Gebroken vliezen en opgenomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heb je gelijk in hoor...

Ben nu echt echt een mega michellinpop. Van 158cm:):):)

Geloof ook direct wel dat je als je gaat bevallen alle gene laat vallen door de weeen..en dat je het kindje eruit wil.
    Dat je dan echt niet met je uiterlijk bezig bent.

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Donderdag volgens mijn kalender..
    Is ook de geboortedag van mijn vader...die roept al tijden dat het kind maar op de 12e moet komen... en dat ik die tien daagjes extra ook wel aankan... hahahaha.. (wel leuk hoor dat vertrouwen;))

Ondertussen is het wel over... hij wordt gek van zijn collega's.. hij krijgt elke dag alleen nog maar de vraag of hij al opa is... hahahahahaha

3. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uk.. volgens de pufcursusdame krijg je tijdens een bevalling het "schijt aan alles hormoon".. een fijn hormoon dat zorgt dat je schijt hebt aan alles...

Het schijnt ook gelijk na de bevalling weer weg te zijn...

(eigenlijk zouden ze daar een pilletje van moeten maken.... het is wel eens handig om schijt te hebben aan alles)

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Wat hebben jullie al een rot dingen mee gemaakt zeg! hoop dat de de bevalling dan iig op andere datums komt.

Och uk.. met die suiker tis toch ook wat.
    Weet je het is ook vaak genant.. maar er is zoveel genant.. uiteindelijk ligt bijna elke vrouw wijdbeens bij iemand onder de neus voor controle/ of bevalling.
    Uiteindelijk denk ik maar gewoon zolang t niet bij jan en alleman hoeft.. maar moet dan ook zeggen dat ik een vertrouwd gevoel heb bij de vk die ik had.
    en verder niet zo denderend veel mensen heb gezien.
    Wat jij zegt over stagaires dat zou ik ook hebben hoor. Maar ik denk dat ik me dan minder geneer voor mensen die je dan al vaker hebben verzorgd enz dan eventueel een nieuw iemand. dus bij een bekende trekt dat gevoel denk ik wel weg..
    (mijn gevoel zou dat wel zijn iig)
    zo ook met controles. bij de vk'en die ik had zou ik totaal geen problemen hebbne. maar heb je dan een nieuwe vind ik t minder:D

gekko spannend voor jou ook zeg!

in thee dextro!? wat voor thee had je dan? heeft brandnetel thee dat ook? jemig mensne zeg....hoge suiker kan je ook zo beroerd van zijn.

nou ik ga maar eens wat doen in huis

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hahahah nee idd. ik weet dat ik me nog down under wilde scheren voor de bevalling van de oudste. (nou ik was ook tonnetje rond!!! :D en super opgeblazen +24kilo en ik ben ook niet groot en was toen ook wat te zwaar 6 weken later 14 kilo lichter en nog eens 6 weken alle 24 kwijt veel wandelen :D)
    maar de vliezen braken ineens.. en baby had in vruchtwater gepoept. dus van douchen en scheren kwam niks meer... pas toen ik bevallen was dacht ik.. hm.... ik had nog iets willen doen..:cool: maar later dacht ik. ach ze hebben vast wel slechter onderhouden bosjes gezien... :D:D:D

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hahahaha. nou gelijk na de bevalling? heb t toch nog wel een paar dagen gehad hahahaha:D maar wederom t vertrouwen met goede mensen om me heen.
    maar zoals ik al zei toen de vk haar ok had afgegeven was t idd compleet weg! en toen had ik er ook geen zin meer in om mijn doosje te laten checken.. wel gedaan maar vond t niet leuk! tempen deed ik trouwens in de kraamweek ook zelf op de toilet! mocht ook eigenlijk niet!:x jammer dan! onder de oksel doet ie t niet bij me;)

pufcursus.. dat vond ik dan weer genant :D:D:D niet gedaan ook hahahahaha

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    nu ga ik echt wat doen! :O

8. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar maak ik me dus al niet meer druk over:D Zie alleen mijn voeten nog als ik wandel.. als ik sta een stukkie teen;)

9. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Man wilde het heel graag.... dus maar gedaan.. (om hem alleen te laten gaan is ook weer zoiets;))

Maar ik ben heel eerlijk... het was leerzaam.. was eigenlijk meer een 112 bevallen, de stoomcursus..

Ga wat doen... ;) Of doe wat, kom kijken, doe iets anders.. en kom weer kijken.. (dat doe ik vandaag)

10. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    6 juli is ook een mooie datum hoor dames, want dan is ikke jarig haha.

Maar zonder dollen Uk, ik kan me voorstellen dat je het genant vindt om in je eva kostuum daar te zitten. Maar ik geloof nooit dat de verpleging zou zeggen goh zag je die? Je hormonen vieren hoogtij deze dagen. Je vind het genant en toch zet jij die knop in je koppie om! Dat bewijst maar weer hoe sterk jij bent!

Je mag jezelf ook zielig vinden, men zegt altijd zwangerschap is een gezonde ziekte. En misschien is dat ook wel zo, maar dat wil niet zeggen dat je geen kwaaltjes kunt hebben. Gezonde ziekte of ongezonde ziekte, kwaaltjes horen erbij. In combi met die horrormoontjes wordt het er soms niet makkelijker op.

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Kom op Uk, verwen jezelf met iets leuks en ga er weer voor.
    Maar af en toe zielig zijn mag best hoor, soms heb je het even nodig.

Aan het eind van mijn zwangerschap heb ik 4 weken op de bank gelegen, kon niks meer van de pijn. (Ischias) Daarnaast brandend maagzuur en enorm veel vocht en voila, ik was er wel klaar mee.
    Toen heb ik af en toe ook wat geklaagd hoor.

Genant: nee eigenlijk niet, ik was zo in de ban van mn weeen, dat ik niks door had. Komt bij dat ik mn bril af had, en daarnaast medicatie kreeg. Ik was lekker suf dus. Kon me echt niks schelen hoor, al dat geloer. Daarna moest ik naar de ok, dus weer getuur down under.
    Ach ja, heb het nooit echt vervelend gevonden.
    (Buiten de zwangerschap om wel)

Haha heb ook geen pufcursus gedaan, kon er niet zoveel mee. Wel bijeenkomst over bv enzo.

12. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Uhm ik doe yoga, maar ik denk dat ik daar over een week of drie ook wel mee kan stoppen. Met mijn 1,59 ook niet groot en als ik sta en naar beneden kijk dan zie ik alleen nog maar buik haha. Zelfs geen stukje meer van mijn grote grote teen.

Binnenkort met manlief een partnersessie yoga doen. Kijken of we er bruikbare tips uit kunnen slepen. Tot zover vind ik het hartstikke lollig en ik kan na die tijd heerlijk slapen! :D

Wat scheren betreft, dat doe ik nog op de tast eigelijk... Maar die verdomde teennagels lakken dat doet manlief dan weer haha!

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ben gewoon op.

Al weken die harde buiken/krampen zo kort op elkaar.

Bekkenpijn al sinds week 11.

Die suiker die niet goed is, en weer hebben moeten ophogen met de insuline.

Die zenuwpijnen die erbij komen.

Als je jezelf niet meer schoon kan maken met toiletgang, dan heb je het wel gehad hoor.

Jin helpt mij mijn broeken aan te doen, ik kan het niet meer.

Ben gewoon oververmoeid en die pijn erbij is gewoon de druppel.

Weet wel dat ik mezelf een schop onder mn kont moet geven, maar valt niet mee.

K zit er op het moment doorheen.

Heb mijn boodschappenbriefje met de olieen en bruistabletten meegegeven, dus kan vanmiddag mezelf verwennen.

Nu ga ik kijken of i kan slapen.

Vanaf vandaag hoger insuline gespoten, maar zak nu te snel naar beneden, voel me heel naar nu.

14. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    kan me ook voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent zo! en dan mag je t gewoon zat zijn. en als je jezelf niet meer kan afvegen kan ik me voorstellen dat je zoiets hebt van dit is de grens! misschien als je dit nu een maandag aan de gyn verteld met de mededeling van goh hij is ter grote van 41 weken.. is er niet wat te regelen... dat hij in wil grijpen?

al is t misschien maar strippen of gel inbrengen? om net dat laatste zetje te geven?

15. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    zo wat hebben jullie veel gekletst zeg!
    Gezellig!
    Ik ben even met de meiden op de fiets met fietskar naar het naastgelegen dorp gegaan.
    Dus ik heb even 12 km in mijn benen zitten.
    Kinderen vonden het geweldig maar voor mama een heel heel slecht idee.
    Maar hopen dat het met een beetje rustig aan doen wat beter word anders ben ik bang dat ik moet bellen voor een morfine spuit ;(

Las over geloof ik iets over je schamen naakt e.d
    Ik vond het ook nooit zo prettig maar tijdens de bevalling en erna totaal geen moeite mee gehad.
    Bv geven daar hadden anderen meer moeite mee dan ik.
    Voor mij de meest natuurlijke zaak van de wereld dus helemaal niet iets waar ik me voor geneerde.
    In het begin voede ik nog met een hydrofiel erover heen.
    Maar meer omdat mijn vriend dat prettiger vond.
    In het begin deed ik het ook in het openbaar op die manier maar later niet meer.
    Mijn ervaring,juist door een doek erover heen te leggen vestig je de aandacht erop. Terwijl als je voedt met bv kleding het gewoon lijkt alsof je baby bij je ligt.
    Zoals ik al eerder zei je krijgt er handigheid en later kon ik zelfs lopend voeden zonder dat iemand doorhad dat ik aan het voeden was :D
    Zo ik ga later even echt lezen wat jullie allemaal geschreven hebben nu eerst maar even rustig liggen.

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi ja klopt wel, juist als je een doek over je heen hangt vestig je de aandacht op je.
    Had jij speciale kleding trouwens? Ik heb helemaal niets met knoopjes van boven ofzo. Dus moet wel half naakt gaan zitten...

Pas voorlopig echt niet in mijn blousjes vrees ik..

Idd dat ik mezelf niet meer afkan vegen door dat ik als ik strek zulke pijnen krijg, is echt de grens voor mij.
    Ik heb m nu bereikt.

Ga dat maandag weer es zeggen, hoop dat mijn man meekan, anders sleep ik mijn moeder mee naar binnen.

Ik heb inmiddels wat geslapen, en mijn voetenbadje net afgerond. Was lekker..even fris...

Maar ik moest naar de wc, jin had in de zandbak met een emmer water gespeeld en die wilde in huis, moest dus afgedroogd worden en schone kleren aan...nou kan ik weer niet meer van de pijn. Kan je nagaan, ben ik ms 10 min 'bezig geweest'.

17. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik had voor het begin bv kleding gekocht via marktplaats.
    Later gewoon normale kleding en dan met een spagettiehempje eronder. zo creer je zelf die ruimte die je met bv kleding ook hebt.
    Wat je broeken betreft. kun je geen jurkjes gaan drage?
    van die viscose dingen rekken mee en zitten heerlijk tijdens een zwangerschap.had er toen een paar bij kruidvat gekocht.
    Zit nog te bedenken hoe je het toileteren makkelijker kan maken voor jezelf maar daar ben ik nog niet over uit.

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Draag nu veel jurkjes idd, zit lekker..

heb nu toch geen rollen, tis een skippie bal ;)

Oh en die jurkjes, kom je idd ook goed bij je borsten bedenk ik me nu. Alleen weet ik niet of ze nog staan als alles straks flubbert en blubbert na de bevalling.

Ik drup nu lang uit en heb hele dikke maandverbanden, die ik dus echt elke keer verschoon..mag van voren niet vegen, moet spoelen daar.

Ik trek nu mijn broek aan, trek die broek goed omhoog in het maandverband. En dan verschoon ik het verband weer.

Ik ga nu een paar keer per dag onder de douche voor de hygieene.

Als ik ontlasting heb gehad is het echt heel vervelend. Dat kan je niet zomaar afspoelen. Dan ga ik met een handdoek onder de douche, die haal ik tussen mijn benen door, en veeg zo als het ware de achterkant schoon...t is echt zo erg, ook erg pijnlijk door het vele bewegen, maar kan er dan wel beter bij. Genant, ga echt mijn man niet roepen en om hulp te vragen..das mijn eer te na.

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    (die broek geeft Jin aan..erg he.. nou gaat ie sowieso altijd al mee naar de wc dus op zich niets vreemds aan, maar hij helpt me echt...een peutertje van 3..)

20. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff ukoldaatje wat een beproevingen heb jij al doorstaan en wat een oermoeder ben jij! Naar ook dat zelfs toiletgang zo moet op die manier lijkt me een heel gedoe! Lijkt me niet meer dan gezond ffe te klagen zo nu en dan je moet toch je ei ffe kwijt.

Sterkte hoor met de (lood) zware laatste lootjes.

Deel Deze Pagina