Gebroken vliezen en opgenomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja uk waarschijnlijk omdat je wat te druk bent geweest!

hier gaat alles goed wel wat meer moe door lage hb n b12 en wat minder slaap! verder geen klagen. alvast goed nacht en fijne zondag!!!

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    uk wat fijn dat je de 36 weken hebt gehaald!...
    ik zeg laat maar komen nu...

3. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Vind ik ook. Laat maar komen! Maar ik heb toch een voorgevoel dat je ingeleid gaat worden. Geen idee waarom.

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
  5. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Wauw, die kleine houdt het toch maar mooi vol in je buik! Hoe is je nacht geweest na zo'n drukke dag?

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Mooooooiiiiiiii!!!!!!

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Beeb vannacht wel gevoeld, maar niet super veel. Als ik mijn handen op mijn buik hou voel ik m wel bewegen. Maar even niet als ik me niet concentreer.
    Hij zal wel weer een groei momentje hebben. Eens in de zeg 2 weken is hij een paar dagen heel kalmpjes.

En hij heeft een nieuw ritme. Wordt echt pas rond 1200 half 1 smiddags actief. Zijn drukke uurtjes. Had ie gisteren ook gewoon, want toen was ik nog thuis rond die tijd.

Nou ik stop met dingen doen hoor. Ik heb geloof ik een paar zenuwen in de knel zitten.

Wat ik van de week vertelde over die knijpende stekende pijn, heb ik nu ook ter hoogte van mijn middenrif. Jeeeetje als ik beweeg in bed om om te draaien....auuuwwww.....alsof er messen dwars doorheen gaan. Blijf het knap vinden dat je aan de voorkant zenuwen hebt en dat die ook nog knel kunnen komen te zitten...pff..of zou ik bandenpijn hebben, zou dat zo hoog komen?

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi ja daar ben ik inmiddels ook van overtuigd..;)

Deze komt echt niet vanzelf ..

9. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    En uk... als ik wandel slaapt bij mij de kleine ook veel meer!! Dat kan dus ook een reden zijn dat je gister minder voelde....

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Voel m al een paar dagen niet duidelijk smorgens.

Moet dan echt alles uit de kast trekken om leven te voelen. En dan voel ik ook wel wat.

Ik voel hem nu ook wel, maar minder dan een paar dagen terug.

Rond deze tijd is hij actief. En idd ik voel m nu ook weer redelijk goed.

Heb wel ontzettende volle darmen die zitten niet lekker, denk dat dat het gevoel ook wel belemmerd?

Zit te twijfelen om even een ctg te laten maken.

Voel m hele dag door wel schuiven en draaien, maar niet zo actief meer.............

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hij werd niet echt wakker hoor toen we thuis waren.

Ook niet snachts.

Denk dat het ook wel te maken had met mega kei harde buiken, en ik had echt pijn, dat ik ms niet goed opgelet heb?

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Had mijn verlos.praktijk gemaild met dezelfde vraag zeg maar over bewegingen, zij zei dat ik dan wel niet ongerust ben maar er wel een mail aan waag, zij adviseerde te gaan bellen voor ctg. Maar ik voel me wel heel de dag door..alleen schuiven, niet meer dat actieve. Kan hij nou ook anders liggen ms?

Heb er maar es een topic tegenaan gegooit.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien als je dat advies van de vk krijgt moet je gewoon luisteren naar haar... Das t verstandigst

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Maar ik voel m gewoon...hij is nu actief. Zeg zijn actieve uurtjes zo vanaf uurtje of 12..die kan dus n uur duren, of zoals nu iets langer.

Voel me ook zo lomp om te bellen: ik bel om te zeggen dat ik heel de dag door wel leven voel, nu is hij aan het gymnastieken, en derest is het meer draaien en schuiven..

Haha dan vragen ze vast waarom ik bel?

Denk ook niet dat het een spoedje is, hij is nu kei actief.

Mijn vraag aan de verlos.praktijk was eigenlijk:

Hoe vaak moet je de baby voelen op dit termijn:
    ...............................................................................

Hoi hoi,

Had een vraagje meiden, kan t zo zijn dat je rond dit termijn waar ik nu in zit, 36 weken morgen, minder duidelijk beweging voelt?

Smorgens is t echt rustig in mn buik. Dan moet ik echt bewust gaan concentreren om beweging te voelen. Liggen even en dan voel ik wel vanalles schuiven of draaien onder mn handen.

Tussen de middag is t even een uurtje feest dan is t erg druk en hoef ik me echt niet te focussen.

Derest van de dag is het rustig met een draaitje, een plopje, de hik.

Is dit voldoende beweging?
    ........................................................

antwoord:

op het einde van je zwangerschap is de ruimte in je buik beperkt, waardoor bewegingen anders gaan aanvoelen.

Het echte schoppen gaat er een beetje af, maar word meer schuiven.

Ik kan heel moeilijk zeggen hoe vaak je per dag geschop moet voelen.

Ieder kindje is namelijk anders.

Ik zeg altijd tegen zwangeren, als ze twijfelen moeten ze bellen en dan stuur ik ze voor CTG.

.....................................................................

Reactie mij:

Als ik mijn handen op mijn buik hou voel ik wel schuiven en draaien.
    Maar moet me er nu vaak op concentreren.
    Gaat al paar dagen zo.
    Voorheen was het ritme: hele dag door beweging, een uurtje of 2 tussen door stil.
    Snachts is hij sinds week 30 nooit meer wakker. Of weinig. Voel wel een draaitje of plopje maar niet actief snachts, omdat hij dat overdag wel was, maakte ik me geen zorgen hierom.
    Nu is hij echt stukken rustiger. VOel dus beweging als ik mijn buik vasthoud.
    Hmm... voel m elke keer wel als ik me concentreer. Zou ik hiervoor moeten bellen? Of bel ik dan
    voor niets?
    Ik mocht altijd bellen en komen als ik ongerust was, voor een ctg.
    Ben niet echt ongerust maar merk wel verschil in beweging.
    Lastig in te schatten vind ik zo?
    Heb pas maandag over een week op 2 juli weer controle bij de gyn.

...............................................

Haar laatste mail:

voor mij is het lastig in te schatten per mail.

Het is heel normaal dat het anders aanvoelt.

Positief is dat hij reageert op je handen.

Je bent misschien dan niet echt ongerust, maar waagt er wel een mailtje aan.

Als ik jou was zou ik toch even bellen voor de zekerheid.

..............................................................................

Daardoor twijfel ik dus of ik moet bellen..

Voel m dus nu al weer een hele poos actief. Dan is het een beetje lullig om op een zondag het beperkte personeel te vragen voor een ctg..vind dat eerder voor vrouwen die echte zorgen hebben?

Haha maar nu ben ik dus ongerust geworden, terwijl er niets aan het handje is..

15. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Als die nu al weer een tijdje actief is zou ik niet bellen.

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Zo net ctg gehad en echo, had gebeld en gewoon eerlijk uitgelegd wat ik me afvroeg..

Ze zeiden kom maar even langs..

Wat ik zelf natuurlijk vergat, is dat de baby 4 weken voorloopt op groei.

Dus de ruimte die t nog heeft is als die van een 40 weken zwangerschap...

Dus de ruimte is beperkter en de bewegingen voelen anders, en dat klopt wel..alleen vond ik het apart dat het van de laatste dagen is..

Ook echo gehad. Veel vruchtwater.

Alles goed. Top ctg. Alleen..ik voel echt meer dan de helft van de bewegingen niet.

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ze waren heel lief en begripvol...

Hihi ze zeiden volgens mij houd je heel veel vocht vast aan je gezicht te zien..

Netter dan dat iemand zegt, je hebt een opgeblazen hoofd..

Ze hebben me nog gecheckt op pre eclampsie omdat ze me vorige nog gezien hadden en nu zo opgeblazen vonden.

Ook al zei ik verders nergens last van te hebben en mijn bloeddruk weer keurig laag was.

Dus ben uitgebreid onderzocht.

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Fijn dat alles goed was! Nu weer een zorgeloze avond!?

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hoop een zorgeloze week ;) tot de volgende controle!

Van mij magtie komen nu ;)

Was ook even voor t gemak vergeten dat er een hoge vliesscheur zit en ik 3 cm ontsluiting heb. Als ik minder leven voel was het wel belangrijk om aan de bel te trekken.....ivm infecties en ms dat de baby zich niet lekker voelt./

Maar logisch beeb is nu de grootte van 40 weken. Dus ook de ruimte van een baby van 40 weken. En en niet van 36 weken....

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Zo.. Slapen en dan 36 wk!

Nog ff meis.. Nog ff!

Deel Deze Pagina