Gebroken vliezen en opgenomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heb ik ook wel last van, stress lachen..

Maar ik was echt helemaal zielig op dat moment. Zit je daar en geen kant kan je op. En alles doet zo n pijn.

En idd dat vond ik zo niet leuk als ze dan om je lachen. Ik had echt paniek.

Dacht stel je voor je zit zo en er is niemand thuis. Net als jij Gekko, toen jij in badkamer die spagaat maakte. Ik douche zoveel, als ik daar uitglijd en niemand is thuis h eb ik dus wel een probleem.

Besef nu wel heel goed, dat het voor mij maar effies is, maar er duizenden mensen dit gewoon altijd hebben door chronische ziektes...daar heb ik nu nog meer respect voor dan dat ik al had...

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken... heb er bijna 7 maanden over gedaan om zonder gene mijn buik te ontbloten.... en dan nu... aaarrrggg..

Dat is ook een reden dat ik wel blij ben dat ik geen openbaar vervoer terug hoef... kan ik in alle vrede even flippen als ik daar behoefte aan zou hebben...;)

En ik zou het gewoon doen, jij mag jezelf nu zeker lekker verwennen!!
    En ik zou gewoon een voetenbruisblok in je voetenbad doen.... een cremspoeling in je haar... ;)

3. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uk dat had ik ook... ik dacht dat het wel mee zou vallen... nou mijn buurvrouw is drie maanden geleden bevallen... en die kan al sinds maand 1 de deur niet uit....
    Eerste maanden extreem spugen.... laatste maanden bekkeninstabiliteit en nierbekkenontsteking... en dan nu bloedbanen die moeite hebben.. waardoor ze regelmatig ineens op de grond ligt...Die is dus al een jaar gevangene van haar lichaam....:$

Moet je nagaan als je al jaren gevangene bent van je lichaam... Ik denk dat je eromheen leert leven met verloop van tijd....

4. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Het gaat hier een beetje op en af,
    Gisteren gelukkig heeeel veel kunnen doen.
    Hele bijkeuken opgeruimd en schoongemaakt, en dat was echt een rommel want al vanaf onze verhuizing werd alles waar we even niet wisten waar we er mee heen moesten daar "gedumpt"
    Maar er moesten een aantal dingen naar de schuur dus de schuur moest ook opgeruimd worden en natuurlijk door het huis nog even een stofzuiger eten koken wassen enz.

Wat betreft je kloten voelen.
    Ja tuurlijk zijn er mensen die het erger hebben en zoiets zet alles wel even weer in perspectief.
    Maar.... dat wil niet zeggen dat je het zelf niet zwaar kan hebben.
    Een beetje zelf medelijden mag hoor. Jij bent degene die voelt wat je lichaam doet. Een ander kan dat niet voelen net zo min als jij kunt voelen wat een ander doormaakt.

5. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit zijn wijze woorden....

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Vreselijk zeg..dan kan ze ook echt niet genieten van haar kindje..

En gewoon je eigen lijf en leven ben je dan kwijt..echt zo erg..

Hoop dat ze snel weer op mag knappen hoor..

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Erg he.....dat als je zwanger bent iedereen je gewoon helemaal naakt gaat zien...Omdat t moet..

Blijf het zo genant vinden allemaal.

Oh toen ik aan die weeenremmers lag en ik moest me aan of uit kleden, had ik de verpleging nodig. Moest niet allleen mijn buik bloot, maar moesten ze mijn bh aan en uit doen....zoooooooo erg..

Deed ik die knop in mijn hoofd om, en zei tegen mezelf, adem in en uit...

Zat ik daar in die mega grote onderbroek, mega buik, en voor derest in mijn nakie..schaam je je echt hoor.

En dat getoucheer. De verloskundige wilde me toucheren toen ik net wakker was, in nachthemd net aan t ontbijtje, zeg ik, ik ga eerst douchen hoor..nou dat hoefde echt niet voor haar..jaaaaaa daaaaaag gatsie darrie.....

Lijkt ook zo genant dat iedereen aan je borsten gaat zitten straks, ik ga bv geven..daarom alleen ben ik heel lang aan het twijfelen geweest of ik dat wilde.

Joh jij gaat vanmiddag liggen, ademt in en uit, en denkt, nog heeeeel effies en k heb die kleine in mijn armen.

Dan heb jij het niet eens in de gaten....blijven ademen, ik vond het best pijnlijk ..

Zo ik heb de Etos online aangezet en es kijken wat ik wil hebben, waar ik mijn man of moeder om zal sturen om mezelf es te verwennen.

8. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hoop ik ook voor haar..... heb met de buurman afgesproken dat we naar hun kindje komen kijken als zij is opgeknapt...

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Jeetje dan heb je het meer dan druk zat. Hoe gaat dat met je niersteen? Is de pijn nu te dragen? Of heb je m al uitgeplast? Hoe werkt dat?

Je hebt helemaal gelijk hoor, je voelt je hoe je je op dat moment voelt. Er zullen altijd mensen zijn die het veel slechter hebben..

Ik werk in de zorg. Heb jaren in de thuiszorg gewerkt, en zag dan mensen die dag in en uit zo moesten leven. Vond ik al heel vervelend voro ze, maar nu is mijn respect gewoon nog groter hoor.

Zelfde voor het laten wasssen door een ander, ik sta altijd aan de kant van de verzorging zeg maar, maar nu tijdens deze zwangerschap wordt ik verzorgd, nou niks voor mij!

Hoe zouden die mensen die ik verzorg hierin staan? Moet genantt blijven. Kan me niet voorstellen dat dat over gaat?

10. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb besloten om geen borstvoeding te geven.... ik weet dat het beter is... maar de gedachte borstvoeding te geven maakt dat ik helemaal vast kom te zitten in mijn rug van de stress.... en ik weet geen grotten waar ik borstvoeding zou kunnen geven... dus leek het me handiger om de fles te geven.. Ben ik meer tot rust enzo..

Waarschijnlijk gaat het wel goed zo... jaar geleden was de tweede echo niet zoals hij moest zijn... en wilde ze een inwendige echo proberen om te kijken of ze het verkeerd zagen... daar had ik toen ook geen probleem mee...

Hoop wel dat kleine niet op 4 juli komt.... dat is de dag dat ik te horen kreeg dat vorige kleine niet groot zou worden...

11. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh dames, wat kan het zwaar zijn... kan er weinig zinnigs over zeggen om jullie op te beuren :( knuffels!!

Qua naakt ed. daar heb k ook moeite mee Uk... knap van je dat je die knop hebt gevonden en om kan zetten!! Petje af.
    Hoop dat k niet zo vaak erg bloot hoef... buik vind k al zo erg. Erger nog dan down there zeg maar, maar ik spoor niet ;)

Succes dames, houd vol! :)

12. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Jeeeee! wat een geklep hier! hahaha..
    Ik denk dat jullie teveel nadenken over wat een ander (van je) vind! :D snap ik wel hoor. doe ik ook vaak zat.
    maar al dat verplegend/verzorgend personeel zien niet anders dan naakte lijven en poezelige doosjes!! kom op. is voor hun niks nieuws. verstand op nul.
    Ik vond het bij mijn oudste ook altijd genant. maar toen ik eenmaal in t zh kwam te liggen met een dreigende vroeggeboorte interesseerde het me geen ene fluitekruid meer of en wie er nu ging koekeloeren.
    als de baby maar ok was. en geloof me als je straks gaat bevallen heb je dat ook. je denkt alleen maar als die baby er maar uit komt en hoe zou me werkelijk een worst wezen.
    Moet er wel bij vertellen dat toen de vk op de laatste dag mijn doos had "goedgekeurd" en de kraam nog een keer wilde kijken want dat moest!! ... ik echt zoiets had van nu ben ik er klaar mee!:x (was ook blij dat ze wegging!:$ hahahah)

verder niet bij nadenken. en ik zou proberen je gevoel bij te stellen mbt wat je hebt meegemaakt. of iig.. het gevoel dat je het niet prettig vind mag je hebben. maar schaam je niet. Zeker jij Uk. als jij in de verzorging werkt weet je hoe jij over mensen denkt die je verzorgt. (wel jammer dat je medelijden hebt want dat zou dan betekenen dat je ook medelijden met jezelf hebt dus idd:D) maar ik denk dat het overgrote deel gewoon doet. en er geen moeite mee hebt. maar gewoon ziet dat je het nu ff niet kan en dus helpt.

Verder klinkt het alsof je idd onnoemelijk veel vocht vasthoud dat kan ook zenuwpijnen geven. echter mag je geen vochtafdrijvers etc. maar je kan wel proberen wat brandnetelthee en wat selderij (ja ja.. jum jum (met mate he!)) te eten en drinken. ook veel water drinken helpt met het afvoeren. dit zal ook je nieren ondersteunen.

Mogelijk dat dit wat verlichting geeft. en als je man zou willen zou hij je s'avonds met wat olie vanaf je voeten naar boven kunnen masseren met een lichte druk.. zodat je voorzichtig wat vocht weg kan duwen.

13. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cherie.. hier is het vooral dat ik me er niet lekker bij voel... ik weet ook wel dat de heren/dames verpleging wel wat gewent zijn...(of in ieder geval moeten zijn...) Maakt me dus ook niet echt uit wat zij vinden;)

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Snap ik heel goed! Ik wil ook echtniet dat er mensen bij zullen zijn als ik voed. Ja hooguit mijn man en Jin. Verders echt niemand. Zal me terug trekken.

Heel verstandig om er dan niet aan te beginnen hoor! Als je zo moet beginnen lukt het toch niet, is de stress alleen maar groter.

Of het mij lukt weet ik ook niet..maar ik heb overgewicht, astma, allergieen, hashimoto en die zw diabetes, en om mijn zoontje te proberen te beschermen hiertegen, ga ik het bv proberen, en dan ook een half jaar vol te houden. Weet niet of ik het ga trekken. We zullen het zien.

Oh lieverd, wat een emotionele achtbaan he, hoop dat het gewoon voor dit weekend geboren wordt voor jullie!!
    Moet gewoon!!

Hoop dat je niet te gespannen bent voor en door het inwendige onderzoek. Ik zal aan je denken en voor je duimen dat het allemaal meevalt.

Ik ben bang voor 10 juli. Toen heb ik mijn eerste kindje los moeten laten met 16 weken zw. En nu we die datum naderen, ben ik er ook bang voor. Dat is precies ergens in week 38 geloof ik..maar goed ik kan de datum wel uitkiezen. Dan maar na 10 juli.

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Klopt niet hoor!

Ik werk al 13 jaar in de zorg en ik zie ook altijd nog lijven waarvan we als collegas echt wel zeggen..gossie zag je dat...

DUs ik weet hoe dat werkt;)

16. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ai dat is ook een vervelende datum!!! Hoop 12 juli voor jullie... mooie datum toch? 12-7-12;)

Ach.. ik ben op 2 juli 42 weken... ik dacht dat ze je niet langer laten lopen.. en anders wie weet vandaag.. dit weekend... kan eigenlijk elk moment

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja ik voel mezelf niet prettig op zon moment als ze met 2 man je uit staan te kleden. Voel me echt klote dan.

Nee voel me dan niet zielig, maar zo genant. Zielig vind ik de mensen die ik verzorg niet, vraag me alleen af of zij dit gevoel van schaamte altijd zullen hebben. En ik denk van wel, omdat veel mensen geen stagiares erbij willen hebben.

Ik voelde me zoo zielig toen ik op die grond zat en geen kant op kon en zoveel pijn had.

Ja ik hou echt heel veel vocht vast. Zat ik aan de kruidenthee, zo n zonnatura pot, weet ik veel dat daar dextro oid inzit...schoot telkens mijn suikers boven de 10...duurde effe voordat ik die link legde..

Dat verklaard wel waarom ik opeens zenuwpijn heb aan de voorkant van mijn lijf. Das echt nieuw. En ken ik niet. Had t wel in mijn rug al heel lang, maar dat komt omdat de bm dan tegen een zenuw aandrukt. Schijnt veel voor te komen in zw en als de bm straks leeg is, is dat over.

Maar aan de voorkant, die messteken..

Ik voel me op dit moment echt klote, en idd kan me hierdoor best zielig vinden.

Als je op de wc zit en jezelf niet schoon kan spoelen of je bips kan afvegen omdat je er niet bij kan door die zenuwpijnen..Voel ik me echt zielig...

En geloof dat de hormonen vandaag ook actief zijn ;)

18. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ja maar jij (uk) gaat er van uit dat men ook zo over jou denkt. en dat hoeft niet he. Kom op ik heb gezien wat je ongeveer weegt en zo. en je zal geen sprietje zijn en nu denk ik idd dat je er ballonnetje opgeblazen uit ziet met een flinke toeter. maar om nu te denken dat iedereen negatief over je denkt is denk niet realistisch.
    Je klinkt als iemand die zichzelf goed verzorgd. die dingen vallen meer op dat t daadwerkelijke gewicht.
    Ik persoonlijk heb ook sort of in de verzorging gewerkt en voor mij was het meer een handeling. en je zorgt voor iemand. pas wanneer iemand echt vies was of zo dan had ik er een ongemakkelijk gevoel bij. niet als iemand per defenitie zwaar was. en wat is dan ook nog weer echt zwaar..

Gekko snap dat gevoel wel hoor. maar denk gewoon dat als je eenmaal gaat bevallen je er niet veel last meer van hebt. als je bevallen bent mogelijk weer wel vandaar dat je zelf wel weet of bv wat voor je is of niet..

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0

Joh jij bent dan allang thuis met je mooie beeb hoor!! Denk dat als je vandaag gestript wordt, en het gaat rommelen, je echt wel voro het weekend bevallen bent.. moet er toch wel uit zijn voor je 42 weken bent, vind je niet?

12 juli is een perfecte datum!

Als ik mag kiezen, ga ik daarvoor. Is volgens mij op een woensdag. Mooi!

20. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij ben je echt toe aan een verwenmomentje...;)

Deel Deze Pagina