik.. Sommige mensen moeten beter nadenken, vooral als je een behandelend arts of iets dergelijks bent. Beetje professionaliteit lijkt me op zn plaats.

Mijn buuf vroeg of ik geen tweeling droeg toen ik 4 maanden was want ik had al wel een buik. Zegt mn schoonmoeder doodleuk tegen mn buuv : Ach voor de zwangerschap was ze ook al dik ...

Vervolgens zegt ze van mijn 2 zoons ben ik maar 8 kilo aangekomen. Waarop ik weer zei:
    "Tja de rest had je er al aanzitten kijk eerst naar jezelf stomme muts"!!

Later kwam ze bij me dat het niet zo bedoeld was, tjah denk dan na of hou gewoon je bek.. Hormonen he ik ben nu zo assertief als de pest.. :p

Deel Deze Pagina